wywh Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Takk for alle svar.....de reflekterer mine oppfattelser av samfunnet rundt meg. Jeg er forøvrig midt i tjueårene. Poenget mitt er at jeg ikke vil ha en billig jente som havner til sengs med hvem som helst. Dermed vil jeg i utgangspunktet heller ikke være billig å havne til sengs med hvem som helst. Det florerer med billige jenter & gutter om man drar på de riktige utestedene. Alle som vil ha sex kan få ha sex. Er det da feil å tenke at sex er noe mer enn tilfeldige lyster mellom ukjente mennesker? Burde ikke sex inkludere at man er trygg på hverandre og dermed bruker følelser? Er sex den beste måten å bli kjent med andre mennesker på? Samfunnet er sexfiksert og umoralsert på alle områder, men jeg forstår av svar at det er jeg som er gal og ikke samfunnet. Jeg dro forøvrig ikke ut på "sjekker`n" i går, klarte meg nok en gang med frøken høyre. Det er riktig at jeg er uerfaren, men er drømmen om å utforske det sexuelle området med ei helt spesiell jente - som jeg faktisk er trygg på bare tåpelig? Vil jeg da både bli 30 og 40 og være like uerfaren? Ja, jeg ser på mange jenter som alt for billige og også horete i oppførselen. Spanderer du på henne noen øl så vet du at hun vil ha sex med deg, er det så mye bedre enn å gi henne noen hundrelapper? Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er disse det er "lettest" å havne til sengs med om man kun søker det sexuelle - er det ikke? Kanskje jeg har sett for mye film der sex inkluderer nærhet, følelser og kjærlighet? Den virkelige verden er anderledes? Kan legge til at jeg er mot likestilling og erstattelse, men for likeverd og utfyllelse. Hvorfor skal man likestille noe som i utgangspunktet er forskjellig? Kvinner og Menn kan aldri bli likedanne, så hvorfor likestille de? Det bringer igjen opp en annen, kanskje tillært oppfatning; "gutter vil være den første, mens jenter vil huske den første". Altså at noen av oss gutter vil ha uerfarenhet, uskyld, kall det gjerne renhet. Samtidig så hører jeg stadig at jenter helst vil ha erfarne gutter, både på grunn av selvtilitt men også for å få bedre totalopplevelse. Dermed dukker det opp spørsmål som; er det negativt å være gutt og uerfaren? Poengene mine er her at det er ett sett av oppfattede og kanskje tillærte oppfatninger som sier meg på den ene siden at sex er noe spesielt. Samtidig påvirker samfunnet rundt meg til at sex er noe tilfeldig, en skal følge sine lyster så lenge de ikke skader andre mennesker. På våren vil det si hopp til sengs med alle som vil og bli god i senga. Jenter vil jo ha erfarenhet og selvtilitt, men samtidig at man har hatt få partnere? Eller er også dette en vrangforestilling? Jeg bare spør.... Tror jeg faller utenfor det normerte samfunn etterhvert.... ungalone: Ja, jeg ser på mange jenter som alt for billige og også horete i oppførselen. Spanderer du på henne noen øl så vet du at hun vil ha sex med deg, er det så mye bedre enn å gi henne noen hundrelapper? JA! Det er to helt forskjellige ting. Om man spanderer på et utested så er det ikke forpliktende å få sex tilbake. Spanderinga er en del av flørten. Jenta har sex fordi hun liker gutten som spanderer, altså fordi hun har lyst. Kjøper du en hore så blir ikke jenta med deg fordi hun syntes du var sjarmerende, spandabel og at hun fikk lyst på deg. Da blir hun med fordi hun er kjøpt og betalt. På byen: Sex fordi jenta har lyst Hore: Sex fordi jenta har fått betalt Håper du skjønner forskjellen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungalone Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, jeg er i midten av 20 årene og er nesten jomfru. Jeg kan ikke noe for at jeg tolker de som har svart på innlegget ditt som sneversynte. Det kan skyldes at de forkynner bebreidelse kontra forståelse. Jeg sliter veldig med riften mellom mine moralske følelser og mine seksuelle følelser. Vi er ikke alene om å se på dette problemet. De mest kjente filosofene har vært inne på dette i alle tider. Jeg vil si at 9 av 10 heller over på vår måte å oppfatte ting på. At vi ikke klarer å se på sexualitet som en lyst uavhengig av moral er kanskje en styrke i en seksuelt frigjort alder. Denne styrken gir oss mange sorger og mye smerte, men den lette vei, er ikke alltid den beste vei. Jeg føler mye smerte ved å ikke være som alle andre. Jeg føler avmakt og avsky, når jeg ser og hører om kvinner og menn som er "billige". Jeg føler meg ofte ensom, da jeg ikke treffer jenter som deler mitt syn. Jeg tror det er en slags sign of the times at sexualitet er noe som skal deles med flest mulig. Jeg drømmer om å treffe en jente som ikke er billig, og som liker meg. Jeg er bare nesten jomfru(har et kort forhold bak meg). Jeg kan ikke si at seksualitet er noe en bare nyter. Ved utfoldelse av seksuelle lyster, følger ansvar. Hvordan føler den andre det, vil jeg noe mer, vil hun noe mer, er jeg den rette for henne, er hun den rette for meg, osv., osv.... Jeg skjønner frustrasjonen din, og deler den med deg. Det hadde vært fint hvis de som eventuelt svarer på dette innlegget klarer å skrive nyansert, og forstå nyansene i det jeg skriver. At jeg kan virke som en funtamentalistisk moralist er fordi det er enklere å skrive et ord, enn ett ord med 100 analyser og forklaringer. Mao. Heng deg ikke opp i hva jeg skriver men hva jeg mener. takk Du er bedre med ord enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungalone Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 ungalone: Ja, jeg ser på mange jenter som alt for billige og også horete i oppførselen. Spanderer du på henne noen øl så vet du at hun vil ha sex med deg, er det så mye bedre enn å gi henne noen hundrelapper? JA! Det er to helt forskjellige ting. Om man spanderer på et utested så er det ikke forpliktende å få sex tilbake. Spanderinga er en del av flørten. Jenta har sex fordi hun liker gutten som spanderer, altså fordi hun har lyst. Kjøper du en hore så blir ikke jenta med deg fordi hun syntes du var sjarmerende, spandabel og at hun fikk lyst på deg. Da blir hun med fordi hun er kjøpt og betalt. På byen: Sex fordi jenta har lyst Hore: Sex fordi jenta har fått betalt Håper du skjønner forskjellen. Selvfølgelig forstår jeg forskjellen. Hva om ølene er en skudd? Hva om pengene du betaler ei hore brukes på heroin? Hva om du spanderer heroin? Jeg ser selvsagt forskjellen - men samtidig er det vel likheter? Nei, jeg ser IKKE på alle jenter på byen som horer. Er fullstendig klar over at mange ålreite jenter også treffer gutter som de har sex med. Spørmålet blir bare om jeg vil være like billig som de billigste jentene eller ikke....! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wywh Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Selvfølgelig forstår jeg forskjellen. Hva om ølene er en skudd? Hva om pengene du betaler ei hore brukes på heroin? Hva om du spanderer heroin? Jeg ser selvsagt forskjellen - men samtidig er det vel likheter? Nei, jeg ser IKKE på alle jenter på byen som horer. Er fullstendig klar over at mange ålreite jenter også treffer gutter som de har sex med. Spørmålet blir bare om jeg vil være like billig som de billigste jentene eller ikke....! Hvorfor sammenligne med 'de billigste jentene'? hvorfor se ned på de som gjør andre valg enn deg? Spør heller deg selv hva din egen moral bunner i? Du hevder at du har svært høy moral. Men hva legger du i dette? Hvordan har du kommet frem til at din moral er høyverdig? Moral handler om plikt, rett og galt. Det å gjøre det som er riktig fremfor hva man selv ønsker i øyeblikket. Men hvem sier at det er feil å følge sine lyster og leve ut seksualiteten sin? For det er det disse 'billige' jentene på byen gjør. Dersom man er to samtykkende mennesker som begge er innstillt på å ha en seksuell opplevelse sammen til felles glede, da finnes ikke dette umoralsk sett med mine øyne. Kan du forklare (for deg selv) hva som er galt i dette? Dersom du kan det, så følg din moral. Dersom du ikke kan det vil jeg anbefale deg å lette på trykket både moralsk sett og mer fysisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 På en måte så kan eg forstå den konflikten du har mellom det å velge mellom "fornuft" og følelser, men det er noe eg ikkje skjønner i det du skriver. "..igjen er hver en kvinne et sexobjekt." Det er jo _du_ som oppfatter "hver en kvinne som ett sexobjekt" som har problemer her, ikkje legg skylda over på jenter som prøver å "lure" deg til køys. Selvfølgelig har jentene rett til å flørte og gjøre seg seksuellt attraktive, noe anna ville jo være tragisk etter mitt syn. "Så prøver man samtidig å legge noe mer enn det rent fysiske i sex, og dermed blir det ikke noe på en." Her igjen er det _du_ som har ett problem som du aleine må ta det hele og fulle ansvar for, gjennom å velge sex for sex`en sin del eller eventuellt prøve å etablere ett forhold og så la sex`en komme som en naturlig følge av det. Åssen kan du være frusrtrert over att det ikkje blir noe på deg, samtidig som du tar avstand fra de som eventuellt kunne tenke seg å ha sex med deg ??? "Skal jeg følge lyster og begjær - skal jeg fortsette å være jomfru og sær?" Det er utelukkende du sjøl som må svare på, det kommer an på hvilke valg _du_ tar det. "Bør jeg vente til jeg treffer hun som er spesielle, eller bør jeg leve livet i dag?" Alle bør leve livet sitt "her og nå" mener eg, ingen vet ka morgendagen vil bringe, kanskje blir du nedkjørt av en bil i morra ? Mener du i fullt alvor att det på denna kloden kun finnes èn som er "den rette" for deg ? Av ca. 3 milliarder kvinner !!!!!!!!!!! Nyt det livet du har med alle de muligheter som finnes, slutt å tenke/analysere hva som er rett/galt og følg dine lyster og behov. Den der seigpiningen som du har pålagt deg sjøl rammer bare deg og ingen andre, det virker som om du er blitt bitter og frustrert allerede ! :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 er vel opplært med at det som er billig sjeldent er av beste kvalitet.... La meg omformulere spørsmålet: Hva er det som får deg til å tro at ei jente som har sex med en fyr som hun treffer ute på by'n er "billig"? Hvorfor i al verden tenker du ikke at det er HAN som er billig (og hun som "får det som hun vil")? Eller (for å ta dette ned på den jorda jeg mener det hører hjemme): Hvorfor tenker du ikke bare: "De er heldige begge to, som får oppfyllt ønskene sine med en annen som har lyst på det samme"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hvorvidt du betaler med rene penger eller med dop av ulik slag ser jeg altså ikke de helt store forskjellene på. Det som kolliderer med min moral er den tilfeldige sexen, det overfladiske møtet, det billige møtet. Vil ikke være "billig" selv og vil altså ikke ha de "billige". Sier dermed IKKE at alle jenter på byen er billige. Forøvrig så burde vel sex være noe spesielt i et