Gå til innhold

Ha det godt sammen uten et sexliv?

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med kie lenger nede - det går an å ha et samliv uten sex, men ikke uten nærhet. Og i hvert fall ikke med den oppførselen du beskriver din mann har. Uttrykk som "kvalmende kropp" og "bli kvitt den feite ræva di" er totalt uakseptabelt fra en ektefelle, det samme er hans forsøk på å kontrollere deg ved å true med selvmord.

Ønsker du å leve sammen med en mann som behandler deg slik? Vitner denne oppførselen om at han virkelig er glad i deg? Mine varselklokker kimte høyere og høyere etter hvert som jeg leste innleggene dine i tråden under. Dette vitner om en karakterbrist jeg selv aldri kunne akseptert hos en ektefelle. Hva du aksepterer må du avgjøre selv.

Fortsetter under...

Gjest gaular

Ja jeg forstår han ikke. Dette med at han truet med selvmord har skjedd en gang, og han var beruset da han sa det. Men alikevel tenker jeg mye på det. Har forsøkt å snakke med han om det, men han blåser det vekk.

Og jeg har også sagt til han at jeg blir såret og lei meg over måten han snakker til meg når det gjelder kroppen min. En gang sa han at han snakket slik for da måtte jeg skjønne at han mente alvor, og at jeg måtte se til å gjøre noe med det. Det at jeg får dårlig selvtilitt når han snakker på den måten skjønte han ikke noe av. Såpass burde jeg nemlig tåle, mente han.

De seneste månedene har jeg unngått å prate om kropp. Ser jeg bort i fra akkurat dette med sex og nærhet, er han egentlig en veldig snill mann, og en god far for ungene. Men det virker som om han ikke er klar over at han sårer meg når han snakker nedsettende om kroppen min. Faktisk tror jeg han synes selv at han gjør meg en tjeneste, for da skal vel jeg sikkert liksom "våkne", og sette i gang med slankingen. Ja jeg vet ikke jeg altså, jeg skjønner meg ikke på han i det hele tatt.

Høres ut som mannen din har et lavere intellektuelt nivå enn deg. Dessuten virker det som han har noe lignende "mangelfullt utviklede sjelsevner", dvs manglende innlevelsesevne, medfølelse. Om han er utseendefiksert i den grad at han ikke klarer å være nær en som ikke er vakker nok i hans øyne, er det aller mest hans problem. Og han er endatil så egoistisk og stygg at han truer med selvmord. Mange truer sine omgivelser med slike ting, for å kunne holde andre i tømme, kontrollere, styre og bestemme. Jeg hadde prøvd terapi, under dekke av at forholdet kunne ordne seg da. Det tror jeg ikke det gjør, men det er viktig at han blir lurt til å oppsøke hjelp, så kan du jobbe for å komme deg vekk samtidig. Kan han bli voldelig også, om ingenting annet hjelper? Selv gikk jeg fra en slank dame og giftet meg med en temmelig overvektig. Sistnevnte har etter mange år nå slanket seg kraftig og varig ved hjelp av Grete Roede, men det var pga helse og velvære. Jeg er glad i henne som den person hun er, ikke antall kilo. At det utvilsomt er mye penere ikke å være overvektig, synes vel de fleste, men det er andre ting som er mye viktigere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...