Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære Gro!

jeg har vært utrolig teit og hatt ubeskytta sex med en jeg ikke kjenner. Han sa at han ikke er smittet av noen kjønnssykdommer, men jeg kommer til å bestille time for å få en full sjekk likevel.

Det jeg nå lurer på er; vil de sykdommene som ikke slår ut før etter noen mnd. kunne oppdages ved blodprøve/undersøkelse? Er viruset aktivt selv om symptomene ikke er der ennå?

Hva lønner det seg å gjøre? Dette skjedde for noen dager siden, dersom jeg kan være smittet uten at det vises på testen, bør jeg ta foreta en ny om ei stund? Om hvor lenge da? Eller er det like greitt å vente noen mnd og så ta testen, dersom jeg ikke kan stole på den første 100% uansett. -og så klart bruke kondom, evt ikke ha sex i mellomtida...

Kan fastlegen min foreta en HIV-test, eller må jeg bli sendt videre til sykehuset? Hvilke andre kjønnssykdommer er det vi ikke har medisin mot? -som er sannsynlig at jeg kan ha fått.

Jeg vet at dette sikkert har blitt spurt om mange ganger før, men jeg håper du tar deg tid til å svare, da jeg ikke kunne finne passende svar under "søk" funksjonen på tidligere spørsmål.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51622-kj%C3%B8nnssykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...