Zarine Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Etter at eg fikk ein baby for 5 1/2 mnd sidan, har eg vore så mykje meire sjuk enn før. Eg blir stadig forkjøla, har hatt halsebetennelse (fikk penicillin), halsbetennelse igjen, ørebetennelse... Er det normalt å få dårlegare immunforsvar når ein får barn? Eg hadde ein hard fødsel og mista mykje blod, men fikk transfusjon og hadde fint hgb nivå på 6-vk ktr. Eg ammar barnet mitt. Kan det spele inn - blir eg "tappa" for energi, på ein måte? Er det noko eg kan gjere for å bli meir motstandsdyktig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5124-immunforsvar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Til zarine vedr. immunforsvar. Det er ikke uvanlig at bybakte mammaer er slitne av flere grunner; oppstykket nattesøvn, uregelmessige måltider og daglig kalori-underskudd på grunn av ammingen. prøv å spis mye frukt og grønt, og prøv å sitte ned å hvile når du spiser og litt etterpå. Du kan gjerne bruke en multivitamin-tablett, tran og C-vitaminer. Jeg synes også det kan være en ide å sjekke både jernlager, stoffskifte og blodsukker. Når babyen blir 6 mnd, skal hun kunne klare å spise nok i løpet av dagen, slik at du får minst 6 timer sammenhengende søvn. For å komme inn i denne nye rutinen må ofte barnepappaen stille opp med den upopulære tåteflasken med vann en 3-4 netter, før barnet heller vil sove rundt. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5124-immunforsvar/#findComment-28505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.