Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tull.

Det er du som kaller de som velger forskjellig fra deg for "horer", når det åpenbart ikke er det det er snakk om.

Det er akkurat det samme som hvis jeg skulle kalle deg for "pedofil" fordi du er muslim - åpenbar grunnløs trakassering.

Du fordrer at andre skal respektere ditt (forskjellige) valg, men du vil ikke selv respektere andres valg!

Med vennlig hilsen

Jeg respekterer mennesker utifra hva de gjør og ikke gjør. Ikke at de gjør hva som helst fordi de velger det.

Valg er noe man tar, noen er dårlige og urespektable, mens andre er moralske og gode.

Etter din "filosofi" så yter du respekt til alle mennesker uansett hva de gjør, fordi de har VALGT det. Det henger ikke på greip.

Fortsetter under...

• Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Taj Mahal

63

• Sør

37

• MsSophie

12

• Bård

6

Mest aktive i denne tråden

Å sammenlikne hor og religion er idiotisk.

Klart man skal respektere andres livssyn, men å respektere dem som driver å knuller rundt på lik linje er ikke sammenliknbart. den ene er en handling den andre er en tro.

Nei, jeg mener at religion er *VERRE* enn å gå til sengs med dem man selv velger.

Du kan gjerne forsøke å fremme argumenter mot dette (og for at "religion er bedre enn å velge selv"), men jeg har ikke sett noe slikt fra deg enda.

Hvis du mener at religion er *bedre*, så må du komme med argumenter for å underbygge den latterlige påstanden!

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Hva er dobbeltmoral ved å fortelle barna at damer og menn som tar seg betalt for å yte sex ikke er god moral?

HVOR er min dobbelmoral? om du kan vise den!

Det er dobbeltmoral fordi du i all din moralske-forherligelse viser null respekt for menneskene som begår feiltrinn i livet og som har skjebner og historier som du ikke unner din verste fiende, som kanskje ikke er like ressurssterke som gjennomsnittet og som på en eller annen måte faller utenfor.

Hvis man skal snakke om hvem som fortjener respekt og ikke, så vil jeg råde deg til å velg med litt mere med omhu....du vet det....ingen ting er salgbart hvis ikke noen ønsker å kjøpe det.....Du vet han pappa`n i BMW 5-serie med barnesete i baksete, 10000 kr dress og manikyr, han som plukker opp prostituerte i lunschpausen for å oppleve spenningen med en blow-job......

Jeg respekterer mennesker utifra hva de gjør og ikke gjør. Ikke at de gjør hva som helst fordi de velger det.

Valg er noe man tar, noen er dårlige og urespektable, mens andre er moralske og gode.

Etter din "filosofi" så yter du respekt til alle mennesker uansett hva de gjør, fordi de har VALGT det. Det henger ikke på greip.

Nei.

For det første så er det ikke snakk om "horer" (kvinner som tar betalt for sex) i denne tråden, men om kvinner som selv velger antall sex-partnere.

Og det skal de selvsagt få lov til UTEN at religiøse skal få lov til å trakassere dem ved å kalle dem "horer" (tar betalt), pedofile, eller annet sprøyt.

Med vennlig hilsen

Nei.

For det første så er det ikke snakk om "horer" (kvinner som tar betalt for sex) i denne tråden, men om kvinner som selv velger antall sex-partnere.

Og det skal de selvsagt få lov til UTEN at religiøse skal få lov til å trakassere dem ved å kalle dem "horer" (tar betalt), pedofile, eller annet sprøyt.

Med vennlig hilsen

Det er ikke bare religiøse som synes at jenter som har like mange sex parnere som jenter som tar seg betalt for sex har er horer.

Ei heller dem som bytter sex parnere hele tiden bare for å sexe rundt.

Det er dobbeltmoral fordi du i all din moralske-forherligelse viser null respekt for menneskene som begår feiltrinn i livet og som har skjebner og historier som du ikke unner din verste fiende, som kanskje ikke er like ressurssterke som gjennomsnittet og som på en eller annen måte faller utenfor.

