Gå til innhold

Kan forelskelsen komme tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

For en tid tilbake gjennomgikk jeg en prosess der jeg gikk mye i terapi. Jeg måtte bearbeide en del ting.

I denne tiden slet jeg masse på kjæresten.

I ettertid sier han derimot at det har vært verdt det.

Nå er det han som er i en prosess. Bare et halvt år etter at jeg er ferdig med min.

Han sliter og tar det ut på meg.

Jeg håper at jeg en dag kan si det var verdt å holde ut, men i skrivende stund lider jeg.

Når to mennesker kommer seg gjennom ting, og får bearbeidet sine indre sår - kan da forelskelsen komme tilbake mellom dem?

Kjærligheten er der, så sterk som bare det, men jeg håper på at forelskelsen og gleden kan komme tilbake.

Hører gjerne fra folk med erfaring på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51565-kan-forelskelsen-komme-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shallow_Hal

Hvem vet?

Det kan hende at det blir som før, men det motsatte kan også skje.

Alle forhold er unike, og det er løsningene også. Han var der for deg, og nå er det kanskje din tur å være der for ham?

Men om du vil det, eller ikke. Det er opp til deg, og din samvittighet.

Du kan sikkert få mange gode råd om å gå fra ham, og å bli. Grunnene er like mange for hvert alternativ.

Så det finnes egentlig 2 spørsmål du vil ha svar på.

1: Kan du/klarer du?

2: Vil du?

Hilsen lite hjelpsomme meg :)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Ja, jeg tror forelskelse kan komme tilbake. Og har sett mange par kjenne solen når den begynner å varme partnerne igjen.

En slik prosess som du og kjæresten din nå går gjennom, begge to, vil antakelig føre dere videre til en større bevissthet også om hva parforholdet er og betyr for dere. Parforholdet preges jo også av hvordan dere individuelt har det og trives med dere selv.

Så jeg vil råde deg til å holde ut, siden du mener at kjærligheten er der som bare det. Gleden og overskuddet kan komme når det problematiske er bearbeidet og lagt vekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...