Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har slitt med jojo vekt i en årrekke,men har nå fått kontroll og hjelp.Startet for tre mnd. siden med hard trening og diett.Trener nå to ganger om dagen,seks dager i uken.en-to timer hver gang.Morgen er det kun cardio trening,og om kvelden er det vekter,av og til blandet med cardio.Dietten består i protein drikk om morgenen samt endel vitaminer.To timer etter er det frukt,deretter 2 toast,deretter grønt eple,deretter frukt juice eller grønnsaks juice,lager selv,deretter steamet kylling eller fisk med grønn salat,og til slutt proteindrikk igjen.

Siden dette har vært et meget stort problem for meg i mange år,med påfølgende depresjoner etc. gikk jeg til det skritt å ta en mild form for steroider.Tar også suppliment,foreskrevet av lege, som renser kroppen og tarmene for gammel olje etc.

Har nå mistet 18 kg,men menstruasjonen er uteblitt.Har ikke hatt noen bi virkninger av alle supplimentene,bortsett fra å miste endel vekt fort.Føler meg meget bra,sterk og fit.

Er det farlig at menstruasjonen uteblir,nå tre mnd?Og hva kan jeg evnt. gjøre?

På forhånd tusen takk,og takk for flotte sider.

Med vennlig hilsen, sst

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51887-uteblivelse-av-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at mensen uteblir ved slanking og/eller intens trening. Du forteller ikke hav slags 'steroider' det er du tar, men det kan muligens også virke inn på mensen.

Hvis mensen har uteblitt i mer enn 3 måneder kan det være lurt med en sjekk for å utelukke andre årsaker. Det kan ofte utredes med en blodprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...