Gå til innhold

Ny partner - sopp i underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest 30 åring

Fikk for noen uker siden en kjæreste. Nå har jeg fått sopp i underlivet. Det har jeg ikke hatt på mange år (har heller ikke hatt noe aktivt sexliv de siste par årene). Jeg har begynt med en Canesten-kur nå, som jeg håper ta knekken på det. Men det jeg lurer på er:

Kan soppen være smittet over fra han jeg er sammen med (kan menn også ha sopp??), eller kan det skyldes rett og slett økt seksuell akvitivitet og "klima-endringer" i skjeden??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51273-ny-partner-sopp-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest astera

Ja, menn kan ha sopp.

Det er ikke noe gunsti klima for sopp, men vi kan ha det.

Vi er ofte en kilde til gjen-smitte, etter at jentene har tatt en kur. Så kjøp salve til ham også...

Alle kan få sopp - kvinner som menn.

Sopp kan man få selv om man ikke har ny partner - men det kan også smitte via seksuell forbindelse hvis miljøet nedentil ikke er surt nok. Man kan f.eks. få sopp hvis man går på antibiotika pga at antibiotika dreper flere bakterier "enn godt er", noe som kan føre til et mindre surt miljø i underlivet.

Foruten Canesten stikkpille og krem er det viktig at du hjelper til med å gjenoppretter et surt miljø. Drikk mye appelsinjuice siden dette er surt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...