Gå til innhold

Blir visst ikke gratis...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

..og Ballo mener at 20 000 er en "liten" egenandel? Trodde SV var et parti som stod på for rettighetene til lavtlønte og de som ikke har så mye å rutte med.

Hvis han mener 20 000 er lite penger henger han vel ikke helt med ...

Hvordan skal du klare å betale barnehageplass og SFO for barnet (barna) dine senere? 20.000 er mindre enne det jeg betaler i løpet av tre måneder for mine 3 barn.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204244
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal du klare å betale barnehageplass og SFO for barnet (barna) dine senere? 20.000 er mindre enne det jeg betaler i løpet av tre måneder for mine 3 barn.....

Snakket ikke om meg selv og min økonomi, som er helt uvesentlig i denne sammenheng. Du burde også se litt utover din egen situasjon - staten "sponser" nok dine barn med ganske store midler uansett om du betaler noe selv. og du vet like godt som meg at en som er definert som "fattig" ikke betaler et slikt beløp for barnehageplass etc - faktisk ønsker vel SV gratis eller mye billigere plass for alle.

Poenget er at SV er et parti som ikke vil akseptere at det skal være forskjell på fattig og rik når det gjelder mulighet til å få medisinsk behandling. Hvorfor gjelder ikke det for denne type behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204292
Del på andre sider

Ballo stoler jeg ikke på i det hele tatt. Han sa mye merkelig og rart før nyttår.

Klippet forresten litt fra den artikkelen:

"Etter det Dagens Medisin erfarer, vakte det stor irritasjon på Stortinget da det søndag ble fastslått at prøverørsbehandling nå blir gratis, og det var hektiske sonderinger mellom flere av partiene."

Så det vakte stor irritasjon blant de folkevalgte. Hmmm... så de følte seg så tråkket på. Det var mange som ikke fikk viljen sin nå (stakkars....). Tenk de må antakelig gjøre om sitt forkastelige vedtak. Vel min medfølelse får de i hvert fall ikke. La de være så irritert de vil, jeg kjenner det ikke en plass.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204307
Del på andre sider

Du burde bruke nicket ditt når du skriver her - det gjør innleggene mer seriøse, og vil da muligens gi deg den debatten du tydeligvis ønsker deg.

Ellers virker du jo bare veldig feig dessverre.

hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204468
Del på andre sider

Gjest Rakel

..og Ballo mener at 20 000 er en "liten" egenandel? Trodde SV var et parti som stod på for rettighetene til lavtlønte og de som ikke har så mye å rutte med.

Hvis han mener 20 000 er lite penger henger han vel ikke helt med ...

Får jeg si min ærlige mening, så synes jeg 20.000 for tre forsøk er et akseptabelt forslag som de fleste har råd til.

Det utgjør i underkant av 7000 kr pr forsøk, og med gratis medisiner er vel dette et forslag til og rope et stort hurra over(?)

Dette gir alle muligheten til og ta forsøk, for har en så dårlig økonomi at en ikke har råd til dette har en ikke råd til og ha et barn heller,eller hva?

Håper jeg ikke tråkket på tærne til noen nå, men det er stor forskjell på 20.000 og 100.000, og jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke er kjempeglad over dette...

Det betyr jo at i verste fall må en prøverører betale 20.000 for tre forsøk, og i beste fall ingenting.

Synes alle ufbére burde juble nå jeg, istedet for og bruke tiden på og irritere seg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204531
Del på andre sider

Gjest vikinne

Får jeg si min ærlige mening, så synes jeg 20.000 for tre forsøk er et akseptabelt forslag som de fleste har råd til.

Det utgjør i underkant av 7000 kr pr forsøk, og med gratis medisiner er vel dette et forslag til og rope et stort hurra over(?)

Dette gir alle muligheten til og ta forsøk, for har en så dårlig økonomi at en ikke har råd til dette har en ikke råd til og ha et barn heller,eller hva?

Håper jeg ikke tråkket på tærne til noen nå, men det er stor forskjell på 20.000 og 100.000, og jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke er kjempeglad over dette...

Det betyr jo at i verste fall må en prøverører betale 20.000 for tre forsøk, og i beste fall ingenting.

Synes alle ufbére burde juble nå jeg, istedet for og bruke tiden på og irritere seg!

Hei Rakel!

Selvsagt ville jeg være glad å "bare" betale 20.000,- for 3 forsøk istedenfor 100.000,-.

Men jeg synes allikevel prøverørsbefruktning burde være helt gratis, utennom vanlig egenandel som man må betale uansett hver gang man er hos legen.

De 20.000,- man bruker for prøverør kunne man ha brukt til bl.a. kjøp av barnevogn, barneklær, babyutstyr osv.

Dessuten er det for mange ikke bare 20.000,- å betale, men mye mer når man tar hensyn til reise og opphold.

Jeg bor et godt stykke unna sykehuset og må bruke en hel dag for å reise fram og tilbake. Ved f.eks. 4 kontroller under prøverørsbehandlingen ville det koste flere tusen kroner bare i bensinpenger, som jeg ikke får revundert lenger.

Jeg blir nok først helt fornøyd når betalingen blir slik den var før nyttår. Andre land sponser også all prøverørsbehandling og jeg innser ikke at Norge ikke kan gjøre det samme.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-204554
Del på andre sider

Hei!

Selvfølgelig er det bedre at prisen går ned - men det hindrer ikke det faktum at det faktisk er blodig urettferdig at man skal betale mye mer for dette enn for annen behandling.

Hvordan ville du følt deg hvis du led av en sykdom som antagelig hindret deg fra å få det barnet/barna du så inderlig ønsker deg, men i motsetning til all annen behandling som strengt tatt ikke er livsviktig i helsevesenet (som abort, sterilisering, div. kometiske inngrep) måtte du betale en god del mer penger for dette.

Ville det ikke føles som en "ekstrastraff" for du måtte betale fordi du dessverre ikke var helt frisk? Vet du om noen andre grupper her i Norge som må betale en hel del ekstra for å få behandling for konsekvensene av en sykdom som hverken er selvforskyldt eller -påført?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51603-blir-visst-ikke-gratis/#findComment-205084
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...