Gjest juli1 Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Gratulerer så mye til alle som har fått to blå de siste dagene, det har jo tatt helt av her inne!! Måtte bare bølgen vare et par uker til slik at vi også får slengt oss på... Tenkte jeg skulle fortelle litt om mine erfaringer med kort regime, hvis det er av interesse for noen av dere. Jeg begynte med Puregon på dag 1 i behandlende syklus. Ingen forbehandling med nesespray, sprøytestart avhenger av naturlig syklus. Fra og med dag 5 satte jeg subkutane injeksjoner med Cetrotide i tillegg til Puregon-sprøytene. Cetrotide hindrer eggløsning. Stimuleringen tok denne gang 9 dager, mot 11 ved forrige forsøk hvor jeg brukte nesespray. Cetrotide brukte jeg i 6 dager, inkludert dagen for setting av eggløsningssprøyte. Min høyre eggstokk responderte ikke på Puregon denne gangen. Klinikken mener dette ikke har noe med Cetrotide å gjøre. Jeg mistenker selv at jeg hadde en vanncyste på eggstokken da jeg begynte med Puregon, og at dette forstyrret stimuleringen. Hadde smerter og blødde litt før egguttaket. Dette er likevel ikke bekreftet av legene. Ved egguttak på dag 12 ble resultatet fem egg mot ni ved forrige forsøk. To delte seg veldig bra og ble satt tilbake to døgn senere. Jeg synes kort regime er en veldig behagelig behandlingsform. Å slippe fem daglige doser med nesespray i opp til tre uker gjorde prosessen enklere, både fysisk og psykisk. Ulempen er at siden behandlingen følger naturlig syklus, må man bare hive seg rundt straks mens melder sin ankomst! Jeg har også skjønt av et tidligere innlegg her at behandling med Cetrotide fører til at færre egg utvikles, og det stemmer forsåvidt med mine erfaringer. Færre små eggposer reduserer imidlertid faren for overstimulering, og det er jo positivt. Konklusjonen må bli at bruk av Cetrotide er et veldig bra alternativ til nedregulering med nesespray, særlig for dere som får ut mange egg ved egguttak. Lykke til videre alle sammen!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50605-erfaringer-cetrotide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margreth Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hei juli1. Takk for oppdateringen om bruk av cetrotide. Vi har samtaletime på Ullevål på tirsdag...og da skal jeg spørre om hva de anbefaler. I info skrivet derfra står det i alle fall at de tilbyr den type behandling. ...Vi får se... Lykke til videre med ruginga, håper av hele mitt hjerte at minst ett egg klorer seg fast der inne i 9 mnd! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50605-erfaringer-cetrotide/#findComment-198632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimi Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Takk for at du deler erfaringene med oss, juli1! Dette er absolutt interessant, særlig når en kan mistenke helsevesenet for å være litt treg / konservativ når det gjelder å ta i bruk nye muligheter. Kunne du si litt om hvor mye denne medisinen koster? Veldig kjekt å høre at det har gått bra med dere så langt i prosessen! Håper inderlig at dere lykkes denne gangen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50605-erfaringer-cetrotide/#findComment-199535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.