trebarnsm Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg ble operert for livmorhalskreft for 1 år siden. Hele tiden etter har jeg hatt konstant uregelmessige blødninger. I tillegg har jeg hele tiden brunlig, og av og til blodig utflod. Har prøvd å få behandling ved å bruke syre for å svi vekk døde celler rundt operasjonsområdet. Noe som var meget smertefullt og lite virkningsfullt. Legen sier at han ikke kan finne noe galt men jeg klarer ikke å akseptere at dette skal være normalt og noe jeg må leve med. Hva kan være grunnen til dette. Da jeg var i tenårene hadde jeg kondylomer, jeg har sett at dette har blitt knyttet opp mot livmorhalskreft, stemmer dette? Når en først har hatt kondylomer har man ikke dette viruset for alltid? og er man da mer disponert for å igjen utvikle kreft? På forhånd veldig takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50166-brun-utflod-etter-livmorhalskreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Vanligvis fjerner man hele livmoren ved livmorhalskreft. Ved forstadier eller ved mikroskopisk kreft fjerner man den ytterste delen ved en såkalt konisering. Mon det er det som er gjort hos deg? Da kan det lett komme litt blodig utflod. Hvis celleprøven er i orden skulle du kunne føle deg trygg. Kondylomviruset finnes i mange varianter hvorav noen typer kan gi kjønnsvorter, andre disponerer til kreft på livmorhalsen (som heldigvis gjerne oppdages på et forstadium takket være rutineundersøkelser med kreftprøver). Dette virus kan komme og gå. Etter behandling og når kontroller har vært i ordne, har du ikke større risiko enn andre for å utvikle kreft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50166-brun-utflod-etter-livmorhalskreft/#findComment-197893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.