Gå til innhold

forlovelse - hvordan ville dere ha likt det, jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet den rette og jeg vil forlove meg med henne. Jeg vet hun kommer til å svare ja, jeg bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg vil gjøre det så romantisk som mulig.

Skal jeg kjøpe ring og overraske henne, eller skal vi velge ut ring sammen?

Skal jeg kjøpe ring til meg selv oxo?

Hva skal jeg si? (Vil du gifte deg med meg? Det er jo det en forlovelse egentlig dreier seg om, men vi vil jo ikke gifte oss enda!)

Jeg er ikke HELT håpløs, men jeg ville bare ha litt innspill og andre synsvinkler.

Mvh,

Nils

Fortsetter under...

Rent teknisk er vel en forlovelse en lovnad om giftemål - dermed blir det vel ikke feil å be henne om å gifte seg med deg?

I praksis tror jeg de fleste "blir enige" om å forlove seg, og plukker ut ringer i fellesskap. Men jeg ville blitt dødssjarmert om kjæresten kom med en ring i etui og spørsmål om jeg ville dele livet med han...

Men da jeg og samboeren forlovet oss, var det mer som en naturlig utvikling - husker ikke engang hvem som brakte temaet på banen.

Gjest Martine

Hvis noen hadde fridd til meg uten å ønske å gifte seg (innen et års tid), ville jeg synes det var rart!

For meg er forlovelse den tiden mellom man har bestemt seg for å gifte seg (at den ene frir eller man blir enige), og frem til bryllupet (innen et års tid).

Jeg synes hun skal få en ring med sten (evt. perle) som forlovelsesring ( som mannen gir til sin utkårede når han frir), og så kjøpt glatte vielsesringer til begge til selve bryllupet.

Gjest (ikke undertegnet)

Rent teknisk er vel en forlovelse en lovnad om giftemål - dermed blir det vel ikke feil å be henne om å gifte seg med deg?

I praksis tror jeg de fleste "blir enige" om å forlove seg, og plukker ut ringer i fellesskap. Men jeg ville blitt dødssjarmert om kjæresten kom med en ring i etui og spørsmål om jeg ville dele livet med han...

Men da jeg og samboeren forlovet oss, var det mer som en naturlig utvikling - husker ikke engang hvem som brakte temaet på banen.

Jeg syns og du burde overraske henne med en ring. Du kan gjerne lage en romantisk middag med levende lys , i tillegg. Du trenger ikke å kjøpe en ring til deg selv.

Jeg og samboeren min er og forlovet , men har tenkt å vente noen år før vi gifter oss.

Det er fordi vi ikke er økonomisk klar enda, det har ingenting med følelser og gjøre.

Jeg syns og du burde overraske henne med en ring. Du kan gjerne lage en romantisk middag med levende lys , i tillegg. Du trenger ikke å kjøpe en ring til deg selv.

Jeg og samboeren min er og forlovet , men har tenkt å vente noen år før vi gifter oss.

Det er fordi vi ikke er økonomisk klar enda, det har ingenting med følelser og gjøre.

Det absolutt mest romantiske er at gutten går ned på kne og frir! Jeg har i hvert fall tenkt å vente til kjæresten min gjør det! Du kan godt spørre om hun vil gifte seg med deg, for det trenger jo ikke å bety at det må skje med en gang. Jeg synes dere skal plukke ut ringer sammen, for det er morsomt at gutten også har ring. Dersom ei jente går med en ring med stein i, så vises det ikke at det er en forlovelsesring, og jeg synes noe av poenget er at det skal VISES at man er forlovet/gift. Men det blir jo selvsagt ekstra romantisk hvis du gir henne en gave når du frir også!

Lykke til!

Kjøp masse røde roser og en pen ring.

Så gir du henne rosene først, og når hun står der med de i hendene, tar du fram ringen.

Spør om hun vil gifte seg med deg. Gå ned på kne om hun er av den romantiske typen.

Det er jo supert hvis du har muligheten til å servere henne en flott middag på pent dekket bort først, det er sååå romantisk!

Sånn ville jeg hatt det hvis jeg kunne valgt det ;-)

Og ja, så kan dere jo velge de "glatte" ringene sammen etterpå ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...