Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Vel, problemet er at jeg sitter alene med et svært urolig barn, og stort sett har vært alene hele tiden. Dette fordi ekskona er så tidkrevende. Greit at jeg visste om dette på forhånd, men det er uansett en håpløs situasjon. Jeg velger å flytte. Er alene med barnet mitt uansett. Kveld etter kveld er han hos ekskona. Jeg reparerer lekkasjer i rør, snekrer veranda og ser etter huset. I tillegg er det jeg som i lange perioder nærmest har forsørget ham, hans barn og tildels hans ekskone. Nå sier jeg ja takk til ny jobb og bedre økonomi. Og til dere som moraliserer; dere skulle ha forsøkt dette selv! Flott! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50464-lei-av-ekskone/page/2/#findComment-199912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Vel, problemet er at jeg sitter alene med et svært urolig barn, og stort sett har vært alene hele tiden. Dette fordi ekskona er så tidkrevende. Greit at jeg visste om dette på forhånd, men det er uansett en håpløs situasjon. Jeg velger å flytte. Er alene med barnet mitt uansett. Kveld etter kveld er han hos ekskona. Jeg reparerer lekkasjer i rør, snekrer veranda og ser etter huset. I tillegg er det jeg som i lange perioder nærmest har forsørget ham, hans barn og tildels hans ekskone. Nå sier jeg ja takk til ny jobb og bedre økonomi. Og til dere som moraliserer; dere skulle ha forsøkt dette selv! Jeg er helt enig med de andre som sier at du ikke kan kreve at han flytter fra barna sine. Men jeg mener også at du absolutt kan kreve at han slutter å hjelpe ekskona med ting. De er ikke gift lenger, og hennes hjem er hennes ansvar, ikke hans. Han må lære seg å sette grenser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50464-lei-av-ekskone/page/2/#findComment-200266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Line-Sophie Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Her nytter det ikke å være etterpå-klok... Har samboer, men ingen av oss har barn, så jeg er kanskje ikke så egnet til å uttale meg, men likevel.... De fleste andre her inne ser jo ut til å være i situasjonen selv, og dermed litt "partisk"... Den eneste løsningen her er: dere må prøve å snakke sammen alle tre, UTEN barn, du må forklare din situasjon, la eksen forklare sin, og mannen din må ta en avgjørelse på hvordan han vil ha det. Han har det sikkert ikke helt greit oppi alt dette. Det virker ikke som om du og eksen har så god kommunikasjon, men du får svelge noen kameler, og invitere til dialog. Om ikke annet så har du jo vist din velvilje... Situasjonen sånn som den er nå er jo ikke god for noen... Lykke til =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50464-lei-av-ekskone/page/2/#findComment-200525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.