Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Til Solveig og andre. Jeg trenger noen råd, tanker og kommentarer på følgende situasjon; Jeg er en voksen dame med ett barn i skolepliktig alder. Jeg har gått ut av mitt ekteskap, og har funnet en ny venn via en annonse etter det. Jeg skrev vel at jeg ønsket å finne en mann som var ferdig med tidligere forhold, bare ett barnekull osv. Jeg fikk bl.a. svar av han (47 år) jeg selvfølgelig fallt helt for da. Men han er minst ett år bak meg i løypa, dvs han bor under samme tak som kona ennå. Jeg forsøkte avvise han i første svar pga dette, men han forsikret og gjør det hele tiden, om at bare en viss familiær hendelse var unnagjort, så var boligjakt neste. Nå er det straks tid for denne bligjakten, han har fortalt hvor han har vært og sett. Vi bor så langt vekk fra hverandre at vi hittil ikke har møttes "live". Det er like rundt hjørnet, og vi skal da bo på hvert vårt rom på ett hotell. Han ser etter jobbmulighether her jeg bor og har sagt seg villig til å flytte hit. Vi har snakket mye og dypt om det aller meste, slik at vi tenker oss at vi kommer til å eie husvære sammen på begge plasser for å gi mulighet for å samle oss og våre barn vi har fra fø også på begge steder .Han har sagt at jeg skulle få lov å fri til han, men jeg sa etter en stund at jeg følte det ble feil for meg( for tidlig også, mente jeg), at jeg syntes det var mer romantisk om en mann fridde, og da tok han den "ballen" tilbake. Poenget er, at jeg er livredd for å gå i en felle likevel, usikkerheten min tar grep i det at han nå har søkt på annen jobb der hvor han bor, og han begrunner det godt med at det vil være ikke bare lettere å få jobb her med en fot innen den type bransje, men også nyttig i den søken. OK? Jeg opplevde at han gikk ut etter en kveld med kolleger, rett etter møte i jobb sammenheng, og var ute til langt på natt/morgen. Jeg fikk vondt når jeg hørte om det dagen etter, for han sendte med ikke EN sms , hvilket jeg vet jeg hadde gjort. Men jeg fortalte han rett ut om min skuffelse og forventning, og han forsto. Han sendte heller ikke (likevel) en eneste sms den dagen han hadde familiær sammenkomst, skrev at dessverre , DET fikk han ikke til. Bør jeg tro på?Jeg hadde lurt meg om så inn på do, for det ville være viktig for meg å vise at han var i mine tanker, slik tenker jeg. Så nå er det denne treffen, rom og billtter for reise er bestillt. Før det hadde vi en diskusjon om hvorvidt dele rom eller ha hvert vårt. Jeg sa jeg ønsket mest mulig av TID sammen med han, for vi har mye å diskutere, så sa samme rom. Han sa det også ved en anlednig for 2 mnd siden, men nå var han redd for støy i den forstand at dersom vi ble "oppdaget" så ville det føre til mer støy enn hva bra var for barna hans.Jjeg kjøper den, + det at vi ikke har sett hverandre annet enn på bilder. Men hva skal jeg tro? Jeg er vel redd for å bli lurt, for at han vil SE meg, granske utseendet mitt, før han brenner broer hjemme. HAN har forsikret meg, vi har hatt en real diskusjon rundt dette. Alt dette pluss det at han tok frieriballen tilbake selv. Jeg har lest om menn som ikke slipper tak på kona si, men ønsker en spenning/elskerinne på si, og DET skal jeg ikke være. Jeg synes ikke derfor dette blir en uforpliktende treff, man hva kan jeg kreve? Jeg grubler livet av meg, og sliter sikkert mannen ut med å dobbelt forsikre meg hele tiden. Han karakteriserer vårt treff med at miraklernes tid er altså ikke forbi, og har sagt han elsker meg, og hvor sterkt det ordet er for han, hvor sårbar han blir av å si det til meg. Hva gjør jeg når jeg treffer han, skal jeg tro på at dette vil gå bra? Han sier at dette vil gå akkurat så bra som vi vil det skal gå. Der er jeg jo enig, men... liverdd for å bli såret og forlatt, det er jeg, og vannvittig forelsket! Men han svarte meg jo i min annonse, og det forplikter jo en del, jeg har brukt ett halvt snart på å kjenne at det vokser mer og mer ut av forholdet vi har fått til hverandre, han gir meg enormt mye altså. please, ett svar da... litt fjortis ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51336-kj%C3%A6re-solveig-og-medmennesker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Bruk avsnitt - så er det flere som orker å lese gjennom innlegget. Nå ble det for slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51336-kj%C3%A6re-solveig-og-medmennesker/#findComment-202961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Ja, jeg synes du er litt fjortis. Hold deg langt unna denne mannen sier nå jeg. Dette hørtes utrolig umodent ut av både deg og han. + synes det er tåpelig å planlegge en fremtid med en du ikke har truffet en gang. Nei, kom deg ned på jorda. Litt spenning i hverdagen kan du vel finne andre plasser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51336-kj%C3%A6re-solveig-og-medmennesker/#findComment-203813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg ville nok ikke satset på et menneske som var såpass lite ærlig i forhold til familien at han satte i gang med å starte et nytt forhold før eksteskapet var over, ja før han har flyttet ut til og med. Jeg synes dette vitner om at mennesket har en god del karaktertrekk som er mindre gunstige. Uærlighet er et stikkord her, svik et annet. Han er nok ganske så flink til å snakke for seg og, ut fra det du forteller; noe som i en slik setting blir et minus - da gode evner til å snakke ofte dekker over mange sider av dette mennesket du ellers ville observert. Nei, det opplegget han har med deg; synes jeg ser særdeles lite gunstig ut - for din del. Styr unna, er mitt lille råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51336-kj%C3%A6re-solveig-og-medmennesker/#findComment-204799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Jeg er redd du blir skuffet når du får dette svaret fra meg, for etter å lest det lange brevet ditt har jeg kommet til at jeg vil advare deg mot å gå for fort frem overfor din nye annonse-flamme. Jeg forstår godt at du ble smigret da han svarte på din annonse. Og når dere har mailet så heftig som du forteller om, er det ikke rart at du blir betatt. Og alt han lover deg. Og det er deilig å være forelsket. Da føler en seg vel, godt likt og får masse energi og overskudd. Men her kommer jeg inn med et vær obs! Pass deg! Så lenge du ikke har truffet denne mannen og møtt ham konkret og levende, vil jeg råde deg til å vente med avtaler om flytting, boligjakt og sammenflytting. Det er så mye som kan snu seg når dere møtes. Dere må bli kjent med hverandre mer enn på mobilen og tlf. Jeg tror ikke du vil miste noe kjærlighet ved å bruke tid på å utforske forholdet mellom dere. Men jeg tror du kan bli grundig lurt og enda mer skuffet om du sier ja til noe som helst før du vet hva du sier ja til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51336-kj%C3%A6re-solveig-og-medmennesker/#findComment-205480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.