Gjest Dcath Skrevet 25. september 2000 Del Skrevet 25. september 2000 Jeg er en jente på 27 år som har mange symptomer, men ingen endelig diagnose. I perioder har jeg store problemer med å få i meg nok næring, fordi jeg blir så kvalm når jeg spiser. Jeg går på alpoxen 375 2 gngr daglig for bekkensmerter, disse hjelper mot "den vanlige" kvalmen og bedrer allmenntilstanden min. Dessverre har den ikke virkning på kvalme etter mat. De siste to årene har jeg vært så syk at jeg ikke har jobbet, og har hatt gode muligheter til å ekperimentere med ulik mat. Det spiller ikke noen rolle hva jeg spiser, jeg blir like kvalm uansett. Pga dette har jeg problemer med å få i meg nok mat. Vekta svinger, men i diss periodene går jeg gjerne ned fem kg (veier 55-57 kg til vanlig) er 167cm. Har ingen psykiske problemer i forhold til mat, men synes at jeg er for tynn nå. Har alltid vært veldig glad i mat. TSHen min er svingende. Kan det være noe galt i magen som gir denne kvalmen, eller er det hormonene som spiller inn? Er det noe jeg kan gjøre selv? (Jeg har kreftforeningens brosjyre for mat mot kvalme) Skal utredes for bindevevssykdom og MS i oktober. Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5103-kvalme-etter-matinntak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dcath Skrevet 25. september 2000 Del Skrevet 25. september 2000 Akkurat som hos legen, kommer jeg alltid på noe etterpå... Jo fetere maten er, jo kvalmere blir jeg. Feks kan jeg spise torsk, men har store problemer med laks og ørret pga øyeblikkelig kvalme. Spiser derfor mest mager mat, men det blir ikke nok næring, siden jeg går ned i vekt. Finnes det noe sånn som fett-allergi? Har også problemer med å fordøye tranpiller. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5103-kvalme-etter-matinntak/#findComment-28123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Akkurat som hos legen, kommer jeg alltid på noe etterpå... Jo fetere maten er, jo kvalmere blir jeg. Feks kan jeg spise torsk, men har store problemer med laks og ørret pga øyeblikkelig kvalme. Spiser derfor mest mager mat, men det blir ikke nok næring, siden jeg går ned i vekt. Finnes det noe sånn som fett-allergi? Har også problemer med å fordøye tranpiller. Hilsen Til Dcath ang tilleggsspm Litt søkt kanskje, men økende kvalme ved inntak av fet mat kan skyldes at du har forstyrrelser i galle og bukspyttkjertelsystemet. Dette bør du også nevne hos legen neste gang! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5103-kvalme-etter-matinntak/#findComment-28261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Til Dcath ang kvalme etter matinntak Jeg sitter ikke med noe fasitsvar på dine plager. Kvalme er et symptom som kan være både av fysisk, psykisk og sammensatt karakter. Jeg ser ingen god forklaring på at Alpoxen hjelper på kvalme, men den gir ofte smertelindring. Imidlertid kan den irritere slimhinnene i magesekken og derav forårsake akkurat kvalme. Jeg synes nok at en utredning av magesystemet kan være påkrevet utifra det du beskriver, særlig hvis alle andre årsaker er eliminert. Du bør diskutere det ved neste konsultasjon hos legen din selv om jeg skjønte at du primært skulle utredes videre m.t.p bindevevssykdommer og mulig MS. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5103-kvalme-etter-matinntak/#findComment-28262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.