Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd sammen med jenta mi i snart 3 år. (vært sammen i over 7) stort sett hele tiden har vi hatt problemer med sexlivet vårt. Jeg er mye mer lidenskapelig enn henne, og føler meg avvist og usexy fordi hun ikke har lyst på meg, og for at jeg må ta initiativ hele tiden (tro meg, jeg har forsøkt å overlate dette til hende, ingenting hendte på 4 uker!)

Nå har jeg fått nok, flytte hjem til Mor og skal ta et oppgjør med forholdet i løpet av helgen (hjelp, skummelt!)

Hun sier det er "dårlig gjort" og bare stikke av når vi er forlovet. Hun mener at jeg bør gi forholdet en ny sjanse, og at dersom hun hadde vist at det var så alvorlig, hadde hun "skjerpet seg" og prøvd hardere.

Jeg mener at jeg har sagt klart ifra tidligere, ved å bruke fraser som "jeg kan ikke leve uten..." , "Det er vanskelig for meg å være i et forhold hvor .... " osv.

Er jeg "umoralsk" og er det dårlig gjort å sette ned foten å si "Nok er nok, nå orker jeg ikke mer" ?

Og hvordan i allefall hadde vi klart å gjøre et nytt forsøk ? Hun ville jo hatt en uholdbart press på seg fordi hun viste at jeg ville forlate henne dersom ting ikke ble bedre ?!

Kort spurt ; Tanken som sliter i meg ; Er jeg forpliktet til å gjøre et forsøk til, selv om jeg kanskje ikke har lyst, fordi vi er forlovet ?

Vi er jo unge, og har ingen barn. Eneste praktiske vanskeligheten for oppbrudd er en felles leilighet, som kommer til å bli voldsomt trist å rydde ut av .

Hva synes dere ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51855-umoralsk-%C3%A5-g%C3%A5-fra-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest merkelig

Nei, selvsagt ikke. Mye bedre for dere begge at to evnt. gjør et brudd nå - nå som dere "bare" er forlovet, enn at dere skal gjøre det edtter dere er gift. På den annen side er ikke gresset alltid så grønt med noen andre heller - dessverre :( Kanskje hun fortjener en ny sjanse til - mange jenter sliter med sexlysten, hun er ikke den eneste...............

Nei, selvsagt ikke. Mye bedre for dere begge at to evnt. gjør et brudd nå - nå som dere "bare" er forlovet, enn at dere skal gjøre det edtter dere er gift. På den annen side er ikke gresset alltid så grønt med noen andre heller - dessverre :( Kanskje hun fortjener en ny sjanse til - mange jenter sliter med sexlysten, hun er ikke den eneste...............

gresset er kanskje ikke grønnere på den andre siden. Men, er det ikke bedre å være alene, enn sammen med noen man bare holder ut med fordi man tror man ikke får noe bedre.

Sikkert min personlighet som slår til; Jeg sjanser gjerne et middels/slitent forhold

for muligheten for virkjelig å treffe noe bra senere i livet. (Hey, nå tror jeg jomen at jeg begynner å bestemme meg her.)

Lover å komme med update etter helgen, da er det nok avgjort. Enten nytt forsøk, eller jeg er singel, for første gang i voksen alder. Uff. Det høres skremmende ut.

Annonse

Gjest Geir

"Er jeg forpliktet til å gjøre et forsøk til, selv om jeg kanskje ikke har lyst, fordi vi er forlovet ?"

NEI !

Bedre og hoppe av karrusellen før dere får barn å ta hensyn til i hvertfall, nå har dere kun dere sjøl å ta hensyn til så om du føler du er i ferd med å "råtne på rot" så er det nokmest fornuftig å bryte opp.

Om ikkje du sjøl føler for å prøve en gang til da !

Uansett _vent_ med å bli gravide til dere er tryggere på forholdet i hvertfall, ellers sitter du i saksa ! :-)

Mvh

Gjest merkelig

gresset er kanskje ikke grønnere på den andre siden. Men, er det ikke bedre å være alene, enn sammen med noen man bare holder ut med fordi man tror man ikke får noe bedre.

Sikkert min personlighet som slår til; Jeg sjanser gjerne et middels/slitent forhold

for muligheten for virkjelig å treffe noe bra senere i livet. (Hey, nå tror jeg jomen at jeg begynner å bestemme meg her.)

Lover å komme med update etter helgen, da er det nok avgjort. Enten nytt forsøk, eller jeg er singel, for første gang i voksen alder. Uff. Det høres skremmende ut.

Hvis du ikke har vært singel før, kommer du til å hate det i begynnelsen, og elske det etterhvert. Enig med deg - mye bedre å forlate noe halvbra for kanskje å oppleve noe virkelig bra siden i livet. Lykke til med valget ditt!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Nei, slik jeg ser det som samlivsrådgiver, ser jeg det ikke som umoralsk eller galt å gå ut av et forhold, når det ikke fungerer. Det er langt mer umoralsk etter mitt skjønn, å være i et forhold og være misfornøyd, og utvikle et negativt samlivsmønster. Selv om dere er forlovet.

Det stiller seg annerledes når det er barn i bildet, men det har jo ikke dere, men selv da synes jeg det er for defensivt å skylde på formaliteter for å ikke kunne gå ut av et forhold.

Men før du forlater og går, synes jeg du skal gjøre det klart, for n.te gang kanskje?, hvorfor du vil gå. Og begrunn det, nok en gang, enda mer tydelig. Det kan utløse hennes behov for å ta imot budskapet ditt på en ny måte. Siden du nå har satt foten ned på en ny og tydelig måte, som jeg skulle ønske flere gjorde, vil det muligens føre til en nye forståelse av dine behov.

Lykke til!

Gjest Kartoffel

Hei!

Nei, slik jeg ser det som samlivsrådgiver, ser jeg det ikke som umoralsk eller galt å gå ut av et forhold, når det ikke fungerer. Det er langt mer umoralsk etter mitt skjønn, å være i et forhold og være misfornøyd, og utvikle et negativt samlivsmønster. Selv om dere er forlovet.

Det stiller seg annerledes når det er barn i bildet, men det har jo ikke dere, men selv da synes jeg det er for defensivt å skylde på formaliteter for å ikke kunne gå ut av et forhold.

Men før du forlater og går, synes jeg du skal gjøre det klart, for n.te gang kanskje?, hvorfor du vil gå. Og begrunn det, nok en gang, enda mer tydelig. Det kan utløse hennes behov for å ta imot budskapet ditt på en ny måte. Siden du nå har satt foten ned på en ny og tydelig måte, som jeg skulle ønske flere gjorde, vil det muligens føre til en nye forståelse av dine behov.

Lykke til!

Det er da umulig å svare generelt på om det er umoralsk å gå fra noen?

Det må vurderes fra forhold til forhold ut fra historien som partene har sammen.

Hvem avgjør når et forhold ikke fungerer?

Hva vil det si å være misfornøyd?

Hvor misfornøyd skal man være?

Hva er et negativt samlivsmønster?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...