Hvis man skal snakke om hvem som fortjener respekt og ikke, så vil jeg råde deg til å velg med litt mere med omhu....du vet det....ingen ting er salgbart hvis ikke noen ønsker å kjøpe det.....Du vet han pappa`n i BMW 5-serie med barnesete i baksete, 10000 kr dress og manikyr, han som plukker opp prostituerte i lunschpausen for å oppleve spenningen med en blow-job......

Har aldri sakt at jeg respekterer mer menn som kjøper seg sex en dem som selger det. Og her i Norge er det INGEN som trenger å selge kroppen sin for å leve et normalt liv.

Her var det snakk om jenter som velger å selge kroppen sin for å få ekstra cash. Og dem er det mange av.

Annonse

Det er ikke bare religiøse som synes at jenter som har like mange sex parnere som jenter som tar seg betalt for sex har er horer.

Ei heller dem som bytter sex parnere hele tiden bare for å sexe rundt.

eh...nå er jeg trøtt, for nå snavler jeg fælt. *lol*

Zzzzzzz

Gjest DickiDickDickens

Har aldri sakt at jeg respekterer mer menn som kjøper seg sex en dem som selger det. Og her i Norge er det INGEN som trenger å selge kroppen sin for å leve et normalt liv.

Her var det snakk om jenter som velger å selge kroppen sin for å få ekstra cash. Og dem er det mange av.

Uten å blande meg for mye inn i diskusjonen, så vil jeg bare si hva jeg legger i ordene ''hore'' og ''horebukk''.

Hvis en kvinne eller mann driver og roter med andre når de er i et forhold, så kaller jeg dem glatt for hore eller horebukk.

Hvis en kvinne eller en mann har mange sexpartnere, uten å være i et fast forhold, så er det helt opp til dem. De ''fortjener'' ikke noe stempel da.

Her i Norge er det selvfølgelig noen som MÅ selge kroppen sin for å overleve....jeg tror neppe det norske trygdesystem har ressurser til å dele ut 3000-5000 kr om dagen slik at narkomane skal kunne få dosa si. Nå skal vi kanskje ikke tilegne narkomane noe normalt liv, men det er uansett det livet di har.

Fremdeles er muligheten til metadonbehandling i Norge vanskelig. Jeg mener det er slik at i enkelte kommuner er det totalt fraværende, i andre er det milelange ventelister.

Og jeg skulle gjerne likt å vite hvordan du vet at det er MANGE jenter som velger å selge kroppen sin for ekstra cash?

Gjest Geir

Her i Norge er det selvfølgelig noen som MÅ selge kroppen sin for å overleve....jeg tror neppe det norske trygdesystem har ressurser til å dele ut 3000-5000 kr om dagen slik at narkomane skal kunne få dosa si. Nå skal vi kanskje ikke tilegne narkomane noe normalt liv, men det er uansett det livet di har.

Fremdeles er muligheten til metadonbehandling i Norge vanskelig. Jeg mener det er slik at i enkelte kommuner er det totalt fraværende, i andre er det milelange ventelister.

Og jeg skulle gjerne likt å vite hvordan du vet at det er MANGE jenter som velger å selge kroppen sin for ekstra cash?

"Her i Norge er det selvfølgelig noen som MÅ selge kroppen sin for å overleve....jeg tror neppe det norske trygdesystem har ressurser til å dele ut 3000-5000 kr om dagen slik at narkomane skal kunne få dosa si."

Om _det_var ett argument for att prostitusjon skulle bli allment akseptabelt, så ville eg protestert på det sterkeste.

Norge har ikkje mestra oppgava i fohold til narkomane det kan vi vel alle være enige om, men att valgene står mellom :

1. Penger til _nok_ dop.

2. Gratis metadon.

3. Legalisere/akseptere prostitusjon.

Ja, det blir å forenkle problemstillingen samt å ikkje ta de narkomane på alvor !

De trenger først og fremst hjelp og støtte til å kunne fungere normalt i samfunnet, det er hovedoppgave nummer 1 spør du meg !

Mvh

Singularity

Det kan da ikke være slik at alle jenter du treffer på byen er "horete"? At de er mindreverdige vesen, fordi de etter din mening bare er ute etter den fysiske delen av sex. Tror du ikke jenter håper å treffe en de kan dele alle tankene med og vise hele seg selv til? Du skriver at det derfor ikke blir noe på deg? Feil uttrykk igjen. Er sex noe jenter gir og at det blir noe på gutter? Les - gutter får sex. Hva har skjedd med likeverdet mellom kjønnene? Skjønner ikke tankegangen din – om den er aldri så mye på rim.

