Gå til innhold

Sår i føflekk

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret

Kjære deg.

Jeg er en jente på 23 år.

I dag oppdaget jeg en liten føflekk litt ovenfor den høyre hoften min. Kan ikke huske å ha sett den før, men ble oppmerksom på den da den "stakk litt ut" og var vond da jeg kom i den.

Da min farfar døde av kreft i føflekk og min far har fjernet to ondartede så er jeg litt bekymret for dette.

Jeg og min mann så på den og den har noe som ser ut som et sår i midten, og det kommer ut litt veske. Den er ikke mørkere enn de andre føflekkene jeg har, og den er ganske liten.

Men den er altså ganske ny(?), står litt ut (noe ingen av de andre gjør), er øm og sår.

Synes du dette er noe jeg bør oppsøke lege for eller kan jeg rett og slett bare ha skrapt meg litt opp?

Har fjernet to store føflekker før.

Håper på svar.

Mvh Miranda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5179-s%C3%A5r-i-f%C3%B8flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rens med pyrisept og se det an i noen dager - sannsynligvis har du bare skrapt den litt siden den stikker ut.

Gå til lege hvis det ikke gror i løpet av noen dager eller gir annet ubehag, eller forandrer seg på annen måte !

Hei

Jeg synes du bør sjekke denne føflekken hos legen, i tilfelle den skulle vært ondartet. En skal alltid være påpasselig når det gjelder føflekker hvis de forandrer seg, blør eller klør. Du sier og at den stikker ut også, da er det kanskje like greit å få legen til å ta den vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5179-s%C3%A5r-i-f%C3%B8flekk/#findComment-28488
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Litt bekymret vedr. føflekk. mest sannsynlig har du bare skrapt deg litt opp. men det er unødvndig å gå å bekymre seg, dersom flekken ikke er normal/borte etter 1-2 uker kan du få fjærnet den. Føflekker som endrer karakter bør alltid undersøkes.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5179-s%C3%A5r-i-f%C3%B8flekk/#findComment-28517
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...