Gå til innhold

Fødsel - renselse - blødning

Anbefalte innlegg

Gjest Spørrende jeg og

Jeg fødte for 5 måneder siden, og hadde renselse i omlag 6 uker. Jeg er 33 år, og dette er barn nummer to. En stund etter fikk jeg et par små blødninger som varte et par dager. Dette tenkte jeg ikke så mye på. Men omlag 4 måneder etter fødselen, fikk jeg en ny lett blødning, friskt blod med mye slim. Jeg ser av et tidligere innlegg (6. april) at dette muligens kan være slimhinner som har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Dette innlegget gjorde meg noe beroligget.

Nå har jeg igjen fått en liten blødning. Jeg lurer på om slike ting kan ha med fysisk aktivtet å gjøre. Jeg prøver å trene litt, og jogget en lett tur i forkant av at blødningen startet. I tillegg sliter jeg litt med treg avføring. Kan det være sammenheng mellom fødsel, trening og disse små blødningene med mye slim? Er dette vanlige plager? Og, vil det gå over? Kan jeg fortsette å trene?

Jeg regner med at du kommer til å anbefale meg å gå til legen, og det skal jeg gjøre til sommeren. Nå befinner jeg meg i utlandet, og vegrer meg mot å gå til legen; vet ikke helt hvordan jeg skal få uttrykt mitt problem. Så i mellomtiden er jeg takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51243-f%C3%B8dsel-renselse-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg går utfra at du ikke har fått mensen tilbake, og da er det lite trolig at man kan forklare blødningen med at slimhinnen vokser ut, for det er relatert til et aktivt hormonsystem, og det har du ikke hvis du ammer og ikke har fått menstruasjonen tilbake. Jeg kan ikke stille noen diagnose uten å undersøke deg, da må du til lege. Men det er ikke noe i veien for fortsatt trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...