Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest RB1977

Jeg er på vei inn i et nytt forhold. Møtte en gutt for tre måneder siden, og vi er blitt kjærester. Jeg er 25 år og har aldri vært i noe seriøst forhold. Er homofil, og har opplevd masse useriøsitet og møtt folk som har såret meg.

Han jeg er sammen med nå er utrolig snill og god. Han var ferdig med et 2 1/2 år langt forhold for ett år siden, noe han snakker en del om. Jeg har spurt ham om han tenker mye på eksen sin, og han sier nei - og at han er ferdig med det - lagt det bak seg... Her om dagen merket jeg at han sender meldinger med eksen på mobil, da jeg så flere meldinger fra ham i innboksen (leste dem ikke). Dette fikk meg skikkelig uvel og jeg føler meg skikkelig sjalu og usikker. Kan ikke si til ham at jeg vet at han melder med ham, for da syns han jeg graver for mye i privatlivet hans - går jeg ut fra. Det såret meg at han ikke kan si at han har kontakt med ham, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å forklare dette for ham. Jeg kan være ganske hårsår, og tar ting innover meg mye mer enn jeg egentlig burde, tenker veldig mye - for jeg vet at dette er noe å satse på, og at han er seriøs. Men nå går jeg bare å tenker på hva de melder om, og om han savner ham osv osv... Hva bør jeg gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51621-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør sette deg ned å snakke med ham om det rett og slett.

Si hvordan du føler det, og at du er redd for å bli såret igjen.

At du ikke ønsker å sette begrensninger for hvem og hvor han treffer andre folk, venner og til og med exn, men at du trenger en bekreftelse på at det er deg han er glad i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51621-sjalu/#findComment-204391
Del på andre sider

Gjest Simba

At du ikke ønsker å sette begrensninger for hvem og hvor han treffer andre folk, venner og til og med exn, men at du trenger en bekreftelse på at det er deg han er glad i.

Jeg vet akkurat hva du går gjennom nå.

Jeg hadde det akkurat sånn med kjæresten min. Det kommer til å irritere deg lenge, men det hjelper å snakke om det.

Ønsker deg lykke til videre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51621-sjalu/#findComment-204819
Del på andre sider

Gjest RB1977

Takk for svar. Jeg må nok ta meg i nakken og prate med ham da. Syns bare det er litt flaut, kanskje han syns jeg spionerer på ham...

Det er ikke så enkelt dette. Jeg føler liksom at jeg ikke greier å komme meg ned på jorda etter denne forelskelsen, og kanskje det blir for mye for ham...? Men på den andre siden, så hadde vel ikke han orket å bruke så mye tid og energi på dette, hvis han ikke er seriøs. Får ta en prat med ham i helga.

Igjen, tusen takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51621-sjalu/#findComment-205262
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...