gyrken Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Det er godt dere begge har samme syn på det da. Håper virkelig det ikke skjer noe med forbrenningen din gyrken :-) #Men SEX ville fristet jævlig lite om han la på seg mye.. er det så ubegripelig? Hva har det egentlig med verdier å gjøre, jeg snakker om rå lyst, jeg. ;-) # Jeg vil elske med min mann fordi jeg elsker ham og ikke fordi han har fin kropp. Om min mann hadde mistet snadden, så ville jeg fremdeles ha hatt lyst på ham. Fordi jeg elsker ham. Miste snadden er vel værre en fedme vel?! Det er ikke organene han har som får meg til å ha lyst til å kose med ham, men personen han er. Deilige, snille, kloke, omtenksomme mannen min ) skønner? Det får meg til å få lyst til å være god mot ham, fordi jeg elsker ham og deler livet med ham. (personen han) Mvh Så edelt.. ;-) Vel, jo, jeg får også lyst å være god mot ham fordi han er den han er. Jeg får lyst å stelle ham når han er syk, lage mat han liker, unne ham en tur ut med gutta, klemme ham.. alt fordi han er verdens beste. Men det er noe annet enn å ha sex med.. Jeg tror ikke han bryr seg noe særlig om hva jeg veier da, heller sånn at han ikke vil at jeg skal være for tynn enn motsatt. Men han liker langt hår.. *stønn* Så har jeg langt hår da, enda det kjeder meg enormt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Takk til dere alle !!!! Det var mange svar, og dette engasjerer tydeligvis. Mange tenker nok på det, men vil kanskje ikke si noe om det til sin kjære. Med alderen forfaller kroppen og det indre teller, men det er viktig å ta vare på en sunn kropp for da kan en leve lenger sammen. Jeg frykter å bli ensom i tidlig alder grunnet fedme. Det er ikke pent å se på når magen henger nedenfor navelen to ganger og baken er svær. Desverre, men jeg tiltrekkes ikke av det. Uansett er det indre verdier som teller til slutt. Tusen takk til dere alle. Jeg er nå mere objektiv etter innleggene her, men fedme er ikke "bra" Hei mannf66, Hvis det er så ille, så går det da alltids an å spare penger til fettsuging ol. hun har det helt sikkert ikke godt selv heller. Og helsen spiller jo en stor rolle inn. Det er skremmende ang. helsen, det er jeg enig i. Men det er muligheter.....spar opp til en operasjon, prøv å legg om livsstilen deres ved å gå turer osv sammen og gi henne bilett til fettsuging på bryllupsdagen for eksempel? vis at du er glad i henne og gi all den støtten du kan. Så skal du se dere begge får det bedere i fremtiden ;o) Men tolmodig og uten anklagelser må til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nhd Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Selvsagt er lysten og kåtheten avhengig av utseende. Selv om en er gift/har et langvarig forhold, fritar ikke det for å bestrebe seg på å være attraktiv for den andre. Dersom en gir f... i sin attraktivitet overfor partneren, får det selvsagt konsekvenser. Det er påfallende at mange (kvinner) som i alle andre sammenhenger selvsagt ville ta avstand fra pliktpuling, i dette tilfelle bebreider deg at du ikke har lyst på kona :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Du må selvsagt stå på ditt og fortsette å si at hun må slanke seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnesak Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Det er en kjennsgjerning at kvinner lettere legger på seg ved svangerskap og fødsel, og en ser jo daglig eksempler på hvor vanskelig det er å ta av disse kiloene igjen. Hvor mye hver enkelt legger på seg varierer, men noen er uheldig og virkelig eser ut. Og de som er virkelig heldig mister disse kiloene like fort igjen etter fødselen, mens andre sliter og strever og blir varig overvektig. Det beste rådet jeg kan gi til KVINNER som har menn som synes de er blitt ekle og feite etter at de har, også for mannens skyld, latt kroppen sin bli utsatt for en slik påkjenning, er å 1) Starte et bli-ny opplegg, slanke seg, trimme, gå til frisør, i det hele tatt, bli den rålekre dama igjen. 