Gå til innhold

gift i utlande, adresse Norge


Gjest beli

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd i utlandet i et par àr, men jeg har aldri meld utflytting fra Norge. Jeg har to barn, en pà 2, 9mànder og en pà 6 mànder. Jeg gitet meg nà for 3 mànder siden. Men fòr dette sà hòrte jeg jo til Norge pà alle màter. Jeg fortalte trygdekontoret der jeg "bor" at jeg skulle bo i utlandet,og da hadde jeg ikke lenger krav pà barnetrygd. Men jeg har jo aldrig meldt utflytting Sà var det da rett av de og gjòre det?

Spòrsmàl nr.2

Hvis jeg begynner pà et studie i utlandet som oppfyller kravene til studielàn fra Norge. Har jeg da rett pà barnetrygd og kontant stòtte selv om jeg er gift med en fra det landet jeg bor i?

Spòrsmàl nr.3

Hvis jeg eventuelt flytter til Norge for à studere (uten mann)

Vil jeg da bli regnet for som enslig forsòrger eller er jeg forsòrget uansett?

Hàper du kan hjelpe meg, og takker pà forhànd for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarene på 1 og 2 kommer an på grunnen til at du ikke meldte flytting.

3.: Folkeregisteret godtar ikke flyttemelding for bare en ektefelle bort fra det felles hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...