Det virker som om du har tatt på deg skylappene og helt har mistet illusjonene om at du kan treffe "hun spesielle" blant jenter som kler seg sexy og som tør vise at de også har hormoner som bruser. Om du møter jentene med slike fordommer som du signaliserer, at de er "horete" som lurer, er det ikke rart du går alene hjem.

Jeg tror horebegrepet – brukt av gutter og unge menn – er en årsak til at mange jenter sliter med å få et godt forhold til seksualitet. Jeg synes også det er et trist jente-/kvinnesyn som ligger bak slik språkbruk. Det vitner om et syn på seksualitet som noe lummert, farlig og skittent. Det gir det å vise seksuell appetitt et negativt stempel. Du nevner selv at det råder en dobbeltmoralistisk holdning til sex. Tror du det er enklere for jentene å takle slike holdninger?

Resultatet av et slikt syn blir ofte at mange som ferdes i slike seksualfiendtlige miljøer, ikke tør lete etter en kjæreste. De tør ikke prøve og feile, som de kan gjøre i de fleste andre områder av livet og skaffer seg derfor tidlig fast partner. Kanskje tar mange til takke med det første alternativet som dukker opp – ofte feil person – og får derfor aldri de helt store seksuelle opplevelsene. De finner heller ikke den inderlige nærheten eller får med seg den store overgivelsen.

Jeg synes du burde gå ut i verden og kjenne hormonene dine bruse, ungalone. Men se på brusingen som noe positivt. Flørt og nyt livet! Kast fordommene i søpla og nyt de spennende, intelligente, flotte jentene. Se på dem som dine likeverdige. Da har du atskillig større sjanse til å møte "hun spesielle". Hvordan vet du om jenta du har truffet er "hun spesielle" om du ikke møter henne med respekt? Om du møter ei du liker og respekterer behøver dere ikke ta korteste vei til køya. Det går an å bli kjent først. Om du ikke finner henne i kveld – fortsett å lete. Finner du ikke henne på byen, let et annet sted. Men bruk aldri mer begrepet horete om jenter.

Meget bra svar :-)

"Her i Norge er det selvfølgelig noen som MÅ selge kroppen sin for å overleve....jeg tror neppe det norske trygdesystem har ressurser til å dele ut 3000-5000 kr om dagen slik at narkomane skal kunne få dosa si."

Om _det_var ett argument for att prostitusjon skulle bli allment akseptabelt, så ville eg protestert på det sterkeste.

Norge har ikkje mestra oppgava i fohold til narkomane det kan vi vel alle være enige om, men att valgene står mellom :

1. Penger til _nok_ dop.

2. Gratis metadon.

3. Legalisere/akseptere prostitusjon.

Ja, det blir å forenkle problemstillingen samt å ikkje ta de narkomane på alvor !

De trenger først og fremst hjelp og støtte til å kunne fungere normalt i samfunnet, det er hovedoppgave nummer 1 spør du meg !

Mvh

Prostitusjon skal og må aldri bli allment akseptert, det vil ikke si det samme som at vi ikke skal møte disse menneskene med samme respekt vi møter andre mennesker med.

...det er det jeg har prøvd å formidle i min argumentasjon ovenfor Taj, ting tyder på at jeg kanskje har vært litt diffus...!

Forøverig er jeg fullstendig enig med deg!

Jeg tror jeg skjønner hva du/dere sikter til, "ting" og "ungalone". Det jeg gjerne vil utfordre dere begge på, er nettopp dette med å se ting litt mer nyansert (som du etterlyser).

For meg ser det først og fremst ut til at det er DERE som ser ting helt "svart/hvitt": Man må liksom velge om man skal være "hore" eller "madonna" når man skal gi seg kjærlighetslivet i vold. Enten blir man en "billig" type som har sex med hvem som helst bare det blir seint og mørkt nok, eller så må man "vente på den rette".