2) Når mannen - som ikke har orket å ta i deg, og har snudd seg etter slanke barnløse damer på gata i lang tid, når han er fra seg av lyst og begjær på deg, da skal du le han opp i ansiktet og GÅ.......... gjerne sammen med en som er 10-15 år yngre enn den tullingen du har født barn for. 3) Si klart ifra at du ikke orker den antydningen til mage og måne som gubben din har fått antydninger til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Nei, det forstår jeg. Høres vel litt lettvint ut når jeg skrev "jamen hvorfor slanker du deg ikke da?", men jeg blir litt provosert. Hun legger ut om hva han skal tåle og finne seg i og ikke et ord om at hun noen gang har forsøkt å møte ham på halvveien. For det vi vet kan det jo godt være sånn at hun sitter og propper i seg mat uten å bry seg det ringeste om hva han mener.. Er det forresten sånn at når partneren blir tjukk (forutsatt at man ikke tenner på det da), så mister man retten til å si nei til sex? Det høres jo sånn ut på dere.. At det er *dårlig gjort* å ikke ha lyst på sex..? Jeg ville ikke sluttet å elske mistermannen selv om han ble tjukk. Men jeg ville sluttet å ha lyst på sex med ham.. hvis jeg skulle tvinge meg til det bare for å ikke såre hans følelser, er det nok en god sjans for at jeg ville sluttet å elske ham ganske kjapt også... "Høres vel litt lettvint ut når jeg skrev "jamen hvorfor slanker du deg ikke da?", men jeg blir litt provosert. Hun legger ut om hva han skal tåle og finne seg i og ikke et ord om at hun noen gang har forsøkt å møte ham på halvveien. " Hvem legger ut om hva han skal tåle? Hva mener du med 'å finne seg ' Hva mener du med 'å møte ham på halvveien'? For det vi vet kan det jo godt være sånn at hun sitter og propper i seg mat uten å bry seg det ringeste om hva han mener.. For inntil to år siden trenet jeg mye. Var vel det som kvinnfolk vil kalle litt for tynn. Har ikke spiseforstyrrelser av noe slag. Heller ikke psykiske problemer. Jeg var ute for en ulykke for et par år siden og kan ikke trene som før. Dette er nok 'grunnen' til at jeg har gått opp fra str 29 til 34. Flere i min familie har fått lavt stoffskifte i voksen alder og det kan være noe slik med meg også. Venter på operasjon av begge knær etter ulykken så jeg kan trene igjen. Jeg sitter ikke og propper i meg usunn mat og leser ukeblad og ser på tv. Selvfølgelig er det JEG som har puttet i meg maten, og ingen andre (!) Er det forresten sånn at når partneren blir tjukk (forutsatt at man ikke tenner på det da), så mister man retten til å si nei til sex? Alle har rett til å si nei til sex, uansett grunn. Grunnen til å si nei gjenspeiler ditt syn på verdien du tillegger partneren. Hva mener du med : Jeg ville ikke sluttet å elske mistermannen selv om han ble tjukk. Men jeg ville sluttet å ha lyst på sex med ham.. hvis jeg skulle tvinge meg til det bare for å ikke såre hans følelser, er det nok en god sjans for at jeg ville sluttet å elske ham ganske kjapt også... Skjønner ikke deg, jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hei mannf66, Hvis det er så ille, så går det da alltids an å spare penger til fettsuging ol. hun har det helt sikkert ikke godt selv heller. Og helsen spiller jo en stor rolle inn. Det er skremmende ang. helsen, det er jeg enig i. Men det er muligheter.....spar opp til en operasjon, prøv å legg om livsstilen deres ved å gå turer osv sammen og gi henne bilett til fettsuging på bryllupsdagen for eksempel? vis at du er glad i henne og gi all den støtten du kan. Så skal du se dere begge får det bedere i fremtiden ;o) Men tolmodig og uten anklagelser må til. Tror ikke leger "tillater" fettsugung på tykke folk. Er man derimot litt lubben her og der, så stiller det seg annerledes, har jeg hørt. Ellers er jeg enig med de som oppfordrer mann66 å begynne å trene sammen med kona og legge om kostholdet. Skal du ha små? Gratulerer :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Det er en kjennsgjerning at kvinner lettere legger på seg ved svangerskap og fødsel, og en ser jo daglig eksempler på hvor vanskelig det er å ta av disse kiloene igjen. Hvor mye hver enkelt legger på seg varierer, men noen er uheldig og virkelig eser ut. Og de som er virkelig heldig mister disse kiloene like fort igjen etter fødselen, mens andre sliter og strever og blir varig overvektig. Det beste rådet jeg kan gi til KVINNER som har menn som synes de er blitt ekle og feite etter at de har, også for mannens skyld, latt kroppen sin bli utsatt for en slik påkjenning, er å 1) Starte et bli-ny opplegg, slanke seg, trimme, gå til frisør, i det hele tatt, bli den rålekre dama igjen. 