Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katheinka

Hørte gladnyhetene om at FrP snur i egenbetalingssaken på nyhetene på vei til jobb i morges - endelig ser det ut til at politikerne tar til fornuft!

Men jeg, personlig, føler meg lurt. Vi rakk akkurat ikke å komme med i 2001 og måtte betale vårt første (mislykkedede) forsøk selv. Nå har jeg begynt på spray i annet forsøk, skal etter planen ha uttak i juni - og må dermed også betale andre forsøk selv (dersom ikke politikerne gir vedtaket tilbakevirkende kraft). Hører jo at IVF skal bli gratis fra 1. juli.

På grunn av dårlig timing fra vår side (men hvem kunne vite det?) og vinglete politikere, må vi ut med til sammen 35.000 kroner (fikk gratis medisiner i forrige forsøk). Fordi vi havnet i racet i løpet av første halvår 2002. Aksjene mine er solgt, vi har jobbet masse overtid, utsatt avdrag på huset, spinket og spart - og så skjer dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50898-litt-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vet du hva? Jeg satt faktisk og tenke på deg på vei til jobb i dag, da jeg kjørte forbi Øksnevad v.gs. Det er bare så urettferdig som det går an å bli. Tror nok likevel vi kan gjøre regning med at de som har lagt ut penger til forsøk får disse igjen. Bare vent og se!!!! Jeg har selv betalt medisiner til ett forsøk, og synes det er dyrt nok + at vi har hatt 2 dyre forsøk i Danmark. Det gjør at alle sparepengene er borte vekk, fordi det var akkurat "vår" tur første halvdel i 2002. Etter aborten i fjor sommer, ventet jeg 8 uker før jeg fikk mensen igjen, og hadde det gått 7 uker, så hadde jeg fått et gratis forsøk før jul. Men nei, var satt opp til innsetting av egg den 11.01, så det er kun dager det er snakk om. Jeg vet så inderlig godt hva du føler, Katheinka. Forslaget fra FRP er glimrende, men som du sier, med en liten bismak for oss som har fått kjenne det på kroppen. Det fine er at hvis vi nå blir gravide, så gir vi nok blanke i pengene.... Og hvis vi ikke blir, så er vissheten der om at neste forsøk er gratis. Kanskje det er nok til å få oss til å slappe av slik at vi nå lykkes.

Har forresten enda ikke fått mensen, det er 13 dager forsinket. Har aldri skjedd før. Begynner på spray så snart den er der. Har fått virus på dataen hjemme, så jeg sitter her og sniker på jobb, med noen nysgjerrige lærerøyne i nakken....

Snakkes i morgen.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50898-litt-lei-meg/#findComment-200339
Del på andre sider

Skjønner godt frustrasjonen din Katheinka. Vi har nettopp betalt regningen på 17500, men vi var så heldig å bli gravide på dette forsøket og da betyr pengene lite (selv om det merkes).

Det positive er at nå er det mulighet for søskenforsøk en gang i fremtiden, uten å ha den økonomiske belastningen hengendes over seg. Kommer til å ta vare på kvitteringer og prøve å få trekt de fra på skatten til neste år. Kanskje det går gjennom ettersom de har snudd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50898-litt-lei-meg/#findComment-200436
Del på andre sider

Gjest Katheinka

Hei på deg!

Vet du hva? Jeg satt faktisk og tenke på deg på vei til jobb i dag, da jeg kjørte forbi Øksnevad v.gs. Det er bare så urettferdig som det går an å bli. Tror nok likevel vi kan gjøre regning med at de som har lagt ut penger til forsøk får disse igjen. Bare vent og se!!!! Jeg har selv betalt medisiner til ett forsøk, og synes det er dyrt nok + at vi har hatt 2 dyre forsøk i Danmark. Det gjør at alle sparepengene er borte vekk, fordi det var akkurat "vår" tur første halvdel i 2002. Etter aborten i fjor sommer, ventet jeg 8 uker før jeg fikk mensen igjen, og hadde det gått 7 uker, så hadde jeg fått et gratis forsøk før jul. Men nei, var satt opp til innsetting av egg den 11.01, så det er kun dager det er snakk om. Jeg vet så inderlig godt hva du føler, Katheinka. Forslaget fra FRP er glimrende, men som du sier, med en liten bismak for oss som har fått kjenne det på kroppen. Det fine er at hvis vi nå blir gravide, så gir vi nok blanke i pengene.... Og hvis vi ikke blir, så er vissheten der om at neste forsøk er gratis. Kanskje det er nok til å få oss til å slappe av slik at vi nå lykkes.

Har forresten enda ikke fått mensen, det er 13 dager forsinket. Har aldri skjedd før. Begynner på spray så snart den er der. Har fått virus på dataen hjemme, så jeg sitter her og sniker på jobb, med noen nysgjerrige lærerøyne i nakken....

Snakkes i morgen.

Klemmer fra

Jeg må vel bare bite raseriet og skuffelsen i meg. Det føles bare så urettferdig. Mulig nå at vi utsetter hele forsøket til august, det blir jo lenge å vente - men sparer jo tross alt 13.000 kroner på det.

Har egentlig ikke lyst til det heller, siden jeg er så mentalt innstilt på at det er nå det skal skje. Medisinene til dette forsøket er jo kjøpt og betalt, så det ender vel med at vi durer i gang...

Ser fram til i morgen!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50898-litt-lei-meg/#findComment-200441
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...