forhold? Dersom du har sex med et utall ulike jenter du treffer på byen, hva blir så igjen av sexen? Legger man ikke ned følelser i sex? Forsvinner ikke da det limet som sexen i utgangspunktet kunne vært i forholdet? Er ikke løsaktige eller såkalte "rundbrennere" moralsk forkastelig? Er det bare jeg som har falt helt i fra? Ja, som nevnt er jeg i en kollisjon med min egen moral. Er altså usikker på hva som jeg anser som riktig og galt. De fleste svarene her inne går vel i mot hva jeg egentlig mener innerst inne. Samtidig så sier jo flere at det er meg det er noe galt med, og at jeg må endre mitt syn på samfunn og kvinner. Det er ikke lett. Vel, forstår jeg deg rett om du oppfordrer til fri sex og fornøyelse med hvem du vil når du vil? Isåfall vil du noengang kunne klare å leve monogamt? Jeg er klar over at enkelte tall sier at 1/3 her i landet er utro, men skremmer ikke det? Vel, ha sex med hvem du vil når du vil - men det er fortsatt noe i min moral som ikke støtter dette helt. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette regnestykket er nokså enkelt: 1) Du vil ikke ha sex med ei jente som liker deg bare fordi du er spandabel (enten du spanderer øl, heroin eller hard cash). Greit nok. Det betyr imidlertid ikke at du ikke kan gå på byen og spandere øl (eller heroin eller cash, selv om de to sistnevnte nok vil oppfattes som noe vulgært av de fleste) på ei jente som du (innledningsvis) liker! Regelen er ganske enkelt denne: Du spanderer på de jentene du LIKER - de du føler deg VEL med å spandere på - helt uavhengig av hva prognosen er for at det skal bli "noe mer" (og uten at jeg med "noe mer" mener "sex"). 2) Du spør om ikke sex må handle om trygghet og dype følelser, snarere enn om overfladisk moro. Til dette vil jeg svare "Jo - til å begynne med, mens du SELV er usikker, er det nok best at sex handler om trygghet". Dette med "dype følelser" tror jeg faktisk du bør ta med en liten klype salt, for faktum er vel at dybden i følelsene dine ikke er noe du kan ha et rasjonelt forhold til. Følelser er ikke rasjonelle, de er emosjonelle (per definisjon), og ditt intellektuelle forhold til en "rasjonell" størrelse ("dybde") ved noe emosjonelt ("følelser") er dømt til å bli emosjonelt. Dette blir som når man multipliserer et positivt tall med et negativt tall. Resultatet blir negativt uansett hvordan du vrir og vender på det. Det jeg prøver å fortelle deg er at du rett og slett ikke er i stand til å vurdere objektivt og rasjonelt hvor dype (eller la oss heller si "fornuftige") dine følelser for et annet menneske er. Du vil bare ha en FØLELSE av dette - en følelse som svært mange rundt deg trolig vil kunne fortelle deg at er "helt på styr" i forhold til fornuften. Spør en hvilken som helst tenåring om dette, og du vil få det bekreftet: Foreldre skjønner seg ikke på følelsene deres. Observer tenåringen, og du ser at foreldrene forstår det meste, mens det er tenåringen som i de fleste tilfeller ikke forstår seg på seg selv. :-) Når du blir tryggere på deg selv (dvs. når du har oppdaget at sex kan være like en dans), vil du oppdage at premissene for å ha sex ikke er så langt unna de premissene man vel bør ha for å by noen opp til dans. Du danser vel med en partner fordi du synes det er herlig å føle rytmen SAMMEN? Må det være "trygghet og dype følelser" mellom dere for at du skal nyte dansen? Og: Er det ikke herlig å kunne danse minst tre forskjellige danser: Den du danser med hun som er ditt livs store kjærlighet på bryllupsdagen, den du danser nærmest av plikt (og som egentlig aldri blir mer en "tråkking"), og ikke minst den du danser med en "fremmed" person (en venninne, eller ei du treffer tilfeldig på en fest) og som gir deg en helt ny følelse av hva dans kan være - en opplevelse av uhemmet latter og glede, der dere farer over gulvet som om ingen andre var tilstede i rommet? Kan ikke dette være noe du tillater deg å oppleve FØR du treffer "den store kjærligheten", og ikke minst PÅ VEIEN mot dette møtet? Uansett: Jeg tror du skal være forsiktig med å bruke "hensynet til jenta" som en unnskyldning for å ikke ta initiativ til å ha sex. Dette høres mer ut som en dårlig unnskyldning for å skjule at man selv ikke vet helt hvordan man skal gripe saken fatt. Snarere enn å (bort)forklare avholdenheten tror jeg heller jeg vil oppfordre deg til å "ta tyren ved hornene": Finn ut av hvordan du kan få kontakt med jenter uten å føle at du må velge mellom å fremstille deg selv som "hore" eller "madonna". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det kan da ikke være slik at alle jenter du treffer på byen er "horete"? At de er mindreverdige vesen, fordi de etter din mening bare er ute etter den fysiske delen av sex. Tror du ikke jenter håper å treffe en de kan dele alle tankene med og vise hele seg selv til? Du skriver at det derfor ikke blir noe på deg? Feil uttrykk igjen. Er sex noe jenter gir og at det blir noe på gutter? Les - gutter får sex. Hva har skjedd med likeverdet mellom kjønnene? Skjønner ikke tankegangen din – om den er aldri så mye på rim. Det virker som om du har tatt på deg skylappene og helt har mistet illusjonene om at du kan treffe "hun spesielle" blant jenter som kler seg sexy og som tør vise at de også har hormoner som bruser. Om du møter jentene med slike fordommer som du signaliserer, at de er "horete" som lurer, er det ikke rart du går alene hjem. Jeg tror horebegrepet – brukt av gutter