Gå til innhold

trygdestøtte som student


sle

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er student på andre året i et studie som tar 3 år. I sommer fikk jeg diagnose SLE, med nefritt. Går på behandling for dette. Hvordan skal jeg gå frem for å finne ut om jeg har rett til økonomisk støtte fra trygdekontoret som student. Medisinen gir mye ubehagelige bivirkninger, bl.a. cushing. Spørsmålet er om jeg i det hele tatt hat rett til støtte som student. Medisin er dyrt på et studielån, selv om det kommer på blå resept. Har ikke vært i kontakt med trygdekontoret før så jeg er helt blank. Takknemmelig for raskt svar.

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del av studentsamskipnadene dekker egenandeler du betaler (lege, blå resept m.v.).

Pass på at egenandelene blir ført i kvitteringskort. Samskipnaden tar sannsynligvis kopi av dette, for i tillegg får du frikort på trygdekontoret når du har betalt kr 1370 i egenandeler i løpet av 2000. Da skal du ikke betale mer dette året. men du må dokumentere utgiftene i form av originalkvitteringer eller dette kvitteringskortet. Det spiller ikke noen rolle for trygdekontoret om du får dekket egenandelene hos Samskipnaden.

Hvis du blir sykmeldt så lenge som et år kan du har rett på rehabiliteringspenger.

Dersom du har andre utgifter kan du også ha rett på grunnstønad. Ta gjerne en kikk her:

http://trygdehjelpen.no/diverse/grunnhj.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...