2) Når mannen - som ikke har orket å ta i deg, og har snudd seg etter slanke barnløse damer på gata i lang tid, når han er fra seg av lyst og begjær på deg, da skal du le han opp i ansiktet og GÅ.......... gjerne sammen med en som er 10-15 år yngre enn den tullingen du har født barn for. 3) Si klart ifra at du ikke orker den antydningen til mage og måne som gubben din har fått antydninger til! For noe tull. Mannen må da ha lov å antyde at en slankekur er på sin plass, uten at hun skal slanke seg på trass, for så å skille seg etter endt slankekur. Jeg er så forbanna lei av holdningen til dere i Ottar. Ja, for det må da være der du er medlem? Klart kvinner legger på seg i svangerskap. Klart mange strever med å få det av igjen. Men alle klarer det til slutt. Det handler bare om viljestyrke. Jeg har uttalige eksempler på viljesterke kvinner som har gått på f.eks Grete Roede e.l. og tatt av uttallige kilo. Det går på ren viljestyrke og ikke fortell meg at det er ille at mannen påpeker at en slankekur er påkrevd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Tror ikke leger "tillater" fettsugung på tykke folk. Er man derimot litt lubben her og der, så stiller det seg annerledes, har jeg hørt. Ellers er jeg enig med de som oppfordrer mann66 å begynne å trene sammen med kona og legge om kostholdet. Skal du ha små? Gratulerer :-) Takk for det Rusle *s* Trodde de kunne hjelpe dem som var hardest rammet jeg..... hm.... Men det er vel andre medisinske inngrep for å hjelpe sikkert?...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 For noe tull. Mannen må da ha lov å antyde at en slankekur er på sin plass, uten at hun skal slanke seg på trass, for så å skille seg etter endt slankekur. Jeg er så forbanna lei av holdningen til dere i Ottar. Ja, for det må da være der du er medlem? Klart kvinner legger på seg i svangerskap. Klart mange strever med å få det av igjen. Men alle klarer det til slutt. Det handler bare om viljestyrke. Jeg har uttalige eksempler på viljesterke kvinner som har gått på f.eks Grete Roede e.l. og tatt av uttallige kilo. Det går på ren viljestyrke og ikke fortell meg at det er ille at mannen påpeker at en slankekur er påkrevd. 'Det handler bare om viljestyrke. Jeg har uttalige eksempler på viljesterke kvinner som har gått på f.eks Grete Roede e.l. og tatt av uttallige kilo. Det går på ren viljestyrke og ikke fortell meg at det er ille at mannen påpeker at en slankekur er påkrevd.' Jada, så fint at du og jeg har viljestyrke. Men hva med den stakkars kona til 'mann f66'? Tenk om hun ikke har ork og viljestyrke. Skulle ønske hun også hadde et ord med i laget. Det kan jo være grunner vi andre ikke får vite om som mannen ikke forteller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 'Det handler bare om viljestyrke. Jeg har uttalige eksempler på viljesterke kvinner som har gått på f.eks Grete Roede e.l. og tatt av uttallige kilo. Det går på ren viljestyrke og ikke fortell meg at det er ille at mannen påpeker at en slankekur er påkrevd.' Jada, så fint at du og jeg har viljestyrke. Men hva med den stakkars kona til 'mann f66'? Tenk om hun ikke har ork og viljestyrke. Skulle ønske hun også hadde et ord med i laget. Det kan jo være grunner vi andre ikke får vite om som mannen ikke forteller. Selvsagt. Men har man ikke ork, så er det jo godt mulig at det ligger noe psykisk bak( fødselsdepresjon e.l). Da bør man jo oppsøke lege. Problemet er jo ikke bare at han som startet denne tråden ikke lenger får reisning av kona. Det verste er igrunnen at hun forringer sin egen helse og kan risikere å dø tidlig av fedme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hei! Jeg forstår at du er overgitt. Samtdig har en slik sak knyttet til kroppen flere sider. Ingen ting er mer sårbart enn å bli kritisert for hvordan en ser ut og er. Selvbilde er kanskje alllerede på nedtur for din kone. Jeg råder deg først og fremst til å snakke med din kone om hvordan dette virker på deg. Du kan foreslå for henne at hun kontakter legen sin for hjelp. Forsøk å støtte henne samtidig som du er åpen om dine synespunkter. Dette er jo både et individuelt problem og et parproblem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Nei, det forstår jeg. Høres vel litt lettvint ut når jeg skrev "jamen hvorfor slanker du deg ikke da?", men jeg blir litt provosert. Hun legger ut om hva han skal tåle og finne seg i og ikke et ord om at hun noen gang har forsøkt å møte ham på halvveien. For det vi vet kan det jo godt være sånn at hun sitter og propper i seg