Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Må man være misbrukt eller ha fått juling for å kunne dra til et

krisesenter?

Jeg lurer bare på hva jeg skal gjøre, for jeg har en mann som

spiller oss fra alt vi eier snart, og jeg må komme meg vekk

jeg har to barn på 9 og 13 år, og vi må ha et sted å bo, men

jeg har ikke penger til det slik det er nå, og da må jeg kanskje bare

forsøke å holde ut, men vet ikke om jeg lenger klarer å holde ut,

nå har jeg 100,-. kr. i lommeboka som skal holde til 1 mai.

Hvis jeg f. eks. har 300 kr. og han får 150 av disse, så må jeg klare meg

med dette til mat , men han sin del blir bare borte, jeg vil ikke ha det slik mer,

men har gått så lei av å mase om at han ikke skal spille at jeg har blitt helt likegyldig

til alt sammen, men jeg må gjøre noe, men jeg vet ikek om jeg tør, for han kan bli

ganske sint til tider (slår ikke, men det hender at han sparker meg, og truer...), jeg er feig, jeg vet det, og så er jeg for stolt til å snakke med noen andre om dette, så jeg går bare rundt grøten hele tiden og ingen andre vet om dette en jeg, jeg får liksom ikke til noen ting bare leker med tanken på å reise, barna våre lider vel egentlig ikke noen nød, men vi kan aldrig unne oss noe ekstra.

jeg venter i spenning på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50338-krisesenter-for-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan ta kontakt med sosialkontoret der du bor? De har mange flinke rådgivere som kan mye om økonomi og om situasjonen som du og dine barn er i.

Ellers går det også å ringe Mental Helses hjelpetelefon, frelsesarmeen eller krisesenteret der du bor. Dette får å få informasjon og veiledning om hva du skal gjøre. Du er i livskrise og da har du krav på hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50338-krisesenter-for-alle/#findComment-196879
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter situasjonen, synes jeg ikke du skal holde ut og ikke gjøre noe. Det går ut over hele familien at mannen din spiller bort penger og alt dere eier.

Jeg er usikker på om krisesenteret er rette stedet. Har du en lege eller helsesøster du bruker der du bor? Ring dit og forklar problemet. De kan henvise deg videre slik at du få hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50338-krisesenter-for-alle/#findComment-197200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...