Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt er nok i orden siden du ikke hadde sukker i urinen ved forrige kontroll. Men hvis du ved neste kontroll har sukker i urinen, tar de en glukosebelastningstest på deg. Hvis du lurer fælt, kan du jo stikke innom med en urinprøve før selve kontrollen.

Jeg hadde sukker i urinen en gang. Dette skyldtes at jeg hadde spist rosiner like før jeg tok urinprøven (ikke særlig smart). Tok da en glukosebelastningstest på legekontoret. Måtte drikke 4-5 glass sukkervann på fastende mage, vente i to timer og så sjekke blodsukkernivået. Det kom da fram at jeg var på grensa til å utvikle svangerskapsdiabetes. Siden har det ikke vært sukker i urinen og nye tester har vist at blodsukkeret er fint.

Er ikke ekspert på dette, men siden du ikke har sukker i urinen så burde alt være i orden. Ellers fikk jeg også beskjed om at f.eks. å drikke brus seint på kveld (noe jeg aldri gjør) og så ta en urinprøve neste morra kan være nok til at det registreres sukker i urinen.

For min egen del har jeg prøvd å redusere sukkerinntaket, bare for å være på den sikre siden. Nå er det snart 14 dager til termin og jeg har ennå ikke utviklet diabetes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51764-sukker-i-urinen/#findComment-205421
Del på andre sider

Alt er nok i orden siden du ikke hadde sukker i urinen ved forrige kontroll. Men hvis du ved neste kontroll har sukker i urinen, tar de en glukosebelastningstest på deg. Hvis du lurer fælt, kan du jo stikke innom med en urinprøve før selve kontrollen.

Jeg hadde sukker i urinen en gang. Dette skyldtes at jeg hadde spist rosiner like før jeg tok urinprøven (ikke særlig smart). Tok da en glukosebelastningstest på legekontoret. Måtte drikke 4-5 glass sukkervann på fastende mage, vente i to timer og så sjekke blodsukkernivået. Det kom da fram at jeg var på grensa til å utvikle svangerskapsdiabetes. Siden har det ikke vært sukker i urinen og nye tester har vist at blodsukkeret er fint.

Er ikke ekspert på dette, men siden du ikke har sukker i urinen så burde alt være i orden. Ellers fikk jeg også beskjed om at f.eks. å drikke brus seint på kveld (noe jeg aldri gjør) og så ta en urinprøve neste morra kan være nok til at det registreres sukker i urinen.

For min egen del har jeg prøvd å redusere sukkerinntaket, bare for å være på den sikre siden. Nå er det snart 14 dager til termin og jeg har ennå ikke utviklet diabetes.

Fint det har gått bra med deg - jeg tenkte for sikkerhets skyld å stikke innom med en urinprve til uken da det er lenge til neste kontroll.

Takk for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51764-sukker-i-urinen/#findComment-205509
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du synes at urinen din lukter rart, er det lurt av deg å ta med en urinprøve til helsestasjonen eller legekontoret. Vanligvis trenger man ingen avtale for dette. Jeg synes ikke det er sevsagt at det er sukker i urinen din, det kan vel så gjerne være forurenset urin av andre årsaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51764-sukker-i-urinen/#findComment-207823
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...