Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jentenettopp20

Jeg hadde dessverre ikke hørt om ordningen som ga gratis p-piller til jenter mellom 16 og 19 år. Men nå er jeg altså for gammel? Hvor dyrt er dette?

Jeg bor ikke i nærheten av min fastlege og må derfor til en annen lege for å få resept på p-piller, hvordan går jeg da frem?

Må jeg bestille time på forhånd, eller er det bare å møte opp hos en tilfeldig lege her i byen?

Er det nødvendig med en gynekologisk undersøkelse før man får p-piller?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51911-p-piller-nettopp-20-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-piller koster fra 21 til 70 kr per måned (fire uker). Noen ganger kan man få p-pille hos helsesøster eller på ungdomsklinikk, ellers må du bestille time hos lege. Alle har en fastlege. Det er ikke nødvendig med gynekologisk undersøkelse, men legen vil sannsynligvis tilby deg en chlamydiaundersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...