deppo Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei, Jeg er fortvilet !!!!!!! Jeg ble kjent med verdens beste mann for et år siden og siden da har vi vært veldig lykkelige, men jeg går rundt og bærer rundt på en hemmelighet som spiser meg opp. Jeg var ikke 100% ærlig i starten av forholdet om økonomien min, viste at han var svært opptatt av penger. Så jeg sa en liten løgn for å kjøpe meg tid sammen med han, sa at jeg ikke hadde noen gjeld. Gud, så jeg angrer.... Tiden gik, og det ble bare vanskeligere å si sannheten. Vi flyttet sammen og nå venter vi barn sammen. Han tror alt er i orden, tror at vi kan ha det så fint i årene framover. Men før eller senere så finner han dette ut og da er det over, vet at da gjør han det slutt. Jeg har sviktet han på en utilgivelig måte, har ingen håp om en framtid sammen med han. Og tanken på at venner og familie får vite hva jeg har gjort, gjør meg desperat, orker ikke tanken at alle snakker om hva jeg har gjort . I går så spørgte han meg igjen og jeg løy igjen, for å kjøpe tid til etter å barnet blir født., vil ikke gå igjennom alt det alene. I natt så ble jeg så deppa at jeg var på grensen å ta mit eget liv pga min løgn. Stakk av ut og kjørte rundt, vet jeg må holde ut pga. barnet i magen min. Tanken på at jeg må starte på nytt igjen orker jeg ikke, jeg elsker han over alt på denne jord. Føler at jeg ikke klarer å late som alt er perfekt lenger, klarer ikke å se han i øynene, klarer ikke å gi han nærhet, føler meg så råtten. Gråt i hele natt, han skjønte ingenting. Spørr hele tiden hvorfor jeg gråt, og jeg er på grensen å sprekke. Er så alene, kan ikke si dette til noen..... Vet jeg trenger hjelp fra psykolog men er redd for å rope på hjelp, redd for at barnet blir tatt ifra oss. Går rundt med tanker om å bare holde ut til etter fødselen og så forlate han uten å si han sannheten. Men det er ikke rettferdig å gjøre det imot han heller, aldri gi han et svar på hvorfor jeg gik. Men kansje det er det beste, bare forsvinne fra hans liv uten å si noe? Han har sagt at tanken på at barnet vårt skal vokse opp uten at vi er sammen er det verste han kan tenke seg, så hva tror dere at sårer han mest ? At jeg har lyvet så lenge eller at jeg forlater han slik at han kan finne en kvinne som fortjener han. Jeg har ødelagt noe som er umulig å reparere. Hvis jeg forteller han sannheten og han forlater meg ikke, så vet jeg aldri om han holder ut med meg pga barnet. Jeg er så deppa, ser bare svart på framtiden. Jeg elsker han over alt på denna jord, hvordan kunne jeg være så utrolig dum å lyve. Bare for at han ikke skulle se ned på meg, se at jeg ikke var noe å satse på. For han så er det ikke nok å ha et hus og en jobb å gå til. Han vil ha noe mer ut av livet, komme seg videre. Bli rik og leve godt, og det kan han ikke oppnå sammen med meg. Jeg er i veien for drømmen hans. Hva skal jeg gjøre ? Jeg er på grensen å eksplodere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Du må fortelle han det, og helst NÅ! Som du sier, så kommer han jo til å finne ut av det uansett, og det vil bare bli verre og verre med tiden. Det spiser deg allerede opp, og det vil det fortsette å gjøre om du ikke forteller han sannheten. Om du synes det er vanskelig å si, kan du vise ham det du har skrevet her nå. Det forklarer jo både problemet og dine tanker rundt det. Du må fortelle det - det skjønner du selv også. Og jo før jo bedre!! Det virker som du alt har bestemt deg for at han ikke lenger vil ønske å leve med deg og at han ikke vil tilgi deg - hvorfor ikke la han få bestemme det? Om han ønsker å tilgi deg? Det kommer jo frem en gang uansett, og det vil bare ødelegge enda mer om du drøyer det lenger nå. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-199515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Etter innlegget ditt å dømme må det dreie seg om millioner i gjeld? Hvis ikke hadde det vel ikke plaget deg så intenst? Det høres ut som om mannen din er litt merkelig siden du følte deg tvunget til å lyve om det. Det kunne meg aldri falle inn å lyve om noe sånt. Såfremt mannen ikke var hekta på penger og god økonomi, og en slik mann hadde jeg ikke brukt tid på uansett. Synes litt synd på deg... og jeg håper det ordner seg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-199531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
