tusse Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Jeg skal til nevrolog grunnet konstant hodepine i 7-8 mnd.CT-scan, blodprøver, blodtrykk etc. er normalt. 1) Hvordan vil nevrologen undersøke meg, foruten et intervju? 2)Primærlegens fremste teori om min hodepine er at den ar av postinfeksiøs art ( I januar var jeg veldig syk, muligens pneumoni, med høy feber (39-40)i ca 10 dager,"stygg"hoste etterfulgt av oppkast og av og til oppspytt av brunt slim. Jeg har siden ikke følt meg helt i slaget ( jeg mangler energi/overskudd + at smertene i hodet plager meg mye.) Hvordan "påvises" en slik type hodepine og hva kan evt. gjøres? 3) Hva slags medikamenter kan evt.hjelp meg? Har forsøkt paracet, ibux, naproxen, napren, paralgin forte og nå modifenac."Pillepause"hjelper heller ikke... 4)Hva med pseudotumor cerebri? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5180-nevrologisk-unders%C3%B8kelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 28. september 2000 Del Skrevet 28. september 2000 Kjære tusse ! En neurolog utfører en såkalt neurologisk undersøkelse, som består i å granske øyebunnen, se på øyebevegelser og pupillereaksjoner, teste følesans og kraft i ansikt og armer og bein, slå reflekser, teste koordinasjon ved finere bevegelser etc. Postviral hodepine blir en eksklusjonsdiagnose som man stiller ved å utelukke andre årsaker til hodepinen. Det finnes ingen spesifikk test for den diagnosen. Medikamenter er til liten hjelp ved en slik tilstand. Pseudotumor cerebri betyr økt trykk inne i kraniet til tross for normale funn ved billeddiagnostikk. Diagnosen stilles ved en såkalt spinalpunksjon (stikk i ryggen) og trykkmåling. Gir hodepine og synsforstyrrelser som hovedsymptomer. Sees oftest hos overvektige kvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5180-nevrologisk-unders%C3%B8kelse/#findComment-28849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.