Gjest Mie Skrevet 25. september 2000 Del Skrevet 25. september 2000 Har nå i litt over en mnd. hatt bra med utslett under brystene, magen, på sidene og på leggene. Hva kan dette være? Har prøvd med Canesten salve (i tilfelle sopp), har prøvd med Hydrocortison ( i tilfelle eksem), men det ser ikke ut til å hjelpe. Ved Hydrocortison bruk blekner utslettet, men det forsvinner ikke. Utsllettet er rødt med skurv på. Under brystene "flyter" det liksom sammen. Det klør ikke noe spesielt. Jeg tror og mener på at utslettene dukket opp etter jeg begynte på igjen med p-pillene (Trinordiol). Jeg har ikke hatt dette ved p-pille bruk tidligere (samme merke hele tiden). Jeg vet at jeg for en del år siden hadde et par slike "tørre flekker" under armene. Fikk ei salve med legen som hjalp, men husker ikke navnet på den. Jeg har bestilt time med lege, men det tar jo tid. Vet du om det er en annen salve (uten resept), som kan hjelpe så blir jeg glad :-) På forhånd TAKK! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5111-utslett-dr-anker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Til Mie ang utslett dr. Anker Utifra de symptomene du nevner høres dette ut til å være en type eksem. Årsakene kan være mange, bl.a ser vi at enkelte medikamenter kan gi eksemplager. Det kan også være sopp-eksem eller en variant av såkalt "ringorm", mindre trolig psoriasis eller annen hudsykdom. Du sier at Hydrocortison bleket det noe. Ber deg inntil videre fortsette med kombinasjon Canesten/Hydrocortison 2 ggr daglig, men hvis det blusser opp bør du søke lege. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5111-utslett-dr-anker/#findComment-28260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest curli Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Til Mie ang utslett dr. Anker Utifra de symptomene du nevner høres dette ut til å være en type eksem. Årsakene kan være mange, bl.a ser vi at enkelte medikamenter kan gi eksemplager. Det kan også være sopp-eksem eller en variant av såkalt "ringorm", mindre trolig psoriasis eller annen hudsykdom. Du sier at Hydrocortison bleket det noe. Ber deg inntil videre fortsette med kombinasjon Canesten/Hydrocortison 2 ggr daglig, men hvis det blusser opp bør du søke lege. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Angående ringorm,som er et smittsomt sopputslett(ikke et dyr),ble jeg smittet av katt,som hadde det.En annen ble smittet av ku som hadde ringorm.Den oppstår som ringer som klør og flasser.Salver som brukes mot det er,Canesten,Klotrimazol eller Focusan.Jeg forsøkte alle tre,for ringormen var for meg,vanskelig å bli kvitt.Den er veldig smittsom,både iblandt dyr og mennesker,og den sprer seg rundt omkring på huden i vann.Jeg dekket ringene med vannfast plaster når jeg dusjet.Jeg var redd de skulle spre seg til hodebunnen,for hår kan falle av der hvor ringormen er.Men håret kommer igjen.Ringene jeg hadde var små.Vet ikke om de blir noe særlig store. Så hvis du ikke har vært borti folk eller dyr som har ringorm,kan du se bort ifra det,ihvertfall.Det tok lang tid for meg å bli kvitt.Den siste ringen jeg hadde,ble jeg ikke kvitt,men etter et råd fra en venn,forsøkte jeg med 98%ren,grønn aloe vera gele,og den forsvant. En lege sa at man er immun mot ringorm,når man har hatt det tidligere. Håper du kan utelukke denne form for utslett,som DOL-legen,Knut Erik Ånensen sa. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5111-utslett-dr-anker/#findComment-28413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.