Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære Mette!

For ca 1 1/2 år siden hadde jeg samleie med en gutt. Vi brukte ingen prevensjon, og jeg fikk ikke mensen før enn etter to mnd. over tiden etter det.

Dette var en meget spesiell opplevelse... Jeg hadde sluttet med p- piller ca 1 mnd før dette pga av en operasjon. Så jeg gikk og ventet da på mensen, for å kunne starte på igjen med de. Etter da de to mnd, trodde jeg at jeg hadde fått det. Jeg tok min første pille igjen. Men det ble bare en blødning den dagen. To dager etter fikk jeg mensen igjen. Men da kom det ut en stor klump, og det var kjempe vondt. Etter "klumpen" blødde jeg i ca en uke, og det var mye tykt flytende blod som kom ut!

Kunne dette være en spontan abort?

Har ikke vært på gynekologisk undersøkelse etter dette. Må jeg evt ha en utskapning?

Håper på et svar!

Med hilsen

Marte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50993-graviditet-trenger-et-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å si, men man kan ikke utelukke at det kan ha vært en abort. Ofte er det ikke nødvendig med utskraping etter abort, og så lenge etter behøver du ikke å tenke på denne episoden lengre. Det kan ikke ha skjedd noe galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...