Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du skriver: "Ja, det handler for meg i denne diskusjonen om ungdom. For når disse jentene blir eldre en ungdom, er de ikke selgbare mere. Noen driver å drikker å knuller fremmede hver helg, mens andre tar seg betalt. Noen er såkalte luxus horer som bare har faste rike menn som kommer på besøk her i landet. Det er horer." Du våser, for å si det rett ut. Løgnaktig er et bedre ord. Det var IKKE snakk om jenter som tar penger for sex. Det var snakk om jenter som selv valgte hvem og hvor mange de ville ha sex med - uten betaling. (som IKKE er "horer") Og som ethvert normalt menneske, så kaller man ikke slike kvinner for "horer", akkurat som man ikke kaller alle muslimer for "terrorister". Det reagerte Gro, jeg og stort sett alle andre på. Selvsagt! Å blande inn "jenter som tar seg betalt" er bare usaklighet fra din side. Du vet utmerket godt at det ikke var det som ble diskutert. Igjen BEVISER du at du ikke klarer å respektere andre, samtidig som du selv forventer respekt for din tro. Det kalles hykleri! Med vennlig hilsen Les innlegget mitt EN GANG TIL du Sør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Takk for svar. Jeg er ikke enig med deg når det gjelder hyppig skifte av sexpartnere = hor, men så har vi da også ganske forskjellig ståsted (jeg er ikke kristen). Det ER veldig trist med unge mennesker som gjør dumme ting, lever et liv som er dårlig for dem, og ender opp med sår i sjelen. Jeg syns det er unødvendig å påføre dem ytterligere lidelse ved å fordømme dem moralsk og æreskjelle dem. Men ut fra ditt svar, er det jo også mulig at du egentlig ikke er ute etter å fordømme/æreskjelle, men å påpeke at det de gjør er galt mot dem selv, og at de bare burde slutte med det, for sin egen del? Hei, Men hva gir Taj Mahal rett til å løgnaktig beskrive andre som ikke velger som henne for "horer"? (Noe det vitterlig IKKE er snakk om i dette tilfellet.) Jeg forfekter ikke at "man skal skifte sexpartner to ganger daglig", men poenget er at Taj Mahal (eller andre) åpenbart ikke har noen rett til å kalle andre for hverken "hore" eller "drittsekk", men enn andre kan kalle meg "drittsekk" fordi jeg er trofast. Det er ingen her som forfekter "hyppig partnerbytte", men en hel tråd med mennesker som forfekter respekt for dem som velger annerledes, enten valget deres er 1, 2, 10 eller 567 partnere. Det er jo deres valg, og det er INGEN som er bedre enn dem selv til å avgjøre. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Les innlegget mitt EN GANG TIL du Sør. Det blir ihvertfall IKKE bedre av å leses en gang til.... Tvertimot fremstår du enda tydeligere som en person som vil bestemme hvor mange personer andre kvinner skal ha sex med, og trakasserer dem som ikke er enig med deg som "horer". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Takk for svar. Jeg er ikke enig med deg når det gjelder hyppig skifte av sexpartnere = hor, men så har vi da også ganske forskjellig ståsted (jeg er ikke kristen). Det ER veldig trist med unge mennesker som gjør dumme ting, lever et liv som er dårlig for dem, og ender opp med sår i sjelen. Jeg syns det er unødvendig å påføre dem ytterligere lidelse ved å fordømme dem moralsk og æreskjelle dem. Men ut fra ditt svar, er det jo også mulig at du egentlig ikke er ute etter å fordømme/æreskjelle, men å påpeke at det de gjør er galt mot dem selv, og at de bare burde slutte med det, for sin egen del? Hei, Både bibelen og Koranen + de to andre hellige bøker kan leses som dømmende. MEN, alt som står der er KUN for menneskets beste. Og troende vet udmerket godt at det finnes kun en rettferdig dommer. Altså vi skal ikke dømme. I en slik diskusjon om Horer, så dømmer ikke jeg dem. Jeg synes forferdelig syndt på dem. Nå snakker jeg om horer som er avhengig av dop osv. At oppegående skolejenter går å selger seg for å få mere penger er horete og horer. Og ikke bra for dem selv, samfunnet ellers osv. Jenter som har like mye sex som horer har, har det like ille som noen av de nevnte. De velger og etter min mening velger de galt. Det er ødeleggende både for dem selv og andre. At jeg kaller dem horer er fordi det etter mitt syn(religiøst) er å drive hor. Altså noe som ikke er bra for dem selv eller andre. Jada, de kan velge sine liv, men jeg mener det er gale