mat uten å bry seg det ringeste om hva han mener.. Er det forresten sånn at når partneren blir tjukk (forutsatt at man ikke tenner på det da), så mister man retten til å si nei til sex? Det høres jo sånn ut på dere.. At det er *dårlig gjort* å ikke ha lyst på sex..? Jeg ville ikke sluttet å elske mistermannen selv om han ble tjukk. Men jeg ville sluttet å ha lyst på sex med ham.. hvis jeg skulle tvinge meg til det bare for å ikke såre hans følelser, er det nok en god sjans for at jeg ville sluttet å elske ham ganske kjapt også... Nei, selvsagt må man få lov til å si nei til sex også da. Det man ikke "har lov til" etter min mening er å i tillegg tråkke på den som er overvektig. Det jeg reagerer på med disse ektefellene har med de andre områdene du nevner å gjøre. Respekt, kjærlighet, omsorg.... Det er visst mange som tror at det å tilbakeholde dette liksom skal være motiverende. For å bruke ditt eksempel: Hadde mannen din sittet og trøstespist hver kveld, tror jeg kanskje du hadde tenkt litt lenger enn at "akkurat den ene handlingen må vekk". Jeg tror du hadde begynt å spørre "hvorfor" også. Da jeg traff mannen min sa han noe veldig dumt. "Legger du på deg er det slutt!" Min spiseforstyrrelse blusset opp og jeg kastet opp som aldri før. Da jeg fikk barn forandret spiseforstyrrelsen seg. Bulimien ble til tvangsspising. Og jeg var ikke lenger syk i følge mange, men et menneske med dårlig selvdisiplin. Selv om dette for meg bare var enda en side av samme sak. Jeg hadde jo gått gjennom både spisevegring og bulimi. Men aldri før hadde jeg møtt så lite forståelse som da. Som jeg ønsket meg spisevegringen tilbake! Den "pene" og aksepterte varianten av sf... Jeg fikk aldri høre at "det er bare å ta seg sammen" da jeg hadde de andre variantene, men det fikk jeg høre nå. Jeg er nå det jeg vil kalle "frisk" av spiseforstyrrelsen og vekta mi er gradvis på vei ned. Men det er mye igjen. Det er ingenting som noen år med tvangsspising når man skal legge skikkelig godt på seg ;-) Det at mannen min "vokste opp" ang. det med overvekt hjalp betraktelig. Da han sluttet å gnåle om slanking fikk jeg nemlig "arbeidsro" til å jobbe med årsaken til at jeg overspiste. Når det gjelder sex tror jeg det også ofte er sånn at den som legger på seg er den som unngår det. I allefall var jeg sånn. Uff, det ble rotete det her... Jeg vil ikke påstå at alle overvektige har en spiseforstyrrelse. Men jeg tror at det at man overspiser gjentatte ganger ofte har en annen årsak enn kun det at man er "glad i mat". Og det er det viktig at spesielt ektefelle/samboer også tar med i beregningen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Selvsagt. Men har man ikke ork, så er det jo godt mulig at det ligger noe psykisk bak( fødselsdepresjon e.l). Da bør man jo oppsøke lege. Problemet er jo ikke bare at han som startet denne tråden ikke lenger får reisning av kona. Det verste er igrunnen at hun forringer sin egen helse og kan risikere å dø tidlig av fedme. Puh! Du var litt dypere enn det forrige innlegget ditt kunne tilsi ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Puh! Du var litt dypere enn det forrige innlegget ditt kunne tilsi ;-) *Kryss i taket* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ulykkelig kone Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Pøh.. kjøkken da gitt. Sånt driter jeg da i. Jeg er absolutt ikke en som bryr meg mye om hva andre synes om meg, mine og mitt. Og jeg ville selvsagt ikke forlatt mistermannen - ikke for fedme, ikke for noe i verden jeg kan tenke meg. Han har alle de gode sider jeg ser etter hos en mann + noen til. Han er min beste venn og ville fortsatt å være det selv om han la på seg 200 kilo! Men SEX ville fristet jævlig lite om han la på seg mye.. er det så ubegripelig? Hva har det egentlig med verdier å gjøre, jeg snakker om rå lyst, jeg. ;-) Han har lagt på seg litt noen ganger, men han har heldigvis samme holdning til det som meg og henter seg inn igjen kjapt. Du høres nesten ut som mannen min. Jeg har lagt på meg mange kilo etter at jeg traff min mann for snart 10 år siden. Han sier han elsker meg, at han ikke kan leve uten meg, men han orker ikke tanken på sex fordi jeg er fet. Jeg har prøvd utallige slankekurer for å "tilfredsstille" min mann, men jeg mislykker hver gang. Jeg savner sex og nærhet, og dette skjønner ikke han. Jeg skjønner heller ikke hvordan