happygirl Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Et populært tema ettersom jeg kan se her på DOL når jeg søkte på det....Men: Jeg er 37+1 etter UL termin og 38+3 etter menstermin. Jeg har de siste 3 dagene forsøkt å sjekke om livmorhalsen er moden, når jeg har stått i dusjen. Både i går og for to dager siden kjente jeg en "tapp" på kanskje en cm eller to helt innerst i skjeden. Kunne ikke kjenne noen åpning eller spalte. I dag derimot kunne jeg ikke kjenne noen tapp, alt var bare mykt. Syns dette var så rart, for jeg kjente det veldig tydelig i går morges. Må legge til at jeg i hele går følte at jeg var veldig "tung" i underlivet, trodde at hodet på babyen var på tur ut når som helst Var på bytur og gikk veldig mye og var øm i underlivet. Hadde noen kynnere som vanlig, men ikke noe mer. God aktivitet. Er det sannsynlig at livmorhalsen nå har flatet seg ut i og med jeg ikke kunne kjenne noe i dag? Prøvde flere ganger... Og må ungen ha sunket dypt ned i bekkenet, evt feste seg før man blir moden? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50810-modning-av-livmorhalsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Det er ikke så lett å kjenne på seg selv og få et klart bilde av hvor langt modenheten har kommet. Åpningen eller spalten er ofte rettet bakover, så den må man være øvet for å finne. Det kan godt tenkes at det har skjedd en viss modenhent i livmorhalsen i løpet av de siste dagene, men det har strengt tatt ingen betydning for om du kommer til å føde snart eller ei. Det er ingen forutsetning for livmorhalsens modenhent at hodet til barnet har festet seg eller ei, men dette skjer som oftest i løpet av de siste ukene av svangerskapet uansett. Jeg vil egentlig anbefale deg å ikke kjenne så mye etter på egen hånd. Du blir neppe klokere av det og det er en viss fare for å føre inn bakterier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50810-modning-av-livmorhalsen/#findComment-201818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.