Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg og samboeren min fått problemer i sexlivet. Han har veldig ofte lyst, og jeg heller sjelden (tror jeg).

Dette resulterer i en slags frustrasjon fra begges side. "Når skal vi få det til å klaffe?"

Når så han omsider tar initiativet og prøver, har jeg lett for å "miste tråden", og alle opparbeidet lyst. Jeg er ikke helt sikker på hva som gjør det sånn.

Historien min er heller ikke plettfri. Jeg hadde mange one-night-stands med mennesker jeg igrunnen ikke ville ligge med, men gjorde det likevel. Har nå forstått at dette har preget meg. Det er blitt vanskelig å få følelsene med meg inn i elskov, hvis ekte intim, nær, sosial kontakt ikke har vært veldig tilstede før samleiet skal inntreffe.

Han, på sin side, har snart mistet motet, og tror at han "ikke får det til" lenger, og tror meg ikke når jeg prøver å si at han gjør det.

Vi er ikke så flinke til å snakke om slike ting, og når jeg prøver, får jeg inntrykk av at han er sint eller sur, og ikke vil snakke.

På andre områder er vi veldig flinke til å kommunisere.

Hva skal jeg gjøre med dette?

Jeg har så lyst til å få lyst, men forstår ikke hva jeg må gjøre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51751-mister-lysten-under-vorspiel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er så at du mister lysten under vorschpielet, så får dere kanskje prøve å hoppe over det og gå rett på sakene istedet ? :-) Hvis lysten er tilstede før dere begynner på vorschpielet, mener jeg ?

Neida, dette ble et litt flåsete svar på en seriøs problemstilling. Beklager. Men helt seriøst også, har du forsøkt det jeg foreslo ?

Hvis det er så at du mister lysten under vorschpielet, så får dere kanskje prøve å hoppe over det og gå rett på sakene istedet ? :-) Hvis lysten er tilstede før dere begynner på vorschpielet, mener jeg ?

Neida, dette ble et litt flåsete svar på en seriøs problemstilling. Beklager. Men helt seriøst også, har du forsøkt det jeg foreslo ?

Joda, jeg har forsøkt det, og det funker fint de gangene jeg faktisk får lyst av meg selv. Problemet ligger vel mer i de gangene jeg ikke har det, og han vil hjelpe meg på vei, men får det ikke til.

Jeg synes det er veldig vanskelig å fortelle ham hva jeg liker, når han gjør noe "feil", hvordan jeg vil bli tatt på osv. Detta har jeg også sagt til ham, og håpet på senere spørsmål om nettopp dette, men disse har uteblitt.

Han har spurt om jeg ikke tenner på ham lenger. Jeg har sagt "jo, selvfølgelig", men det er sjelden jeg tenner på ham, slik jeg før tente på potensielle elskere. Jeg har reagert akkurat likedan overfor tidligere kjærester - jeg trodde dette var helt vanlig for kvinner....? Selvfølgelig har jeg lyst på ham, men det er mer et inderlig ønske om å komme så nært som overhodet mulig, enn ren sexlyst.

Gjest Shallow_Hal

Det forekommer meg at det er ganske vanlig for kvinner å 'miste' sexlysten etterhvert.

Min overfladiske erfaring på område forteller meg at det har sammenheng med kvinnenes 'evne' til å ta ansvar for sin egen seksualitet.

MANGE kvinner ligger på ryggen og venter til mannen er ferdig, så klager de til venninnene sine etterpå over hvor dårlig mannen er i senga...

(Ikke ta meg for bokstavelig nå, selv om jeg er inne på noe!)

Mannen skal ta initiativet, og han skal vite instinktivt hvordan vi skal ta på dere...

Hva i alle dager er dette for noe sprøyt?

Hjernen er den største erogene sonen. Og uten kommunikasjon fungerer ting dårlig.

Snakk sammen om hva dere liker, hvordan dere vil ha det. Og om mannen da fremdeles er like 'dårlig', da kan dere klage!

Jeg skal innrømme at dette innlegget ikke er rettet spesielt mot deg, men kanskje du kjenner deg litt igjen? Kanskje du nikket litt gjenkjennende mens du leste dette?

Snakk sammen, og del fantasier. Da blir det litt mer spennende. Rutinen annenhver måned, en lørdagskveld med for mye alkohol er rutine. Ikke elskov.

Da er det ikke mye spennende heller, og det skal det jo være! Synes du ikke?

Det kunne kanskje lønne seg å snakke med noen, om du har litt problemer med fortiden din? Det hjelper som regel...

Håper det ordner seg!

Gjest astera

Joda, jeg har forsøkt det, og det funker fint de gangene jeg faktisk får lyst av meg selv. Problemet ligger vel mer i de gangene jeg ikke har det, og han vil hjelpe meg på vei, men får det ikke til.

Jeg synes det er veldig vanskelig å fortelle ham hva jeg liker, når han gjør noe "feil", hvordan jeg vil bli tatt på osv. Detta har jeg også sagt til ham, og håpet på senere spørsmål om nettopp dette, men disse har uteblitt.

Han har spurt om jeg ikke tenner på ham lenger. Jeg har sagt "jo, selvfølgelig", men det er sjelden jeg tenner på ham, slik jeg før tente på potensielle elskere. Jeg har reagert akkurat likedan overfor tidligere kjærester - jeg trodde dette var helt vanlig for kvinner....? Selvfølgelig har jeg lyst på ham, men det er mer et inderlig ønske om å komme så nært som overhodet mulig, enn ren sexlyst.

Kanskje han ikke gir deg det du egentlig ønsker deg? nærhet og tilhørighet - rent mentalt? Hadde dere hatt det ville nok mye vært annerledes. Ellers blir det jo bare tomt.......ihverfall i lengen....... det er viktig å ha de gode samtalene, det er da vi når hverandre....

Lykke til - uansett:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...