HAN kan leve uten nærhet og sex. Jeg vil helst flytte og det har jeg snakket med han om, men da blir han helt fra seg. Hvordan hadde du klart deg uten sex og nærhet? Du skriver at du forsatt ville ha elsket mannen din selv om han ble tykk. Hvordan er det mulig, når du ikke orker tanken på å ha sex med han i "tykk tilstand"? Min erfaring er i allefall at for å ha det godt i et forhold må også sexlivet fungere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ærlig Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hei Selvfølgelig det er lov til å ikke tenne på sin partner hvis denne blir veldig tykk. Regner med at vi ikke her snakker om en 5-10 kg mer enn normalvekt, men kanskje 25-35 kg osv. Det er ikke bare sylslanke, overfladiske mennesker som føler slikt. Tiltrekning går jo i første omgang på rent fysiske ting. Selvfølgelig personligheten er det som teller 99,9 %, men jeg er litt lei av det at det ikke skal være "lov" til å sette krav ved det rent kroppslige. Dette her med at partneren er idiot hvis de ikke elsker deg som du er, er en sovepute/unnskyldning mange overvektige bruker for å slippe å ta tak i problemet de har. I tillegg til dette argumentet med stoffskifte osv. Den andelen av overvektige mennesker som har problemer med stoffskifte, er utrolig liten. Det er et faktum at 1 av 4 menn er iflg helsevesenet overvektige, og da ER man faktisk overvektig, ikke bare "lubben". Og kvinner følger etter. Ikke kom her å si at 25 % av norges (og den vestlige verden) menn lider av stoffskifteproblemer?? Nei, det er som Statens Ernæringsråd (dvs ekspertene) sier, dette kommer av for usunn mat og altfor lite mosjon. Slutt å "len" dere på at "forbrenningen min er så lav, stoffskifte osv". Vær ærlige mot dere selv, se hva og hvor mye dere faktisk spiser i løpet av en dag, og erkjenn det faktum at hvis man plasserer 100 tilfeldige mennesker på et isolert sted, hvor alle får like store matrasjoner, vil de etter en viss periode veie tilnærmet likt det samme (LITT forskjell er det jo på beinbygning). Og slik er det bare, alt annet er unnskyldninger man bruker. Det er ingen her som snakker om at alle skal se ut som modellene på catwalken, for å være "fristende". Det er dette her med den gyldne middelvei, ikke sant? En person på f.eks 1.70 som veier 70-75 er ikke overvektig, men ligger noen kg over gj.vekten i landet. Men når man kanskje nærmer seg 100 kg, ja da er det faktisk lov til å synes den personen er for tykk, og ha problemer med å finne denne personen fysisk tiltrekkende. Og dette selvom man elsker personen. Man blir ikke et dårligere menneske av å være overvektig, men man blir faktisk mindre tiltrekkende på de aller fleste, og slik er det bare, uten at noen er "idioter" av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 *Kryss i taket* Jeg er forsåvidt 'ny' på DOL og kjenner deg/dere ikke. Så egentlig var det en unødvendig kommentar fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg er forsåvidt 'ny' på DOL og kjenner deg/dere ikke. Så egentlig var det en unødvendig kommentar fra meg Her på dol driver man ikke og dikker med hverandre og unnskylder seg. Jeg synes det er en grei leveregel også for RL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Du høres nesten ut som mannen min. Jeg har lagt på meg mange kilo etter at jeg traff min mann for snart 10 år siden. Han sier han elsker meg, at han ikke kan leve uten meg, men han orker ikke tanken på sex fordi jeg er fet. Jeg har prøvd utallige slankekurer for å "tilfredsstille" min mann, men jeg mislykker hver gang. Jeg savner sex og nærhet, og dette skjønner ikke han. Jeg skjønner heller ikke hvordan HAN kan leve uten nærhet og sex. Jeg vil helst flytte og det har jeg snakket med han om, men da blir han helt fra seg. Hvordan hadde du klart deg uten sex og nærhet? Du skriver at du forsatt ville ha elsket mannen din selv om han ble tykk. Hvordan er det mulig, når du ikke orker tanken på å ha sex med han i "tykk tilstand"? Min erfaring er i allefall at for å ha det godt i et forhold må også sexlivet fungere. 'for å ha det godt i et forhold må også sexlivet fungere.' Ja der har du helt rett. Så lenge det ikke er noen fysiske årsaker til at man ikke har sex da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50387-hjelp-min-kone-er-s%C3%A5-tykk/page/2/#findComment-197235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.