Gjest single?? Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei! Vårt forhold var de første årene(4) fint på alle måneder, men nå de to siste har både sexliv, komunikasjon etc vært litt i ulage. Vi hadde det mer enn bra nok til å bo sammen, men det føltes, fra min side noe slitsomt. Dette i seg selv gjorde sitt til at jeg ikke klarte å gi 100% i forholdet. Vi smakket om dette, og var enige om at jo, det er litt slitsomt, men vi er begge glade i hverandre så vi ønsket å fortsette sammen, men.......så på julebordet ble hun følelsesmessig involvert i en annen type på jobben. Forelsken varte noen uker, så sa hun at det var meg hun elsket, og ville dele livet med. Nå sitter hun daglig å sms'er med en annen gift type. Han er også langt eldre, så egentlig er ikke dette en big deal, ,men likevel...nå har hun altså to ganger hittils i år hatt med andre menn å gjøre, på en måte som jeg ikke liker. Hun sier det er uskyldig, men jeg kjenner jeg er dypt skuffet, og veldig bittter. Jeg ønsker i utgangspunktet å være sammen med henne forsatt, jeg er jo glad i henne....men nå hater jeg henne på en måte, og lurer veldig på om bitterheten noen gang vil slippe taket, slik at jeg igjen kan gi 100% av meg selv til henne ????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei! Jeg føler med deg, da jeg har vært i en lignende situasjon selv. Jeg forstår at det kan være vanskelig å se henne sende meldinger med andre, og det trenger ikke være noe mer enn vennskap mellom dem, men mitt poeng her er: Så lenge hun har vært involvert følelsesmessig med en annen tidligere i forholdet, burde hun trå forsiktig. Men på den andre siden, om dere har diskutert den hendelsen og lagt den bak dere kan ikke du i tide og utide dra den fram. Da er dere ikkeferdige med episoden, og det må dere bli før dere kan gå videre. Her er det bare en ting å gjøre. Du må fortelle henne at du er usikker på hva hennes forhold til denne nye fyren er, og at dette gjør deg ukomfortabel, også med tanke på hva hun tidligere har gjort. Hvis dere da prater ut og hun forsikrer deg om at det ikke er noe mellom hun og den hun sms'er med, må du rett og slett ta hennes ord for det om du ønsker å fortsette i forholdet. Har du etter praten fortsatt ikke tillit, har jeg vanskelig for å se at forholdet kommer til å fungere. Håper dette var noe til hjelp, spør gjerne om det skulle være noe. (og om du lurte, jeg og dama er ikke sammen lengre) m.v.h *selurdog* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/#findComment-203785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest single?? Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei! Jeg føler med deg, da jeg har vært i en lignende situasjon selv. Jeg forstår at det kan være vanskelig å se henne sende meldinger med andre, og det trenger ikke være noe mer enn vennskap mellom dem, men mitt poeng her er: Så lenge hun har vært involvert følelsesmessig med en annen tidligere i forholdet, burde hun trå forsiktig. Men på den andre siden, om dere har diskutert den hendelsen og lagt den bak dere kan ikke du i tide og utide dra den fram. Da er dere ikkeferdige med episoden, og det må dere bli før dere kan gå videre. Her er det bare en ting å gjøre. Du må fortelle henne at du er usikker på hva hennes forhold til denne nye fyren er, og at dette gjør deg ukomfortabel, også med tanke på hva hun tidligere har gjort. Hvis dere da prater ut og hun forsikrer deg om at det ikke er noe mellom hun og den hun sms'er med, må du rett og slett ta hennes ord for det om du ønsker å fortsette i forholdet. Har du etter praten fortsatt ikke tillit, har jeg vanskelig for å se at forholdet kommer til å fungere. Håper dette var noe til hjelp, spør gjerne om det skulle være noe. (og om du lurte, jeg og dama er ikke sammen lengre) m.v.h *selurdog* Utrolig hvor omtenksomme noen mennesker er.... Uannsett, jeg føler jeg er glad i henne, føler det spesiellt sterkt i enkelte øyeblikk. Men stort sett ellers så går jeg med en nagende følelse i magen/brystet , irriterer meg over ting hun sier/gjør. Tenker på hva hun har gjort + at jeg svært gjerne kunne tenke meg et gost sexliv, nå har vi inget....Kjenner jeg har lyst til å være glad igjen, bli forelsket, slapp av, ikke ha bekymringer, leve livet....Men som jeg skrev en gang tidligere: Hva mister jeg, finner jeg egenlig en slik dame igjen ? , men hun er vel ikke mer spesiell en andre, eller?? er å så lei av å være så sliten.....huff....