deppo Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Du må fortelle han det, og helst NÅ! Som du sier, så kommer han jo til å finne ut av det uansett, og det vil bare bli verre og verre med tiden. Det spiser deg allerede opp, og det vil det fortsette å gjøre om du ikke forteller han sannheten. Om du synes det er vanskelig å si, kan du vise ham det du har skrevet her nå. Det forklarer jo både problemet og dine tanker rundt det. Du må fortelle det - det skjønner du selv også. Og jo før jo bedre!! Det virker som du alt har bestemt deg for at han ikke lenger vil ønske å leve med deg og at han ikke vil tilgi deg - hvorfor ikke la han få bestemme det? Om han ønsker å tilgi deg? Det kommer jo frem en gang uansett, og det vil bare ødelegge enda mer om du drøyer det lenger nå. Lykke til!! Hei, og takk for svar. Nei det er ikke snakk om mange millioner i gjeld. Dette plager meg sinnsykt fordi at jeg har lyvet, hver gang det har vært snakk om å kjøpe hus så har jeg ikke sagt at det var umulig pga min situasjon Har vært nervøs hver gang han har hentet posten, i går så han en faktura og spørgte hvorfor jeg fik den, og jeg klarte ikke å si sannheten.Er så vanvittig skuffet over meg sjølv ! Tror ikke han kan tilgi at jeg har lyvet over så lang tid, tror han aldri kan glemme det og gå videre. Så jeg har klart å ødelegge det beste som har hent meg i dette livet, og ser ingen utvei. Ja, jeg tror at penger er veldig viktig ting for han. Tror at han løper ut av forholdet med engang han vet dette, og forteller alle om min store tabbe. Et ord som beskriver mine følelser best og det er SKAM. Den er så stor at jeg orker virkelig ikke tanken på framtiden. Er redd for å ta dette opp nå så nære fødselen, ønsker så at han skal ha en positiv opplevelse av den. Men jeg har blitt vanvittig deprimert pga dette, og sliter noe jæ****. Vet at alt er min skyld, at jeg kan takke meg sjølv for situasjonen. *tårene triller* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-199717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei, og takk for svar. Nei det er ikke snakk om mange millioner i gjeld. Dette plager meg sinnsykt fordi at jeg har lyvet, hver gang det har vært snakk om å kjøpe hus så har jeg ikke sagt at det var umulig pga min situasjon Har vært nervøs hver gang han har hentet posten, i går så han en faktura og spørgte hvorfor jeg fik den, og jeg klarte ikke å si sannheten.Er så vanvittig skuffet over meg sjølv ! Tror ikke han kan tilgi at jeg har lyvet over så lang tid, tror han aldri kan glemme det og gå videre. Så jeg har klart å ødelegge det beste som har hent meg i dette livet, og ser ingen utvei. Ja, jeg tror at penger er veldig viktig ting for han. Tror at han løper ut av forholdet med engang han vet dette, og forteller alle om min store tabbe. Et ord som beskriver mine følelser best og det er SKAM. Den er så stor at jeg orker virkelig ikke tanken på framtiden. Er redd for å ta dette opp nå så nære fødselen, ønsker så at han skal ha en positiv opplevelse av den. Men jeg har blitt vanvittig deprimert pga dette, og sliter noe jæ****. Vet at alt er min skyld, at jeg kan takke meg sjølv for situasjonen. *tårene triller* Hvis penger er så viktig for ham at det vil ødelegge forholdet deres (grunnen til at du holdt det skjult for ham i første omgang?) så tror jeg penger ville ha kommet mellom dere senere uansett. Hvis ikke tilgivelse, hjelp og støtte finnes i forholdet uansett fanken hva det gjelder, så vil alle forhold ryke før eller siden! Har du så liten tro på kjærligheten hans til deg at du ikke kan være ærlig og be om hjelp og tilgivelse, ja så vil du bli sittende alene til slutt alikevel. Og hva med barnet ditt? Skal