valg de da tar. Å forskjønne det, er å dolke dem i ryggen etter min menineg. Men selv vil de nok ikke merke det før det er gått en del år. Om noen kommer utpå skråplan for pengenes skyld, så kan man vurdere i sitt stille sind om det er bra for dem om andre sier til dem at de er horer og de blir såret en stund ( kanskje såret) eller forskjønne det og se at de visner hen med tiden i depresjon. Ja, det er lov å ha forskjellige meninger. Og jeg går ikke rundt å sier horer til andre jenter. Når det er sakt, så setter jeg pris på at du var såpass nysgjerrig og ville vite min mening. For selv om Sør hevder han vet hva jeg mener, så gjør han ikke det. Han vil bare viske ut troen hos troende, ved å spille på skyldfølelse på en forvrengt måte. Ved å hevde at man er oldkvinne, tror på eventyr osv osv. Det er en handlig han gjør meget bevisst. Og vel kjent fra fanatiske ikke-troende som hevder de er tolerange, mens de handler i strid med sin påstand på en meget kløkt måte. De vil ha troende til å gå i fra sin tro for å kunne ha mer makt over flere mennesker. De vil ha sin vilje på hva de mener er best. Noe som dog kan sammenliknes med misjonærer satt på spissen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei, Men hva gir Taj Mahal rett til å løgnaktig beskrive andre som ikke velger som henne for "horer"? (Noe det vitterlig IKKE er snakk om i dette tilfellet.) Jeg forfekter ikke at "man skal skifte sexpartner to ganger daglig", men poenget er at Taj Mahal (eller andre) åpenbart ikke har noen rett til å kalle andre for hverken "hore" eller "drittsekk", men enn andre kan kalle meg "drittsekk" fordi jeg er trofast. Det er ingen her som forfekter "hyppig partnerbytte", men en hel tråd med mennesker som forfekter respekt for dem som velger annerledes, enten valget deres er 1, 2, 10 eller 567 partnere. Det er jo deres valg, og det er INGEN som er bedre enn dem selv til å avgjøre. Med vennlig hilsen Heisann! Det er ihvertfall ikke meg som gir folk lisens til å kalle seksuelt aktive jenter for horer. Uansett antall sex-partnere. Jeg må ile til og si at jeg heller ikke har lest alle disse innleggene. Når det gjelder Taj Mahal, så tenkte jeg bare jeg skulle gi vedkommende mulighet til å nyansere uttalelsene sine. Og kanskje reflektere over at det ikke alltid er så enkelt, når man kikker på gråsonene. Kanskje kunne Taj Mahal til og med tilslutte seg noen fornuftige standpunkter, som vi alle sammen kunne bli enige om, dersom temperaturen i tråden ikke hadde vært så høy? Og for å melde klart ut: Jeg mener alle mennesker skylder å vise hverandre respekt! - og når det gjelder mange sex-partnere, så har jeg visst meldt tydelig ut i andre tråder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Det blir ihvertfall IKKE bedre av å leses en gang til.... Tvertimot fremstår du enda tydeligere som en person som vil bestemme hvor mange personer andre kvinner skal ha sex med, og trakasserer dem som ikke er enig med deg som "horer". Med vennlig hilsen hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Heisann! Det er ihvertfall ikke meg som gir folk lisens til å kalle seksuelt aktive jenter for horer. Uansett antall sex-partnere. Jeg må ile til og si at jeg heller ikke har lest alle disse innleggene. Når det gjelder Taj Mahal, så tenkte jeg bare jeg skulle gi vedkommende mulighet til å nyansere uttalelsene sine. Og kanskje reflektere over at det ikke alltid er så enkelt, når man kikker på gråsonene. Kanskje kunne Taj Mahal til og med tilslutte seg noen fornuftige standpunkter, som vi alle sammen kunne bli enige om, dersom temperaturen i tråden ikke hadde vært så høy? Og for å melde klart ut: Jeg mener alle mennesker skylder å vise hverandre respekt! - og når det gjelder mange sex-partnere, så har jeg visst meldt tydelig ut i andre tråder. Hei Avil, Hyggelig å taste med deg igjen, forresten! Temperaturen i tråder blir høy når folk trakasserer andre grupper, enten fordi de påstår de er terrorister eller horer. Taj Mahal, som personlig har vært utsatt for at folk har trakassert henne pga hennes tro, bør da ihvertfall ha omløp nok til ikke å trakassere andre slik som hun ble trakassert. Og det hun nå gjør er å forsøke å få det til å se ut som kvinner som selv velger, som oftest tar seg "betalt" for dette. At noen kvinner faktisk har lyst å ha mange sex-partnere (av egen fri vilje, og av egen vurdering) er åpenbart ikke mulig å tenke seg. Det er bare "alle som ikke er så prektige som meg er horer". Dessverre. Og det er akkurat det samme som "alle som ikke er kristne er terrorister". Samme tankegang. Eller mangel på sådan! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore? Du skriver: "hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore?" Av samme årsak som det er trakasserende å kalle en tilfeldig muslim for en terrorist! "Horene" vi snakker om i denne tråden er IKKE horer (som tar seg betalt), men vanlige kvinner som selv velger hvor mange de vil gå til sengs med! (Uten betaling.) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du skriver: "hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore?" Av samme årsak som det er trakasserende å kalle en tilfeldig muslim for en terrorist! "Horene" vi snakker om i denne tråden er IKKE horer (som tar seg betalt), men vanlige kvinner som selv velger hvor mange de vil gå til sengs med! (Uten betaling.) Med vennlig hilsen #Du skriver: "hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore?" Av samme årsak som det er trakasserende å kalle en tilfeldig muslim for en terrorist! # Rettelse: av samme årsak som det er trakasserende å kalle en muslim for en muslim! Først DA, er det sammenlignbart. #"Horene" vi snakker om i denne tråden er IKKE horer (som tar seg betalt), men vanlige kvinner som selv velger hvor mange de vil gå til sengs med! (Uten betaling.) # Nei, vi diskuterer jenter som har like mye sex og partner bytte som horer som tar seg betalt har. Den eneste forskjellen er at den ene tar seg betalt og den andre ikke. Vi har også vært inne på diskusjonen om dem som også tar seg betalt. Det er bare DU som har surra litt med ordet hore og ikke skjønt at man har ment faktisk det. Horer som tar seg betalt. Hvorfor du tok den konklusjonen er en annen diskusjon. Men en vel kjent venning fra din side. Hvorfor DU kan si at den ene kan kalles hore og den andre ikke, er latterlig. Det er ikke pengene som gjør dem til horer, men nettopp oppførsel og mange sex parnere. Hvis jeg hadde tilfeldig sex med en mann EN ENESTE gang i livet, og tok betalt for det. Hadde jeg vært en hore da? hvor lenge kunne du ha kalt meg en hore? hele livet? noen timer? dager? uker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 #Du skriver: "hvorfor er det trakaserende å kalle en hore for en hore?" Av samme årsak som det er trakasserende å kalle en tilfeldig muslim for en terrorist! # Rettelse: av samme årsak som det er trakasserende å kalle en muslim for en muslim! Først DA, er det sammenlignbart. #"Horene" vi snakker om i denne tråden er IKKE horer (som tar seg betalt), men vanlige kvinner som selv velger hvor mange de vil gå til sengs med! (Uten betaling.) # Nei, vi diskuterer jenter som har like mye sex og partner bytte som horer som tar seg betalt har. Den eneste forskjellen er at den ene tar seg betalt og den andre ikke. Vi har også vært inne på diskusjonen om dem som også tar seg betalt. Det er bare DU som har surra litt med ordet hore og ikke skjønt at man har ment faktisk det. Horer som tar seg betalt. Hvorfor du tok den konklusjonen er en annen diskusjon. Men en vel kjent venning fra din side. Hvorfor DU kan si at den ene kan kalles hore og den andre ikke, er latterlig. Det er ikke pengene som gjør dem til horer, men nettopp oppførsel og mange sex parnere. Hvis jeg hadde tilfeldig sex med en mann EN ENESTE gang i livet, og tok betalt for det. Hadde jeg vært en hore da? hvor lenge kunne du ha kalt meg en hore? hele livet? noen timer? dager? uker? Du skriver: "Den eneste forskjellen er at den ene tar seg betalt og den andre ikke. " NETTOPP! Det ER forskjellen! Akkurat som det som avgjør om noen er terrorist er om de sprenger fly eller ikke! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du skriver: "Den eneste forskjellen er at den ene tar seg betalt og den andre ikke. " NETTOPP! Det ER forskjellen! Akkurat som det som avgjør om noen er terrorist er om de sprenger fly eller ikke! Med vennlig hilsen hvor har du fått det i fra? at det er kun penger som avgjør om man er hore eller ei? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hvor har du fått det i fra? at det er kun penger som avgjør om man er hore eller ei? Det er den daglige betydningen av "hore" de siste ørten årene. Den andre (ikke-brukte) betydningen er "en gift kvinne som er utro", og i denne tråden er det ikke snakk om hverken den ene eller den andre, men om jenter som har sex før ekteskap med gutter de selv velger ut. At noen jenter prostituerer seg (for penger)er selvsagt sant (og tragisk), men irrelevant i denne tråden. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Det er den daglige betydningen av "hore" de siste ørten årene. Den andre (ikke-brukte) betydningen er "en gift kvinne som er utro", og i denne tråden er det ikke snakk om hverken den ene eller den andre, men om jenter som har sex før ekteskap med gutter de selv velger ut. At noen jenter prostituerer seg (for penger)er selvsagt sant (og tragisk), men irrelevant i denne tråden. Med vennlig hilsen Prostitusjon og hore er to forskjellig ting. Vi har diskutert begge deler ved navn horer ;o) Joho! Nu er det sent, så nu må jeg rangle litt. God natt og The end of diskusjonen hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Prostitusjon og hore er to forskjellig ting. Vi har diskutert begge deler ved navn horer ;o) Joho! Nu er det sent, så nu må jeg rangle litt. God natt og The end of diskusjonen hehe Igjen kan man konstatere at religion dreier seg i all hovedsak om sex, eller (mer nøyaktig) religion dreier seg om å kontrollere andre menneskers sexliv! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 en person som velger å ligge med andre enn sin fremtidige ektefelle er ingen hore. en hore er en person som tar betalt for seksuelle tjenester. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Igjen kan man konstatere at religion dreier seg i all hovedsak om sex, eller (mer nøyaktig) religion dreier seg om å kontrollere andre menneskers sexliv! Med vennlig hilsen Dere savner visst ikke livsynsforumet nei! ;-) Jeg har ikke orket å lese hele den lange tråden, men jeg syns Gro sitt innlegg er flott uansett hva slags meninger dere måtte ha! :-Þ *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Igjen kan man konstatere at religion dreier seg i all hovedsak om sex, eller (mer nøyaktig) religion dreier seg om å kontrollere andre menneskers sexliv! Med vennlig hilsen Ha ha ha, her er det ingen som kontrolerer mitt sex liv ;o) Å om jeg ikke var troende så hadde jeg ikke bedrevet hor likevel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Ha ha ha, her er det ingen som kontrolerer mitt sex liv ;o) Å om jeg ikke var troende så hadde jeg ikke bedrevet hor likevel Nei, vi andre respekterer at det er du som velger antall sexpartnere du vil ha, enten det er 0, 1 eller mange. Det er din privat-sak. Du derimot, kan ikke sies å utvise samme respekt for dem som måtte velge anderledes enn deg. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Dere savner visst ikke livsynsforumet nei! ;-) Jeg har ikke orket å lese hele den lange tråden, men jeg syns Gro sitt innlegg er flott uansett hva slags meninger dere måtte ha! :-Þ *klem* Hei Amiga, Jeg er helt enig i Gros flotte innlegg: http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=1154295 Dessverre er det ikke alle som kan la være å trakassere kvinner som vil velge selv, ved å påstå at disse kvinnene tar seg betalt for sex. Håper alt er vel i Amiga-land! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hva er mitt kvinnesyn generelt? hvor i all pakka får du noen formening om MITT kvinnesyn generelt? eller er det bare et ord du synes fenger bra? Jeg VET at det er mange som selger seg, og jeg vet hvor de holder til. Om du har problemer med å tro det, så er du veldig naiv og viser at du ikke har peiling på hva som foregår. Det har også for en stund siden vært oppe i media. Jeg skrev "ditt menneskesyn GENERELT, og kvinnesyn SPESIELT er motbydelig." Med andre ord, et klart å tydelig bevis på at det du tror du ser, kontra det som faktisk er reelt, ikke samsvarer. Hvis du ikke tror meg så kan du bare se på innlegget mitt en gang til samt svaret ditt, samtidig vil jeg be deg om å se på alle de andre innleggene dine i denne tråden, og med et snev av innsikt Taj, så ser du kvinneforakten de er gjennomsyret av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51933-v%C3%A5rk%C3%A5t-moralist-og-singel/page/6/#findComment-209655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.