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/#findComment-204708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Slik jeg oppfatter brevet ditt, virker det som om dere begge to er usikre på hva dere vil med hverandre. Klart du har grunn til å være bitter over hennes mannekontakter utad. Men med deg som ikke vil gi hele deg i forholdet, måtte du kanskje vente dette. For å få forholdet til å bli tillitsfullt og mer fortrolig, råder jeg dere til å ta en skikkelig gjennomgang med hverandre om hva dere vil med forholdet. Gå rett på sak og fortell hverandre hva dere mener med et fast forhold. Hvis dere ikke får dette til, å snakke sammen om noe så viktig, vil jeg anbefale dere å ta en pause fra forholdet og tenke på egen hånd og finne "seg selv". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/#findComment-205502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Single?? Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Hei! Slik jeg oppfatter brevet ditt, virker det som om dere begge to er usikre på hva dere vil med hverandre. Klart du har grunn til å være bitter over hennes mannekontakter utad. Men med deg som ikke vil gi hele deg i forholdet, måtte du kanskje vente dette. For å få forholdet til å bli tillitsfullt og mer fortrolig, råder jeg dere til å ta en skikkelig gjennomgang med hverandre om hva dere vil med forholdet. Gå rett på sak og fortell hverandre hva dere mener med et fast forhold. Hvis dere ikke får dette til, å snakke sammen om noe så viktig, vil jeg anbefale dere å ta en pause fra forholdet og tenke på egen hånd og finne "seg selv". Hei, og takk for svaret!! Nå er det slik at jeg flyttet ut for en periode på ca 2 mnd. I forbindelse ned påsken flytte jeg inn igjen, "så vi kunne se om forholdet kunne vare videre" ,men grunnen til at jeg flyttet inn igejn var egentlig at hun gråt og var så lei seg, beklaget hva hun hadde gjort etc. Så sov jeg over en natt, to, tre, så ble det til at jeg ble der. Etter dette har vi egentlig ikke kommet innpå hverandre igjen. Jeg føler alt er så overfladisk og uten mening. Plutselig så får jeg flashbacks, følelsene strømmer over og jeg er sååå glad i henne, i fem minutter...så er det tilbake til den kalde hverdagen. Som jeg har sagt, jeg vil ut av dette, men klarer ikke slå opp på en pen måte, og jeg føler jeg mister mye..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/#findComment-206297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Følsom Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Utrolig hvor omtenksomme noen mennesker er.... Uannsett, jeg føler jeg er glad i henne, føler det spesiellt sterkt i enkelte øyeblikk. Men stort sett ellers så går jeg med en nagende følelse i magen/brystet , irriterer meg over ting hun sier/gjør. Tenker på hva hun har gjort + at jeg svært gjerne kunne tenke meg et gost sexliv, nå har vi inget....Kjenner jeg har lyst til å være glad igjen, bli forelsket, slapp av, ikke ha bekymringer, leve livet....Men som jeg skrev en gang tidligere: Hva mister jeg, finner jeg egenlig en slik dame igjen ? , men hun er vel ikke mer spesiell en andre, eller?? er å så lei av å være så sliten.....huff....... Det kan føles vanskelig å være i en slik situasjon. Jeg opplever selv dette med min kone. Vi har vært gift i 20 år, men tankene og følelsene har ikke endret seg nevneverdig fra de første årene vi var gift. Hun finner venner på nettet, mailer med dem. Hun sier at hun også vil treffe dem, men kun som en hyggelig 'date'. Ikke noe mer. Hun trenger dette sier hun fordi hun føler seg så ensom. (Hun har allered truffet en). Trenger flere å snakke med, få oppmerksomhet. Du har alltid hatt denne muligheten gjennom din jobb, sier hun til meg. Hun har ikke hatt slike muligheter i sin jobb, mener hun. Dette var kanskje ikke noen oppklaring på ditt innlegg, men det viser at du ikke er alene og at det ikke er enkelt å leve med denne usikkerheten og faren for å få følelser som sjalusi og mistenksomhet.. En må virkelig gå inn i seg selv og kjenne på sine følelser. Likeledes må partene seg i mellom ha en felles forståelse og tillit. Det er når tilliten blir brutt det virkelig blir vanskelig å fortsette forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51503-bitter-etter-utroskap/#findComment-209197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.