emu Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Hei. Etter to svangerskap fikk jeg problemer med sure oppstøt og gulping av mat. Jeg har gjennomgått to gastroskopier og en syremåling med apparat i ett døgn. Nå sier legene at jeg står oppført på venteliste til operasjon. Jeg lurer på om operasjonen har noen negative effekter. Tar det lang tid å bli frisk etterpå? Hvor lang sykemelding må jeg regne med? Min mann er uke-pendler, bør han be om fri i lang periode etter operasjonen? Legene sier de skal utføre operasjonen med kikkhullsteknologi. Blir det kort/lang innleggelse? Brokken er på 7 cm. Vil ikke jeg få en enorm stor magesekk? Jeg jobber i et prosjekt som skal være ferdig i løpet av året. Derfor avhengig av å vite hvor lang tid dette vil ta. Går forøvrig på medisinen Losec mups, som virker ok om jeg husker å ta dem da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5135-mellomgulvsbrokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Til EMU vedr mellomgulvsbrokk. De fleste av disse spørsmålene er det riktigst om du stiller til sykehuset/kirurgen som skal operere deg. Det finnes nemlig flere metoder, og ulike rutiner. Antakelig må du regne med 2-3 uker sykmelding. Magesekken blir like stor som før, det er kun lukkemekanismen tilbake opp i spiserøret som de strammer inn. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5135-mellomgulvsbrokk/#findComment-28516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.