Gjest Nymoanous Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 #Taliban og Al Quaida, prestestyret i Iran, islamske terrorister i Egypt, islamske terrorister i Algerie osv.; alle disse påberoper seg sin tolkning av Islam som motiv for sine handlinger. Det vil jeg kalle ”islam i sin ytterste form”, selv om du ikke anser det som islam. # Islam har ingen ytters eller innerst tolkninger. Islam er Islam. Politikk er politikk. Her har det ikke noe med MITT syn å gjøre. Eller hva jeg anser. Her er du veldig lite viten om saken, så da slutter vi av der. Da du ikke vil diskutere religion og jeg ikke gidder å diskutere med deg når du : hiver spørsmål ut som du ikke gidder å få svar på, som direkte er løgn /uvitenhet. Men takk for en noe mer seriøs debatt ;o) Men, vil bare nevne at du hevder at du ikke dømmer, fordi vi har instanser til å gjøre det, men du hevder at jeg gjør det ved å si min mening. Noe du selv sier du har lov til å ha uten å dømme. Hvordan du kan dømme meg til at jeg dømmer forblir et mysterium. Mvh Selv takk. Islam er sikkert islam, men det er fremdeles snakk om tolkninger. Jeg kjenner muslimer som er samboere, ikke bruker slør og som også kan ta seg en øl. Det er snakk om tolkning. På samme måte som f.eks. Al Quaida tolker koranen på sin måte og bruker det som alibi for å drepe mennesker. Skal vi se litt tilbake på utgangspunktet for diskusjonen: I dagligtale bruker jeg og mine meningsfeller ordet "prostituert" om en som tar betaling for sex. Ordet "hore" hører - for meg - til en annen tid. Om hyppig sex med forskjellige partnere har jeg ikke noen annen definisjon enn en som liker sex. Jeg synes du bruker ordet "hore" i en dømmende kontekst i begge tilfeller. Men vi blir nok aldri enige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/10/#findComment-213231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Selv takk. Islam er sikkert islam, men det er fremdeles snakk om tolkninger. Jeg kjenner muslimer som er samboere, ikke bruker slør og som også kan ta seg en øl. Det er snakk om tolkning. På samme måte som f.eks. Al Quaida tolker koranen på sin måte og bruker det som alibi for å drepe mennesker. Skal vi se litt tilbake på utgangspunktet for diskusjonen: I dagligtale bruker jeg og mine meningsfeller ordet "prostituert" om en som tar betaling for sex. Ordet "hore" hører - for meg - til en annen tid. Om hyppig sex med forskjellige partnere har jeg ikke noen annen definisjon enn en som liker sex. Jeg synes du bruker ordet "hore" i en dømmende kontekst i begge tilfeller. Men vi blir nok aldri enige. #Islam er sikkert islam, men det er fremdeles snakk om tolkninger. Jeg kjenner muslimer som er samboere, ikke bruker slør og som også kan ta seg en øl. Det er snakk om tolkning. På samme måte som f.eks. Al Quaida tolker koranen på sin måte og bruker det som alibi for å drepe mennesker. # det er ikke snakk om tolkning, men om hvor mye/lite man vil synde. Ja, vi blir nok aldri enige. Men det jøkke'no *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/10/#findComment-214157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.