Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 27 år gammel og har hatt diagnosen PCOS ( Poly-Cystisk Ovarie Syndrom)i 10 år. Når jeg nå nærmer meg de 30 slår det meg at behandlingen har vært den samme alle disse årene - fordi jeg ennå ikke vil ha barn. Det dreier seg om p-piller, vektreduksjon og evt. psykiatrisk behandling. I det siste har jeg begynt å interessere meg for hva som foregår ute i den store verden ang. PCOS. Det skjer mye der som jeg ikke skal ta for meg akkurat nå. Men det kan sies at en er litt "dristigere" i andre land i forhold til her i Norge. Jeg har vært til mange gynekologer, og bare en har sagt seg enig i at mitt enorme hårtap på hodet kan sees i sammenheng med PCOS. Og da var det bare så vidt! Går en inn på diverse nettsider om PCOS i ulike land(seriøse sider med legeartikler), er det så langt jeg har sett enstemmig enighet om at alopecia(hårtap) kommer som følge av PCOS. Dette er bare ett eksempel på forskjellene her og ute.

Jeg vet det er mange kvinner i dette land som har samme diagnose som jeg, og jeg vet det er mange som sliter med dette. Det er mye hjelp å få den dagen en går inn på et legekontor og legger frem ønske om barn. Men hva med alle oss andre? Jeg ønsker å starte en forening for alle med PCO/PCOS. Målet er å støtte hverandre, få ut informasjon om det nyeste innen forskning, og få til en helhetsforståelse av PCOS. Jeg ønsker helhetlig behandling av symptomene - det er en kjensgjerning at mange kvinner ikke bare lider fysisk av dette, men også psykisk.

Så alle kvinner der ute med PCOS som ønsker å engasjere dere i dette - gi tilbakemelding! Og alle leger som ønsker å hjelpe oss i dette er hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51439-pcos-starte-organisasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...