og unge menn – er en årsak til at mange jenter sliter med å få et godt forhold til seksualitet. Jeg synes også det er et trist jente-/kvinnesyn som ligger bak slik språkbruk. Det vitner om et syn på seksualitet som noe lummert, farlig og skittent. Det gir det å vise seksuell appetitt et negativt stempel. Du nevner selv at det råder en dobbeltmoralistisk holdning til sex. Tror du det er enklere for jentene å takle slike holdninger? Resultatet av et slikt syn blir ofte at mange som ferdes i slike seksualfiendtlige miljøer, ikke tør lete etter en kjæreste. De tør ikke prøve og feile, som de kan gjøre i de fleste andre områder av livet og skaffer seg derfor tidlig fast partner. Kanskje tar mange til takke med det første alternativet som dukker opp – ofte feil person – og får derfor aldri de helt store seksuelle opplevelsene. De finner heller ikke den inderlige nærheten eller får med seg den store overgivelsen. Jeg synes du burde gå ut i verden og kjenne hormonene dine bruse, ungalone. Men se på brusingen som noe positivt. Flørt og nyt livet! Kast fordommene i søpla og nyt de spennende, intelligente, flotte jentene. Se på dem som dine likeverdige. Da har du atskillig større sjanse til å møte "hun spesielle". Hvordan vet du om jenta du har truffet er "hun spesielle" om du ikke møter henne med respekt? Om du møter ei du liker og respekterer behøver dere ikke ta korteste vei til køya. Det går an å bli kjent først. Om du ikke finner henne i kveld – fortsett å lete. Finner du ikke henne på byen, let et annet sted. Men bruk aldri mer begrepet horete om jenter. Mener du at jenter ikke kan oppføre seg horete på byen? eller mener du at man kan oppføre seg som man lyster og vise tydelig sine lyster, uten at andre skal synes det er horeaktig? *lurer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, jeg er i midten av 20 årene og er nesten jomfru. Jeg kan ikke noe for at jeg tolker de som har svart på innlegget ditt som sneversynte. Det kan skyldes at de forkynner bebreidelse kontra forståelse. Jeg sliter veldig med riften mellom mine moralske følelser og mine seksuelle følelser. Vi er ikke alene om å se på dette problemet. De mest kjente filosofene har vært inne på dette i alle tider. Jeg vil si at 9 av 10 heller over på vår måte å oppfatte ting på. At vi ikke klarer å se på sexualitet som en lyst uavhengig av moral er kanskje en styrke i en seksuelt frigjort alder. Denne styrken gir oss mange sorger og mye smerte, men den lette vei, er ikke alltid den beste vei. Jeg føler mye smerte ved å ikke være som alle andre. Jeg føler avmakt og avsky, når jeg ser og hører om kvinner og menn som er "billige". Jeg føler meg ofte ensom, da jeg ikke treffer jenter som deler mitt syn. Jeg tror det er en slags sign of the times at sexualitet er noe som skal deles med flest mulig. Jeg drømmer om å treffe en jente som ikke er billig, og som liker meg. Jeg er bare nesten jomfru(har et kort forhold bak meg). Jeg kan ikke si at seksualitet er noe en bare nyter. Ved utfoldelse av seksuelle lyster, følger ansvar. Hvordan føler den andre det, vil jeg noe mer, vil hun noe mer, er jeg den rette for henne, er hun den rette for meg, osv., osv.... Jeg skjønner frustrasjonen din, og deler den med deg. Det hadde vært fint hvis de som eventuelt svarer på dette innlegget klarer å skrive nyansert, og forstå nyansene i det jeg skriver. At jeg kan virke som en funtamentalistisk moralist er fordi det er enklere å skrive et ord, enn ett ord med 100 analyser og forklaringer. Mao. Heng deg ikke opp i hva jeg skriver men hva jeg mener. Jeg tror jeg skjønner hva du/dere sikter til, "ting" og "ungalone". Det jeg gjerne vil utfordre dere begge på, er nettopp dette med å se ting litt mer nyansert (som du etterlyser). For meg ser det først og fremst ut til at det er DERE som ser ting helt "svart/hvitt": Man må liksom velge om man skal være "hore" eller "madonna" når man skal gi seg kjærlighetslivet i vold. Enten blir man en "billig" type som har sex med hvem som helst bare det blir seint og mørkt nok, eller så må man "vente på den rette". Ingen av dere berører imidlertid nettopp dette med å finne ut a) hvem den rette egentlig er, og 2) hvordan man skal leve i tiden fra man blir kjønnsmoden (14-årsalderen) til man gifeter seg (30-årsalderen). Dette er 16 år som kjønnsmodne og etter hver voksne mennesker med evne til både omsorg og til å føle (og vise) usikkerhet, glede, ekstase, sorg, spenning, kåthet og alt annet følelsesregisteret har å by på. I denne situasjonen har ikke du og "ungalone" kommet lenger enn til å synke hen i melankolsk selvmedlidenhet over følelsen av at verden ikke synes å være laget for dere. Dere må begge to skjønne at det ikke er "livet" eller "verden" som lider av en "bug" eller noe slikt. Det er ikke en "mandagsverden" dere er født inn i - det er rett og slett virkeligheten slik den er. Fortsetter dere slik dere har begynt nå, kan dere like gjerne ta skrittet fullt ut og finne en passende religiøs bevegelse som har som budskap at dette livet bare er en overgangsfase uten mening, og at det "meningsfulle" livet er "på den andre siden". Veien er vel i så fall rimelig kort til tanker omkring hvor LENGE man skal oppholde seg her: Til livet ebber ut av seg selv, eller til man selv forfremmer seg selv til neste stadium. Er klar over at denne avslutnigen ble temmelig krass, men tror den på sett og vis er på sin plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Ungalone, Man