Gjest undrende Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Hva kan være grunner til at menn i sin beste alder får manglende sex lyst/viser lite initiativ til sex? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Det skulle jeg og svært gjerne like å vite.....! ;0D Noen teorier fra meg: sex er ikke nytt og spennende lengre, det er ikke slik at de må ta for seg hver gang anledningen byr seg, fordi de vet at tilgangen aldri slutter alikevel. Livssituasjonen endrer seg etter fyllte tredve, de fleste har hus, bil, unger og lån. Tid og ork forsvinner i daglige gjøremål. Testosteron nivået synker, de er mindre agressive, mindre konkurransepreget, mer avbalanserte, mer sikker på seg selv, trives med å ta sex som det kommer, ikke noe å stresse med. Når de opplever at samboeren/kona får øket sexlyst etter fyllte 25/30 føler de seg presset til å prestere, satt ut av at hun blir den agressive parten. Noen andre som har meninger/fakta eler annet å bidra med? Menn, hva sier dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-206634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vosse Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Er 41og har lyst på konemor "hele tiden". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-207422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paulsen-nr9 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det er nok ikke noe galt med sexlysten til menn, det som er "galt" er at de etterhvert mister lysten på den de er sammen med. Det er svært vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-207802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per75 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Det skulle jeg og svært gjerne like å vite.....! ;0D Noen teorier fra meg: sex er ikke nytt og spennende lengre, det er ikke slik at de må ta for seg hver gang anledningen byr seg, fordi de vet at tilgangen aldri slutter alikevel. Livssituasjonen endrer seg etter fyllte tredve, de fleste har hus, bil, unger og lån. Tid og ork forsvinner i daglige gjøremål. Testosteron nivået synker, de er mindre agressive, mindre konkurransepreget, mer avbalanserte, mer sikker på seg selv, trives med å ta sex som det kommer, ikke noe å stresse med. Når de opplever at samboeren/kona får øket sexlyst etter fyllte 25/30 føler de seg presset til å prestere, satt ut av at hun blir den agressive parten. Noen andre som har meninger/fakta eler annet å bidra med? Menn, hva sier dere? Hei! Jeg er en i situasjonen av at jeg har mistet sexlysten uten å vite hvorfor. Jeg elsker min samboer utrolig mye og vil ikke ha sex med noen andre. Tidligere trodde jeg at det var overgangen til jobb fra studieliv etc. som gjorde det, men nå er ikke det noen stor utfordring lenger og jeg er heller ikke så sliten som jeg var da. Det hele er et mysterium for meg. Har fysisk aktivitet mye å si? Tidligere trente jeg mye mer og hadde en helt annen drift... og jeg har stillesittende arbeid. Jeg skulle gjerne snudd trenden og hatt sex oftere enn en gang i uka. Jeg hadde for et par år siden aldri forestilt meg selv som den som ikke vil ha sex. Har alltid kunnet ha det tidligere. Tar gjerne i mot råd med takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei! Jeg er en i situasjonen av at jeg har mistet sexlysten uten å vite hvorfor. Jeg elsker min samboer utrolig mye og vil ikke ha sex med noen andre. Tidligere trodde jeg at det var overgangen til jobb fra studieliv etc. som gjorde det, men nå er ikke det noen stor utfordring lenger og jeg er heller ikke så sliten som jeg var da. Det hele er et mysterium for meg. Har fysisk aktivitet mye å si? Tidligere trente jeg mye mer og hadde en helt annen drift... og jeg har stillesittende arbeid. Jeg skulle gjerne snudd trenden og hatt sex oftere enn en gang i uka. Jeg hadde for et par år siden aldri forestilt meg selv som den som ikke vil ha sex. Har alltid kunnet ha det tidligere. Tar gjerne i mot råd med takk. Vel, i henhold til paulsen lengre opp i tråden mister alle menn lysta på sin faste partner etter hvert....Nei det tror jeg ikke. I alle fall i min verden er menn mer enn testosteronstyrte dyr! Men du har nok rett i at du kanskje skulle sette av tid til å trene, særlig hvis du har en stillesittende jobb. Og prøv å finne på noe annet enn den der klokka elleve i senga hver lørdag, det skal ike