janeymor Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Jeg er mamma til en herlig liten gutt på 14 mnd, og hadde en helt grei fødsel den gangen. Dvs det ble litt hektisk på slutten da jeg ble lagt inn pga svangerskapsforgiftning, men dette var heldigvis på slutten av svangerskapet. Jeg lå en natt på observasjonsposten for gravide og fødslen ble satt i gang den natten fordi jeg følte meg akutt daårlig om natten og blodtrykket hadde steget kraftig. Fødslelen var normalt, men langvarig ( ifølge jordmord) og epiduralen virket ikke. Jeg ble sjokkert over smertene fødselen innebar, men alle smartene var absolutt overkommelige når jeg tenker tilbake i ettertid. Når gutten kom hadde han navlesnoren to ganger stramt rundt halsen og det var ganske hektisk i minuttene etter at han var ute. For 2 uker siden trodde jeg at jeg hadde blitt gravid igjen (ønsker å vente litt ennå...), og ble overrasket over den store redselen jeg opplevde da. Jeg husket alt fra fødselen mm, og tør nesten ikke bli gravid igjen. (nei, jeg er ikke gravid nå...) Er så redd for at jeg under en ny graviditet skal bli kjemperedd slik jeg opplevde det når jeg trodde jeg var gravid. Ante ikke at jeg hadde denne redselen inni meg. Ønsker meg i utgangspunktet flere barn, men er redd graviditeten kan bli veldig tøff pga angst for den forestående fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51082-plutselig-kjemperedd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Det er tydelig at du er litt blandet i dine følelser rundt fødselen. Er det du som sier at du hadde en grei fødsel forrige gang, eller er det noe du har blitt fortalt? Redselen som du kjente på nylig er helt klart et uttrykk for dine egne følelser, og noe du bør ta på alvor. Jeg vil anbefale deg å begynne nå å bearbeide det som skjedde den gangen, enten ved å skrive det ned, snakke med en venninne eller partneren din. Du kan evt. også ta det opp med din lege og undersøke om det er mulig å få en gjennomgang av fødselen med f.eks. jordmor på sykehuset. Der finnes alle papirene dine og det er absolutt mulig å gå gjennom alt som skjedde trinn for trinn, men det kan tenkes at du bør få en henvisning til en slik samtale. Dette er snakk om forebygging og burde være noe som bør prioriteres med tanke på at du sansynligvis vil stå mer rustet til et nytt svangerskap og fødsel når du er klar for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51082-plutselig-kjemperedd/#findComment-201825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Det er tydelig at du er litt blandet i dine følelser rundt fødselen. Er det du som sier at du hadde en grei fødsel forrige gang, eller er det noe du har blitt fortalt? Redselen som du kjente på nylig er helt klart et uttrykk for dine egne følelser, og noe du bør ta på alvor. Jeg vil anbefale deg å begynne nå å bearbeide det som skjedde den gangen, enten ved å skrive det ned, snakke med en venninne eller partneren din. Du kan evt. også ta det opp med din lege og undersøke om det er mulig å få en gjennomgang av fødselen med f.eks. jordmor på sykehuset. Der finnes alle papirene dine og det er absolutt mulig å gå gjennom alt som skjedde trinn for trinn, men det kan tenkes at du bør få en henvisning til en slik samtale. Dette er snakk om forebygging og burde være noe som bør prioriteres med tanke på at du sansynligvis vil stå mer rustet til et nytt svangerskap og fødsel når du er klar for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51082-plutselig-kjemperedd/#findComment-202668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Det er tydelig at du er litt blandet i dine følelser rundt fødselen. Er det du som sier at du hadde en grei fødsel forrige gang, eller er det noe du har blitt fortalt? Redselen som du kjente på nylig er helt klart et uttrykk for dine egne følelser, og noe du bør ta på alvor. Jeg vil anbefale deg å begynne nå å bearbeide det som skjedde den gangen, enten ved å skrive det ned, snakke med en venninne eller partneren din. Du kan evt. også ta det opp med din lege og undersøke om det er mulig å få en gjennomgang av fødselen med f.eks. jordmor på sykehuset. Der finnes alle papirene dine og det er absolutt mulig å gå gjennom alt som skjedde trinn for trinn, men det kan tenkes at du bør få en henvisning til en slik samtale. Dette er snakk om forebygging og burde være noe som bør prioriteres med tanke på at du sansynligvis vil stå mer rustet til et nytt svangerskap og fødsel når du er klar for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51082-plutselig-kjemperedd/#findComment-202670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.