kan med sikkerhet slå fast at ETT av dine største problem er ditt stereotype kvinnesyn, og bruk av ord som "horete". Hvilken kvinne med respekt for seg selv vil vel være sammen med noen som bruker slike ord, og generelt ser ned på en stor del av den kvinnelige befolkningen som "horer"? Det er IKKE noe "galt" med å søke etter en partner som ikke går "til sengs" med alle, men det ER noe galt med å se ned på de som ikke er som deg som "horer". === Du skriver: "Kanskje jeg har sett for mye film der sex inkluderer nærhet, følelser og kjærlighet?" Tvertimot. Du virker rett og slett uerfaren (noe du innrømmer), men også umoden. Du har så "teoretiske" idéer om forhold, at du snarest bør komme deg ut blant folk. Hvis ikke "kvinner" lever opp til dine forventninger, så er det forventningene dine det er noe i veien med, og ikke kvinnene. Med andre ord - når kartet (dine forventninger) og landskapet (kvinnene) ikke stemmer overens, så modifiser kartet og ikke landskapet! === Du skriver: "Tror jeg faller utenfor det normerte samfunn etterhvert...." Med dine holdninger og teoretisk tilnærming til "forhold" så bør du være svært forsiktig at du ikke fanges opp av en eller annen fundamentalistisk religiøs sekt. Mange av dem har samme holdninger som dem du forfekter her. Jeg skulle til å si at du kanskje burde gå i tenkeboksen, men istedet bør du kanskje komme deg ut blant folk og få litt erfaring. Ikke nødvendigvis å ha sex med noen, men å flørte, ha et forhold og å øve deg på å være "blant folk". Med vennlig hilsen #Man kan med sikkerhet slå fast at ETT av dine største problem er ditt stereotype kvinnesyn, og bruk av ord som "horete". Hvilken kvinne med respekt for seg selv vil vel være sammen med noen som bruker slike ord, og generelt ser ned på en stor del av den kvinnelige befolkningen som "horer"? # Hvor har du fått det i fra at han generelt ser på alle kvinner som horer? #Det er IKKE noe "galt" med å søke etter en partner som ikke går "til sengs" med alle, men det ER noe galt med å se ned på de som ikke er som deg som "horer". # Det er nok du Sør som har vært lite ute på byen. Det er ganske så mange (spesielt i Oslo) som selger kroppen sin til menn som viser interesse. De tar ikke hvem som helst, men tar rett og slett betalt fra en som de liker utsendemessig og som viser interesse. Er ikke det horer?? Og hvis ungalone blir skuffet over slike, så er det ikke rart de har gitt ham ett generelt intrykk heller. For det ER mange av dem. Både dem som skal finansiere skolegang og dem som er blitt vant med den gode betalte jobben. At dere gir "kjeft" til en med litt moral, er uhørt. Greit at en som er ekspert innenfor sex forskjønner det at alle skal vise sine lyster og gjøre som de vil og det skal være akseptabelt, men vanlige mann i gaten?? godt det finnes noen med moral sier jeg. Det handler om å vise respekt i det offentlige rom. En som har problemer med det og må selge seg til de hun klarer å friste til seg, kan ikke regne med å få respekt. Respekt får man OM man viser respekt. Det finnes stakkarslige horer som selger seg for dop for hvem som helst, og de som gjør det for en fin inntekt. Den sistnevnte er den største hora etter min mening. Hore er ikke ett skjeldsord for dem som virkelig er det. Det er et faktum. Etter hva jeg har sett i mine år i Oslo, så kan jeg ikke annet en å synes syndt på menn og de jenter som holder dem for narr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Mener du at jenter ikke kan oppføre seg horete på byen? eller mener du at man kan oppføre seg som man lyster og vise tydelig sine lyster, uten at andre skal synes det er horeaktig? *lurer* Hei Taj Mahal, Uten at jeg kan uttale meg på Gros vegne, vil jeg anta at hun (som jeg, og mange andre) reagerer på *begrepet* "horeaktig" for å beskrive en kvinne som selv velger hvem og hvor mange hun vil ha sex med. For å sitere Gro: "Jeg tror horebegrepet – brukt av gutter og unge menn – er en årsak til at mange jenter sliter med å få et godt forhold til seksualitet. Jeg synes også det er et trist jente-/kvinnesyn som ligger bak slik språkbruk. Det vitner om et syn på seksualitet som noe lummert, farlig og skittent. Det gir det å vise seksuell appetitt et negativt stempel." ==== Horestempelet er en måte å kontrollere kvinner på - "ikke ha sex med mange, fordi da blir du stemplet som hore" (person som tar betalt for sex). Det ligger implisitt at en kvinne som selv velger å ha flere sexpartnere (noe som åpenbart KUN skal være hennes eget valg) er "mindre verdt" enn en kvinne med null eller én sexpartner. Igjen og igjen - religiøse forskrukkede idéer for å kontrollere kvinner! Samme enten det er hinduisme, islam, judaisme, kristendom, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 #Man kan med sikkerhet slå fast at ETT av dine største problem er ditt stereotype kvinnesyn, og bruk av ord som "horete". Hvilken kvinne med respekt for seg selv vil vel være sammen med noen som bruker slike ord, og generelt ser ned på en stor del av den kvinnelige befolkningen som "horer"? # Hvor har du fått det i fra at han generelt ser på alle kvinner som horer? #Det er IKKE noe "galt" med å søke etter en partner som ikke går "til sengs" med alle, men det ER noe galt med å se ned på de som ikke er som deg som "horer". # Det er nok du Sør som har vært lite ute på byen. Det er ganske så mange (spesielt i Oslo) som selger kroppen sin til