Ingen av dere berører imidlertid nettopp dette med å finne ut

a) hvem den rette egentlig er, og

2) hvordan man skal leve i tiden fra man blir kjønnsmoden (14-årsalderen) til man gifeter seg (30-årsalderen). Dette er 16 år som kjønnsmodne og etter hver voksne mennesker med evne til både omsorg og til å føle (og vise) usikkerhet, glede, ekstase, sorg, spenning, kåthet og alt annet følelsesregisteret har å by på.

I denne situasjonen har ikke du og "ungalone" kommet lenger enn til å synke hen i melankolsk selvmedlidenhet over følelsen av at verden ikke synes å være laget for dere. Dere må begge to skjønne at det ikke er "livet" eller "verden" som lider av en "bug" eller noe slikt. Det er ikke en "mandagsverden" dere er født inn i - det er rett og slett virkeligheten slik den er.

Fortsetter dere slik dere har begynt nå, kan dere like gjerne ta skrittet fullt ut og finne en passende religiøs bevegelse som har som budskap at dette livet bare er en overgangsfase uten mening, og at det "meningsfulle" livet er "på den andre siden". Veien er vel i så fall rimelig kort til tanker omkring hvor LENGE man skal oppholde seg her: Til livet ebber ut av seg selv, eller til man selv forfremmer seg selv til neste stadium.

Er klar over at denne avslutnigen ble temmelig krass, men tror den på sett og vis er på sin plass.

Takk for et godt nyansert inlegg bård! Det er positivt at diskusjonen kan føres videre. Jeg tror verken jeg eller ungalone sliter med et utpreget svart hvitt syn. Det finnes nyanser. Eksempel: en jente som har hatt 5 forhold, og da fem seksualpartnere er ikke hos meg klassifiserbar som billig. Har hun derimot hatt 5 forhold og 10 one night stands, kommer hun inn i kategorien billig, slik jeg ser det. Dette vil selvfølgelig avhenge av alder.

Når det gjelder min måte å se verden på skulle den gjerne vert endret. Jeg føler ikke ting slik at jeg ser på mine følelser som de rette. Jeg skulle ønske jeg klarte å oppføre meg slik driftene konstaternte og ikke moralen. Årsaken til det er at jeg føler at de som klarer å drite i moralen har det bedre. Men jeg har prøvd, og får det desverre ikke til(foreløpig). Istedenfor å plage meg selv med å prøve å være noen jeg ikke er, prøver jeg heller å akseptere mine følelser om verden.

Når det gjelder relgiøsitet, så synes jeg inleggene er av en litt relgiøs karakter, altså anti relgiøs. Det virker som om alt som lukter av måtehold, og synspunkter i den rettning bedømmes som relgiøst fundamentalistiske. Det synes jeg er litt komisk, da det typiske for relgioner er at de forfekter de rette meningene. Jeg vil definere en relgiøs fundamentalist som en som har alle svarene til hva som er rett og galt, sant og usant.

Slik jeg ser det viser jeg og ungalone det motsatte, vi sier ikke at vi har rett, eller feil. Vi ønsker andres synspunkter, og er villige til å se at vi kan ta feil.

Det å forfekte måtehold ved driftene er et ganske velkjent fenomen i historien. Vårt samfunns avviselse av måtehold, tror jeg er fordi det forbindes så sterkt med katolisismen og viktoriatiden. Katolisismen er igjen til dels en modernisering av den aristoteliske tradisjon. De av dere som har vært igjennom litt filosofi historie vil dra kjennetegn på konflikten mellom sofistene og sokrates. Hvor sokrates forfektet mer metafysiske verdier. Altså idealisme.

Nå har jeg rota meg bort fra diskusjonen, men det jeg vil fram til er at jeg og ungalone overhode ikke kan klassifiseres som svart hvitt tenkende relgiøse fanatikere.

Annonse

Mener du at jenter ikke kan oppføre seg horete på byen?

eller mener du at man kan oppføre seg som man lyster og vise tydelig sine lyster, uten at andre skal synes det er horeaktig?

*lurer*

Må innrømme at jeg blir skremt av en sånn holdning som du viser i innleggene under her... Er det mulig?? Hva så om kvinner viser at de har lyst på sex? Hva er så galt i det?

