Gjest missis1 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Min mann har fått klassifisert sin sæd som dårlig/veldig dårlig. Han har både få og dårlige svømmere. Vi hadde sex på fredag. I dag, tirsdag, fikk jeg positivt utslag på el-testen. Regner derfor med å få eggløsning i dag eller i morgen. Kan han ha befruktet meg? Har hørt at man kan bli gravid ved samleie opp til 5 dager før samleie. Men for at dette skal skje så kreves kanskje god sædkvalitet? Eller er det slik at selv om svømmerene er i dårlig form så kan de overleve like lenge i livmor/eggledere? Er det ekstra viktig for oss å ha sex dagen før, eller eggløsningsdagen? Enda et spørsmål til slutt. Jeg bruker clear-plan el-test. Har vært borti at testen holder seg positiv i over et døgn. Eggløsning kommer etter 12-36 timer står det på pakken. Betyr det om 12-36 timer når testen begynner å gå ned igjen, eller fra den først er positiv? Har også hørt om kvinner som har hatt positiv test i to dager. Hvorfor skjer det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51109-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkval-og-befruktning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Vi regner nok så sikkert med at eggløsningen finner sted 14 dager før mensen. Nyere undersøkelser viser at nesten alle graviditeter oppstår i en seks dagers periode som avsluttes med eggløsningsdagen. I en større undersøkelse var det ingen graviditeter ved samleie dagen etter eggløsning. Forut for eggløsning øker mengden av hormonet LH over 24-36 timer og produksjonen er på et maksimum 12 timer før eggløsning. Eggløsningstester måler LH-utskillelsen i urinen, den taes en gang daglig. Hvis man er "heldig" fanger testen opp begynnelsen av LH-økningen og man har da ca. to dager til eggløsningen, andre ganger testes positivt sent i LH-økningen som kommer rett før eggløsning, og da har man liten tid å gå på. Clearplan viser imidlertid bare en del av den periode hvor man kan bli gravid, men den mest fruktbare. I noen tilfeller kan man få positiv test to dager, både når LH er på vei opp mot toppen, og når den er på vei ned. Jeg kjenner ikke til studier som sier noe om dårlig sædkvalitet og evnen av sædceller for å overleve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51109-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkval-og-befruktning/#findComment-205124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.