du fortelle barnet ditt at mamma var for feig, hun tok letteste utvei og stakk? Tror du barnet ditt vil føle seg mindre ønsket selv om du forklarer at du trodde de fikk det bedre uten deg? Nei du, å rømme fra problemer vil bare gi problemer en enda større grunn til å oppsøke deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-199728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristine Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei, og takk for svar. Nei det er ikke snakk om mange millioner i gjeld. Dette plager meg sinnsykt fordi at jeg har lyvet, hver gang det har vært snakk om å kjøpe hus så har jeg ikke sagt at det var umulig pga min situasjon Har vært nervøs hver gang han har hentet posten, i går så han en faktura og spørgte hvorfor jeg fik den, og jeg klarte ikke å si sannheten.Er så vanvittig skuffet over meg sjølv ! Tror ikke han kan tilgi at jeg har lyvet over så lang tid, tror han aldri kan glemme det og gå videre. Så jeg har klart å ødelegge det beste som har hent meg i dette livet, og ser ingen utvei. Ja, jeg tror at penger er veldig viktig ting for han. Tror at han løper ut av forholdet med engang han vet dette, og forteller alle om min store tabbe. Et ord som beskriver mine følelser best og det er SKAM. Den er så stor at jeg orker virkelig ikke tanken på framtiden. Er redd for å ta dette opp nå så nære fødselen, ønsker så at han skal ha en positiv opplevelse av den. Men jeg har blitt vanvittig deprimert pga dette, og sliter noe jæ****. Vet at alt er min skyld, at jeg kan takke meg sjølv for situasjonen. *tårene triller* Jeg må spørre, for å få litt perspektiver på denne fortvilelsen. Hvor mye gjeld har du? De fleste har litt gjeld.....før de etablerer seg. Kanskje du forstørrer dette problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-199730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rufusen Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hallo Tre ting er vensentlig. At du har løyet er en ting men sprøsmålet er hvor mye du har i gjeld samt hva pengene er brukt til . Det kan jo eks være studielån eller annen kreditt som mange har... Dersom det er bare snakk om noen titusner kan dette fint refinansieres inn i evt ny gjeld ifm husbygging el. Det er jo ikke sikkert han husker at du har sagt det en gang men før eller siden må du si det dersom dere skal bygge hus... Evt føre felles selvangivelse. Der fremkommer jo hva man har i gjel og da er det jo mye bedre å ha sagt det enn at han oppdager det på annen måte. Så si det som det er og ta konsekvensen. gjelda er jo der og du kan jo bare si at dette blir din sak og at ikke han skal lide økonomisk pga dette. Du skal betale dete tilbake samt at han ikke vil overdra denne gjelden,. Da er det jo ditt problem, Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-200496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei, og takk for svar. Nei det er ikke snakk om mange millioner i gjeld. Dette plager meg sinnsykt fordi at jeg har lyvet, hver gang det har vært snakk om å kjøpe hus så har jeg ikke sagt at det var umulig pga min situasjon Har vært nervøs hver gang han har hentet posten, i går så han en faktura og spørgte hvorfor jeg fik den, og jeg klarte ikke å si sannheten.Er så vanvittig skuffet over meg sjølv ! Tror ikke han kan tilgi at jeg har lyvet over så lang tid, tror han aldri kan glemme det og gå videre. Så jeg har klart å ødelegge det beste som har hent meg i dette livet, og ser ingen utvei. Ja, jeg tror at penger er veldig viktig ting for han. Tror at han løper ut av forholdet med engang han vet dette, og forteller alle om min store tabbe. Et ord som beskriver mine følelser best og det er SKAM. Den er så stor at jeg orker virkelig ikke tanken på framtiden. Er redd for å ta dette opp nå så nære fødselen, ønsker så at han skal ha en positiv opplevelse av den. Men jeg har blitt vanvittig deprimert pga dette, og sliter noe jæ****. Vet at alt er min skyld, at jeg kan takke meg sjølv for situasjonen. *tårene triller* Huffda, stakkars