menn som viser interesse. De tar ikke hvem som helst, men tar rett og slett betalt fra en som de liker utsendemessig og som viser interesse. Er ikke det horer?? Og hvis ungalone blir skuffet over slike, så er det ikke rart de har gitt ham ett generelt intrykk heller. For det ER mange av dem. Både dem som skal finansiere skolegang og dem som er blitt vant med den gode betalte jobben. At dere gir "kjeft" til en med litt moral, er uhørt. Greit at en som er ekspert innenfor sex forskjønner det at alle skal vise sine lyster og gjøre som de vil og det skal være akseptabelt, men vanlige mann i gaten?? godt det finnes noen med moral sier jeg. Det handler om å vise respekt i det offentlige rom. En som har problemer med det og må selge seg til de hun klarer å friste til seg, kan ikke regne med å få respekt. Respekt får man OM man viser respekt. Det finnes stakkarslige horer som selger seg for dop for hvem som helst, og de som gjør det for en fin inntekt. Den sistnevnte er den største hora etter min mening. Hore er ikke ett skjeldsord for dem som virkelig er det. Det er et faktum. Etter hva jeg har sett i mine år i Oslo, så kan jeg ikke annet en å synes syndt på menn og de jenter som holder dem for narr. Hei igjen, Du skriver: "Hvor har du fått det i fra at han generelt ser på alle kvinner som horer?" Jeg skrev og du siterte dette: "generelt ser ned på en stor del av den kvinnelige befolkningen som "horer"?" === Resten av innlegget ditt har heller ikke noe med ditt neste sitat å gjøre. Jeg snakker om at kvinner skal ha RETT til selv å velge antall sexpartnere, UTEN at noen skal kalle dem "horer" eller "se ned på dem" av den grunn. === Hvis ikke "ungalone" liker kvinner han treffer, så kan han selvsagt finne noen i den lokale kirken. Jeg antar at det fremdeles eksisterer to-tre kvinner på under 81 år som deler hans middelalderske syn.... Han får velge seg ut en av dem! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Taj Mahal, Uten at jeg kan uttale meg på Gros vegne, vil jeg anta at hun (som jeg, og mange andre) reagerer på *begrepet* "horeaktig" for å beskrive en kvinne som selv velger hvem og hvor mange hun vil ha sex med. For å sitere Gro: "Jeg tror horebegrepet – brukt av gutter og unge menn – er en årsak til at mange jenter sliter med å få et godt forhold til seksualitet. Jeg synes også det er et trist jente-/kvinnesyn som ligger bak slik språkbruk. Det vitner om et syn på seksualitet som noe lummert, farlig og skittent. Det gir det å vise seksuell appetitt et negativt stempel." ==== Horestempelet er en måte å kontrollere kvinner på - "ikke ha sex med mange, fordi da blir du stemplet som hore" (person som tar betalt for sex). Det ligger implisitt at en kvinne som selv velger å ha flere sexpartnere (noe som åpenbart KUN skal være hennes eget valg) er "mindre verdt" enn en kvinne med null eller én sexpartner. Igjen og igjen - religiøse forskrukkede idéer for å kontrollere kvinner! Samme enten det er hinduisme, islam, judaisme, kristendom, osv. Med vennlig hilsen Vel, de som synes det er horeaktig å ha mange sex partnere, må få lov til å synes det. Greit at de kan velge hvordan de vil ha det osv, men JEG synes det er horete. Faktisk. Men kan ikke se at ungalone sa noe om dem som IKKE tok betalt! Hva er galt med å kalle en hore for en hore? fordi om hun velger det? Å fly rundt å ha sex med alle og enhver er horaktig oppførsel. At du synes det lyser respekt av det, er din tanke. Men for oss få som synes det er horaktig, så synes vi det. Å ja, man har ikke lyst at alle kvinner skal drive å hore rundt. Vi vil ha respekt og moral med verdier i samfunnet. Ikke hor! Nei, det skal være forskjell på mennesker og dyr. Jada, jeg vet du tror vi er dyr, men det tror ikke jeg. Flyr du rundt å har sex med alle og enhver hver helg/dag, så kaller jeg deg horebukk. For det synes JEG at du da er. Det lyser ikke respekt av dem som ikke klarer å tekke seg selv litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Vel, de som synes det er horeaktig å ha mange sex partnere, må få lov til å synes det. Greit at de kan velge hvordan de vil ha det osv, men JEG synes det er horete. Faktisk. Men kan ikke se at ungalone sa noe om dem som IKKE tok betalt! Hva er galt med å kalle en hore for en hore? fordi om hun velger det? Å fly rundt å ha sex med alle og enhver er horaktig oppførsel. At du synes det lyser respekt av det, er din tanke. Men for oss få som synes det er horaktig, så synes vi det. Å ja, man har ikke lyst at alle kvinner skal drive å hore rundt. Vi vil ha respekt og moral med verdier i samfunnet. Ikke hor! Nei, det skal være forskjell på mennesker og dyr. Jada, jeg vet du tror vi er dyr, men det tror ikke jeg. Flyr du rundt å har sex med alle og enhver hver helg/dag, så kaller jeg deg horebukk. For det synes JEG at du da er. Det lyser ikke respekt av dem som ikke klarer å tekke seg selv litt. Så da mener du også at resten av befolkningen kan forfekte at "dere" er "hykleriske dobbelmoralske drittsekker, med sterkt pedofile tendenser"? (sånn for eksempel) For hvis du ikke kan se forskjell på selv å velge antall sexpartnere og "å selge seg for penger", så behøver vel ikke resten av befolkningen differensiere mellom "dere" og den gruppen jeg beskrev ovenfor? Hvorfor skal noen respektere deg, når du ikke respekterer andre? Du krever respekt for muslimer, men hykler når du ikke vil vise respekt ovenfor andre som ikke har ditt middelalderske syn på sex. Og bemerk: INGEN her kritiserer "ungalone" for at han vi ha én sexpartner. Han blir kritisert fordi han ikke utviser respekt for dem som velger forskjellig! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Vel, de som synes det er horeaktig å ha mange sex partnere, må få lov til å synes det. Greit at de kan velge hvordan de vil ha det osv, men JEG synes det er horete. Faktisk. Men kan ikke se at ungalone sa noe om dem som IKKE tok betalt! Hva er galt med å kalle en hore for en hore? fordi om hun velger det? Å fly rundt å ha sex med alle og enhver er horaktig oppførsel. At du synes det lyser respekt av det, er din tanke. Men for oss få som synes det er horaktig, så synes vi det. Å ja, man har ikke lyst at alle kvinner skal drive å hore rundt. Vi vil ha respekt og moral med verdier i samfunnet. Ikke hor! Nei, det skal være forskjell på mennesker og dyr. Jada, jeg vet du tror vi er dyr, men det tror ikke jeg. Flyr du rundt å har sex med alle og enhver hver helg/dag, så kaller jeg deg horebukk. For det synes JEG at du da er. Det lyser ikke respekt av dem som ikke klarer å tekke seg selv litt. Ditt kvinnesyn er tragiskt....jeg håper virkelig du ikke overfører det til dine barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Så da mener du også at resten av befolkningen kan forfekte at "dere" er "hykleriske dobbelmoralske drittsekker, med sterkt pedofile tendenser"? (sånn for eksempel) For hvis du ikke kan se forskjell på selv å velge antall sexpartnere og "å selge seg for penger", så behøver vel ikke resten av befolkningen differensiere mellom "dere" og den gruppen jeg beskrev ovenfor? Hvorfor skal noen respektere deg, når du ikke respekterer andre? Du krever respekt for muslimer, men hykler når du ikke vil vise respekt ovenfor andre som ikke har ditt middelalderske syn på sex. Og bemerk: INGEN her kritiserer "ungalone" for at han vi ha én sexpartner. Han blir kritisert fordi han ikke utviser respekt for dem som velger forskjellig! Med vennlig hilsen #Så da mener du også at resten av befolkningen kan forfekte at "dere" er "hykleriske dobbelmoralske drittsekker, med sterkt pedofile tendenser"? (sånn for eksempel) # eh?? vel, om noen synes det om meg, så måtte de ha en grunn for å si det. Og vise til hva jeg gjør som tilsier det. #For hvis du ikke kan se forskjell på selv å velge antall sexpartnere og "å selge seg for penger", så behøver vel ikke resten av befolkningen differensiere mellom "dere" og den gruppen jeg beskrev ovenfor? Hvorfor skal noen respektere deg, når du ikke respekterer andre?# Nei, mennesker som ikke eier respekt kan heller ikke gi det. Ingen kan gi noe de ikke har. #Du krever respekt for muslimer, men hykler når du ikke vil vise respekt ovenfor andre som ikke har ditt middelalderske syn på sex. # Nei, jeg krever ikke respekt for muslimer, men individer og hva de står for og hva de gjør, uten å bedømme de utifra hva de kaller seg. Altså ikke forhåndsdømme. #Og bemerk: INGEN her kritiserer "ungalone" for at han vi ha én sexpartner. Han blir kritisert fordi han ikke utviser respekt for dem som velger forskjellig! # Han har ikke vist annet en liten respekt for dem som ikke fortjener hans respekt. Nemlig horer. Jenter som tar seg betalt for sex. Mens dere haggler mot ham av den grunn. Det er forkastelig. Jeg synes det er svært lite respektfullt å gå naken rundt å vise alt hva man har, for så å legge seg etter menn bestandig. Som i ett annet innlegg hvor en gjærne ville vise rumpa si, fordi hun synes den er så fin. *lol* uff, er ikke DET lite respektfullt? neivel Sør, men det synes jeg. Og jeg er ikke middeladrende kvinne. Og jeg har MANGE med meg som synes det samme. Og husk, Man kan ikke gi noe man ikke har. Og respekt tjener man seg til. Ingen kan påstå at man tjener seg til respekt av å vise ræva si til alle og enhver. Det ser de tydelig når urespektable menn må bort å klype i den. Men dem som liker at andre skal gi dem oppmerksomhet fordi de viser ræva si, må vite at de kun får tilbakemelding av dem som ikke eier respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei igjen, Du skriver: "Hvor har du fått det i fra at han generelt ser på alle kvinner som horer?" Jeg skrev og du siterte dette: "generelt ser ned på en stor del av den kvinnelige befolkningen som "horer"?" === Resten av innlegget ditt har heller ikke noe med ditt neste sitat å gjøre. Jeg snakker om at kvinner skal ha RETT til selv å velge antall sexpartnere, UTEN at noen skal kalle dem "horer" eller "se ned på dem" av den grunn. === Hvis ikke "ungalone" liker kvinner han treffer, så kan han selvsagt finne noen i den lokale kirken. Jeg antar at det fremdeles eksisterer to-tre kvinner på under 81 år som deler hans middelalderske syn.... Han får velge seg ut en av dem! Med vennlig hilsen #Jeg snakker om at kvinner skal ha RETT til selv å velge antall sexpartnere, UTEN at noen skal kalle dem "horer" eller "se ned på dem" av den grunn.