Gå til innhold

Intens kløe...

Anbefalte innlegg

Gjest ei-som-lurer

Hei.

Har den siste uka hatt intens kløing ved underlivet, tror ikke det er sopp, siden jeg ikke har sett noen symtomer på det. Klør under ved skjedeåpning, + litt nærmere endetarmen. Typen min prøvde å trenge inn i analen en natt mens jg sov, våkna av d, og fikk stoppa d sidn jg ikke ville.. hadde vanlig samleie etterpå da han ikke vaska seg, så lurer på om det kan være noen bakterier fra endetarmen som kan forårsake det? Har også fått en stor "tapp" ved endetarmen som jeg ikke har merket før nå.

Vil helst slippe å gå til legen for gynekologisk undersøkelse igjen, var der 2 ganger på kort tid pga klamydia, 1 gangen kom jg inn på time med en gang, pga sopp (som jeg aldri hadde hatt før, og derfor ikke visste hva det var), kom inn til en annen enn fastlegen min da, og han var kjempeflink til å forklare hva som skulle skje og hva han skulle gjøre for at jg skulle føle meg trygg/vel, noe jeg også gjorde pga han virka som han kunne faget sitt godt. Fastlegen min virka som han ikke likte å gjøre undersøkelsen (noe jeg hadde forstått dersom det var en person som gjorde d for første gang), men han grein litt på nesa, snudde seg bort etc, det fikk meg til å føle meg uvel der jeg satt, fikk heller ikke svar på spørsmål jg stilte.

kom litt blod på de pinnene han skulle sende inn, så vet ikke om det påvirker resultatet litt?

hvordan kan man finne ut om man er steril hos legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50976-intens-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kløe kan skyldes sopp selv om du ikke ser utflod, prøve med soppkrem som kan kjøpes uten resept. For alle 'fastleger' er underlivsundersøkelse en rutine og jeg kan ikke tenke meg at din lege kan ha noe spesielt mot å undersøke deg. Det er ikke uvanlig at det kommer blod når man tar prøve fra livmorhalsen. Kan du ikke få time hos den andre legen? Det vil være lurt å skrive opp de spørsmålene du har til legen før du går hjemmefra og ta lappen med. Så glemmer du ikke så lett.

Man kan ikke undersøke om du er steril ved en vanlig undersøkelse, det må helt spesielle undersøkelser, f.eks røntgen til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50976-intens-kl%C3%B8e/#findComment-203259
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...