deg. :-( Jeg skjønner at du er fortvilet og dette er ikke en hemmelighet du kan holde skjult i all evighet. Er det så stor gjeld at det ikke finnes noen sjanser for å få betalt den ned i løpet av de nærmeste årene? Det er dessverre bare en løsning som jeg kan se og det er å bryte sammen og tilstå. Jeg tror at han tar det penere enn du frykter, selv om han sikkert blir skuffet! Og at han skal gå rundt og fortelle alle andre om grunnen hvis det blir slutt mellom dere - det er i beste fall umodent. Håper og tror at du undervurderer ham der! Det er jo ikke noen dødssynd du har begått heller da, selv om det høres sånn ut på deg... Jeg tror at du har tenkt så masse på dette at det har blitt en mer alvorlig sak i hodet ditt enn det egentlig er. Dette er ingen grunn til å ta livet av seg!! Det aller verste som kan skje er at han går fra deg. Ille nok kanskje, men du skal se livet går videre allikevel. Men det finnes også en god sjanse for at han tilgir deg! Du må tro på deg selv, jente! Det er mer enn gjeldfrihet og et barn i magen som holder ham hos deg. Jeg garanterer deg at når du først har fortalt det, kommer du til å føle deg bedre enn på lenge! Uansett hvordan det går, så kommer du til å føle deg bedre. For ingenting kan være verre enn sånn som du har det nå, kan det vel...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-200519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuvali Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Kinkig dette. Mitt forslag er at du printer ut dette innlegget, og gir det til han. Kanskje du kan reise vekk en dag, f.eks., og be han lese det når du har dratt, så han får noen timer å tenke seg om før dere snakker samme om dette. Du forklarer jo veldig godt her hvilke sjelekvaler du lider, hvor mye du angrer og hvor vanskelig det er for deg. Jeg tror han tilgir deg. Ikke vent til barnet kommer, jo lenger tid som går jo verre får du det. Det gjelder tross alt bare penger, og han er kanskje litt skyld i det at du har holdt dette skjult selv, siden du var så redd for hans reaksjon ang. gjeld helt fra begynnelsen av. Dere MÅ snakke ut om dette! Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-200523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Er du sikker på at du vil bli dømt nord og ned fordi du ikke har fortalt om gjelda di? Jeg har vært i en situasjon som ligner din, men jeg var den som ikke visste om gjelda. Mannen jeg hadde et forhold til hadde holdt ei gammel gjeld hemmelig - og han trodde som du at jeg kom til å hive han ut den dagen sannheten kom for en dag. Han sleit etterhvert så mye med hemmeligheten sin at han valgte å trekke seg ut av forholdet samtidig som han omsider fortalte sannheten. Hvis han hadde vært ærlig og fortalt meg om gjelda si ville ikke jeg hatt noe problem med å tilgi at han hadde holdt det hemmelig, men måten han feiga ut på gjorde at jeg ikke satt igjen med annet enn forakt for mannen og var glad forholdet var over. For din egen del vil jeg råde deg til å legge kortene på bordet. Hvis mannen ikke vil ha deg fordi du har gjeld - vel da er han kanskje ikke noe å samle på uansett? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-200542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Ærlig talt, det er bare penger. Sett deg ned og fortell ham alt. Så kan han selv få velge om han vil bli eller forlate deg. Men tenk litt over om du virkelig vil ha en fyr som setter penger og materielle verdier over deg og barnet deres - hvis han altså syntes dette var så utrolig utilgivelig. Velger han å forlate deg for dette er han ikke noe særlig til kar etter min mening. Og: Dette er ikke et vanvittig svik. Herregud, folk får jo unger med andre enn partneren sin mens de er i forholdet, jo! Dette dreier seg om en løgn, javel, men det er bare penger. Han elsker deg høyere enn han elsker penger, det er jeg sikker på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50758-umulig-situasjonlangt/#findComment-201822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.