Og hvorfor mener du at jenter/kvinner ikke fortjener respekt pga at de har hatts ex med mange? det er da ærlig talt ikke noe du har noe med!

Gjest Hildegunn Moltebakk

Må innrømme at jeg blir skremt av en sånn holdning som du viser i innleggene under her... Er det mulig?? Hva så om kvinner viser at de har lyst på sex? Hva er så galt i det?

Og hvorfor mener du at jenter/kvinner ikke fortjener respekt pga at de har hatts ex med mange? det er da ærlig talt ikke noe du har noe med!

Jeg er helt enig med deg! For meg virker det også som at det ligger religiøse aspekter til grunn for den moralske argumentasjonen her. Og det er jo typisk for religiøs agitasjon: påberopelse av "romslighet" og "tilgivelse, men det det i realiteten (som innehavere av den totale og evige sannhet) dømmes over en lav sko!

#Hva så om kvinner viser at de har lyst på sex? Hva er så galt i det? #

Må de gå rundt å vise det til alle? kan de ikke vise respekt i det offentlige rom? synes du det er like greit når menn går rundt å viser de har lyst på sex? Jeg synes det er respektløst, sjofelt, ekkelt, kvalmt, dyrisk samt at det viser at mennesket ikke har kontroll på seg selv.

#Og hvorfor mener du at jenter/kvinner ikke fortjener respekt pga at de har hatts ex med mange? det er da ærlig talt ikke noe du har noe med!#

Det har ikke noe med diskusjonen her å gjøre Anki, og det vet du godt. Her snakker vi om horer som tar betalt og de som ikke tar betalt. Det er forskjell der.

Jeg synes det er hårreisende at så mange reagerer på mitt syn på horer. Ærlig talt! Er de untatt for å vise respekt for sine omgivelser? Jeg snakker ikke om stakkarne som horer for å tjene til dop, men ungdom som selger seg for ekstra cash. Motbydelig og respektløst.

Skal alle være for at alle skal blotte seg og gjøre hva de vil, og hvis noen synes det er tåpelig oppførsel og respektløst, så skal de få heds? stakkars, dere har sunket lavt.

Da får du bli med meg ut på by'n en dag, så skal du få se noe du ikke har sett før ;o)

Hvordan jeg vet det? jeg er en person som alltid har likt meg i "harde" miljøer, for der kan man utrette noe i det minste. Og da finner man også ut mye om hva som skjer.

Her diskuteres ikke narkomane horer, bare så det er helt klart.

Vel, de som synes det er horeaktig å ha mange sex partnere, må få lov til å synes det.

Greit at de kan velge hvordan de vil ha det osv, men JEG synes det er horete. Faktisk. Men kan ikke se at ungalone sa noe om dem som IKKE tok betalt!

Hva er galt med å kalle en hore for en hore? fordi om hun velger det?

Å fly rundt å ha sex med alle og enhver er horaktig oppførsel. At du synes det lyser respekt av det, er din tanke. Men for oss få som synes det er horaktig, så synes vi det.

Å ja, man har ikke lyst at alle kvinner skal drive å hore rundt. Vi vil ha respekt og moral med verdier i samfunnet. Ikke hor!

Nei, det skal være forskjell på mennesker og dyr. Jada, jeg vet du tror vi er dyr, men det tror ikke jeg.

Flyr du rundt å har sex med alle og enhver hver helg/dag, så kaller jeg deg horebukk. For det synes JEG at du da er.

Det lyser ikke respekt av dem som ikke klarer å tekke seg selv litt.

*måper*

Lillelurven

*måper*

*måper i kor*

Men, du hva skal vi med et forum for livssyn, så lenge vi har seksualitet?

Når jeg tenker meg om, er det mange farger i en orgasme:-) Dessuten, en fantasi kan romme både muslimer og oljearbeidere!

_For_ en tråd dette var!

*måper i kor*

Men, du hva skal vi med et forum for livssyn, så lenge vi har seksualitet?

Når jeg tenker meg om, er det mange farger i en orgasme:-) Dessuten, en fantasi kan romme både muslimer og oljearbeidere!

_For_ en tråd dette var!

Hehe, du sier noe. Kanskje denne avsporingen til og med lager en ny forlengelse på diskusjonen? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...