# Vel, jeg kaller ei hore for ei hore. Og jeg er ingen 80 åring. Og det er mange unge med meg ;o) selv om DU ikke liker det, så er det heldigvis mange av oss igjen. Og flere kommer det til å bli igjen også. Det er jeg overbevist om. Når de ser hva det gjør med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Ditt kvinnesyn er tragiskt....jeg håper virkelig du ikke overfører det til dine barn. Om du synes det, så kan jeg ikke annet en å si :ditto! Jeg lærer barna å ha respekt for kvinner som er respektable. Ikke horer. Kan bare se det motsatte er svært skadelig for barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 #Så da mener du også at resten av befolkningen kan forfekte at "dere" er "hykleriske dobbelmoralske drittsekker, med sterkt pedofile tendenser"? (sånn for eksempel) # eh?? vel, om noen synes det om meg, så måtte de ha en grunn for å si det. Og vise til hva jeg gjør som tilsier det. #For hvis du ikke kan se forskjell på selv å velge antall sexpartnere og "å selge seg for penger", så behøver vel ikke resten av befolkningen differensiere mellom "dere" og den gruppen jeg beskrev ovenfor? Hvorfor skal noen respektere deg, når du ikke respekterer andre?# Nei, mennesker som ikke eier respekt kan heller ikke gi det. Ingen kan gi noe de ikke har. #Du krever respekt for muslimer, men hykler når du ikke vil vise respekt ovenfor andre som ikke har ditt middelalderske syn på sex. # Nei, jeg krever ikke respekt for muslimer, men individer og hva de står for og hva de gjør, uten å bedømme de utifra hva de kaller seg. Altså ikke forhåndsdømme. #Og bemerk: INGEN her kritiserer "ungalone" for at han vi ha én sexpartner. Han blir kritisert fordi han ikke utviser respekt for dem som velger forskjellig! # Han har ikke vist annet en liten respekt for dem som ikke fortjener hans respekt. Nemlig horer. Jenter som tar seg betalt for sex. Mens dere haggler mot ham av den grunn. Det er forkastelig. Jeg synes det er svært lite respektfullt å gå naken rundt å vise alt hva man har, for så å legge seg etter menn bestandig. Som i ett annet innlegg hvor en gjærne ville vise rumpa si, fordi hun synes den er så fin. *lol* uff, er ikke DET lite respektfullt? neivel Sør, men det synes jeg. Og jeg er ikke middeladrende kvinne. Og jeg har MANGE med meg som synes det samme. Og husk, Man kan ikke gi noe man ikke har. Og respekt tjener man seg til. Ingen kan påstå at man tjener seg til respekt av å vise ræva si til alle og enhver. Det ser de tydelig når urespektable menn må bort å klype i den. Men dem som liker at andre skal gi dem oppmerksomhet fordi de viser ræva si, må vite at de kun får tilbakemelding av dem som ikke eier respekt. "Nei, jeg krever ikke respekt for muslimer, men individer og hva de står for og hva de gjør, uten å bedømme de utifra hva de kaller seg. Altså ikke forhåndsdømme. " "Han har ikke vist annet en liten respekt for dem som ikke fortjener hans respekt. Nemlig horer. Jenter som tar seg betalt for sex. Mens dere haggler mot ham av den grunn. Det er forkastelig. " Du får bestemt deg ser jeg - imponerende! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 #Så da mener du også at resten av befolkningen kan forfekte at "dere" er "hykleriske dobbelmoralske drittsekker, med sterkt pedofile tendenser"? (sånn for eksempel) # eh?? vel, om noen synes det om meg, så måtte de ha en grunn for å si det. Og vise til hva jeg gjør som tilsier det. #For hvis du ikke kan se forskjell på selv å velge antall sexpartnere og "å selge seg for penger", så behøver vel ikke resten av befolkningen differensiere mellom "dere" og den gruppen jeg beskrev ovenfor? Hvorfor skal noen respektere deg, når du ikke respekterer andre?# Nei, mennesker som ikke eier respekt kan heller ikke gi det. Ingen kan gi noe de ikke har. #Du krever respekt for muslimer, men hykler når du ikke vil vise respekt ovenfor andre som ikke har ditt middelalderske syn på sex. # Nei, jeg krever ikke respekt for muslimer, men individer og hva de står for og hva de gjør, uten å bedømme de utifra hva de kaller seg. Altså ikke forhåndsdømme. #Og bemerk: INGEN her kritiserer "ungalone" for at han vi ha én sexpartner. Han blir kritisert fordi han ikke utviser respekt for dem som velger forskjellig! # Han har ikke vist annet en liten respekt for dem som ikke fortjener hans respekt. Nemlig horer. Jenter som tar seg betalt for sex. Mens dere haggler mot ham av den grunn. Det er forkastelig. Jeg synes det er svært lite respektfullt å gå naken rundt å vise alt hva man har, for så å legge seg etter menn bestandig. Som i ett annet innlegg hvor en gjærne ville vise rumpa si, fordi hun synes den er så fin. *lol* uff, er ikke DET lite respektfullt? neivel Sør, men det synes jeg. Og jeg er ikke middeladrende kvinne. Og jeg har MANGE med meg som synes det samme. Og husk, Man kan ikke gi noe man ikke har. Og respekt tjener man seg til. Ingen kan påstå at man tjener seg til respekt av å vise ræva si til alle og enhver. Det ser de tydelig når urespektable menn må bort å klype i den. Men dem som liker at andre skal gi dem oppmerksomhet fordi de viser ræva si, må vite at de kun får tilbakemelding av dem som ikke eier respekt. Du skriver: "eh?? vel, om noen synes det om meg, så måtte de ha en grunn for å si det. Og vise til hva jeg gjør som tilsier det." Din mangel på respekt for andres rett til å velge antall sexpartnere, UTEN å bli trakassert, og UTEN at noen påstår de tar seg betalt for det. === Du skriver: "Han har ikke vist annet en liten respekt for dem som ikke fortjener hans respekt. Nemlig horer. Jenter som tar seg betalt for sex." For det første snakker resten av denne tråden om kvinner som velger selv, og ikke om horer (som tar seg betalt). MEN: Forklar meg gjerne hvorfor noen skal respektere "religiøse" mer enn "horer"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/2/#findComment-208524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.