Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste tidligere at det nå har kommet en ny medisin som heter Orgalutran som gjør at man slipper den lange nedreguleringstiden. Derfor ringte jeg på Rikshospitalet, der vi har kommet inn til vårt første prøverørsforsøk for å spørre om det var mulig å ta denne behandlingen hos dem. Etter mye om og men fikk jeg til svar at det var det men at det var "grisedyrt"!! Har forstått det slik at dette skulle være både enklere og billigere enn vanlig prosedyre. Er dette helt feil? Forstod det også slik at de ikke var så begistret for det pga at det var vanskeligere å styre forsøket. De tar vel ikke egguttak og sånn i helgene?

Alt i alt forstod jeg det slik at hovedsaken var det at dette var mye dyrere? Stemmer det dere som har prøvd?

Baya

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51587-orgalutran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest juli1

Hei Emma27!

Synes ikke det var grisedyrt akkurat! Jeg har akkurat vært gjennom et forsøk hvor jeg brukte Cetrotide (antar det er det samme som Orgalutran), og syv sett med engangssprøyter kostet 2700 på norske apotek. Jeg brukte seks sett, og det har jeg inntrykk av at er ganske vanlig.

Man kan imidlertid spare ca 1000 kr på å kjøpe medisinen i Sverige. Da må resepten fakses til apoteket i forkant, og sprøytene "smugles" momsfritt over grensa.... Ja, nå har ikke jeg skrupler i den retning, men vi hadde ikke tid til å vente de dagene det tok apoteket i Strømstad å skaffe medisinen. Men kanskje neste gang!

Det er en behagelig behandlingsmetode, som jeg har beskrevet i et innlegg lenger ned her.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51587-orgalutran/#findComment-204143
Del på andre sider

Hei Emma27!

Synes ikke det var grisedyrt akkurat! Jeg har akkurat vært gjennom et forsøk hvor jeg brukte Cetrotide (antar det er det samme som Orgalutran), og syv sett med engangssprøyter kostet 2700 på norske apotek. Jeg brukte seks sett, og det har jeg inntrykk av at er ganske vanlig.

Man kan imidlertid spare ca 1000 kr på å kjøpe medisinen i Sverige. Da må resepten fakses til apoteket i forkant, og sprøytene "smugles" momsfritt over grensa.... Ja, nå har ikke jeg skrupler i den retning, men vi hadde ikke tid til å vente de dagene det tok apoteket i Strømstad å skaffe medisinen. Men kanskje neste gang!

Det er en behagelig behandlingsmetode, som jeg har beskrevet i et innlegg lenger ned her.

Lykke til!

Hei juli1!

Takk for svar på spørsmålet mitt! Kan det være det at man må bruke Puregon/Gonal F så lenge som gjør at det blir dyrere? Hvor mye betalte du for disse og hvor store doser brukte du?

Tror vel kanskje det er mest det at de ikke liker å jobbe i helgene som gjør at de er så skeptiske til det hele....

Det kan vel ikke være noe verre enn å avtale før man vet at man få mens at dette er den syklusen man skal gjennomføre forsøket på!?

Hvor mye måtte du ut med i medisiner, totalt på forsøket ditt?

Håper det går bra med deg!

Klem fra Baya

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51587-orgalutran/#findComment-204167
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...