så mye forandring til før lysta kommer tilbake :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anita Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Årsaken er vanligvis lite tiltrekkende partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det er vel diverse ting som kan ligge bak det. En klassiker er jo utroskap, da. Fyren har sex med en annen han er utro med, et forhold på si, altså. Han har "allerede spist middag ute" og orker ikke en til når han kommer hjem, kan man si.... En annen er at mannen har problemer av et eller annet slag, kanskje manglende ereksjon eller potenssvikt. Føles som et tap av mandighet, og de er redde for å oppleve det igjen og unngår derfor å ha sex. Den tredje er vel litt lite sannsynlig, men noen menn er jo homoseksuelle også da....Og når de finner det ut, så orker de ikke ha sex med kvinner lenger. Mange menn har vært gift med en kvinne i årevis, har barn også, før de plutselig "kommer ut av skapet" og vil leve ut sin legning. Flere grunner ? Tja, han kan være sliten og lei, bare. Noe som vil gå over, forhåpentligvis. Vi kan vel alle ha slike perioder, menn også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Rent bortsett fra de vanlige, velkjente fysiologiske årsakene som impotens, kan årsakene være like sammensatt som hos kvinner som mangler sexlyst. Det kan være depresjon, utbrenthet, at han er sliten, misfornøyd med seg selv, misfornøyd med partneren sin, eller med livet selv. Det kan være at han i en periode rett og slett ikke har overskudd til å ha sex, eller at han mangler inspirasjon for at sexlivet har kjørt seg fast i en kjedelig spor. Det kan være usikkerhet omkring forholdet, sine egne eller partnerens følelser. Det kan være bekymringer for økonomi etc. Det kan være at barna i naborommet virker hemmende, fordi han er redd for at de skal våkne av lydene sexakten medfører. Likeledes kan det være at han er lei av å være ansvarlig for at sexen i det hele tatt skal finne sted, at han er lei av å ta initiativet. Kanskje vet han ikke at partneren savner sex. Det kan være at sex oppleves som et pliktløp. Det kan til og med skyldes noe så enkelt som at han og partneren ikke legger seg til samme tidspunkt om kvelden. Det kan også være rent hormonellt betinget. Det aller meste av dette er det fullt mulig å løse, bare ved å ta det opp, snakke sammen, og se om det er noe å redde. Er samlivet for mannen følelsesmessig avsluttet, må man vel se etter andre løsninger, naturligvis. Det er en stor og seiglivet myte at alle menn er konstant kåte, likedan som det er at flertallet av kvinner bare er måtelig interessert i sex. Livet svinger mellom utmerket og likegyldig for begge kjønn, det hører gjerne med i de fleste parforhold etter noen år sammen. ) Been there, done that. Fra å ha sex på det minste 4-5 ganger i året, har vi nå et normalt frekvensnivå på vårt sexliv. :oD Det er utrolig hva kommunikasjon kan gjøre med et forhold, og det er rene vidunderkuren å ta seg tid til å være kjærester i blant, og å reise bort alene en og annen helg for å pleie forholdet. ) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei! Jeg er en i situasjonen av at jeg har mistet sexlysten uten å vite hvorfor. Jeg elsker min samboer utrolig mye og vil ikke ha sex med noen andre. Tidligere trodde jeg at det var overgangen til jobb fra studieliv etc. som gjorde det, men nå er ikke det noen stor utfordring lenger og jeg er heller ikke så sliten som jeg var da. Det hele er et mysterium for meg. Har fysisk aktivitet mye å si? Tidligere trente jeg mye mer og hadde en helt annen drift... og jeg har stillesittende arbeid. Jeg skulle gjerne snudd trenden og hatt sex oftere enn en gang i uka. Jeg hadde for et par år siden aldri forestilt meg selv som den som ikke vil ha sex. Har alltid kunnet ha det tidligere. Tar gjerne i mot råd med takk. Du kan jo lese mitt innlegg litt lenger oppe, kanskje du finner noen tips til årsaker der? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-209860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg kan ikke svare for hvorfor andre menn har for lite sex-lyst. Men jeg kan fortelle deg grunnene til at min sexlyst er sterkt dempet. paulsen-nr9: "Det er nok ikke noe galt med sexlysten til menn, det som er "galt" er at de etterhvert mister lysten på den de er sammen med." Det er hovedgrunnen for meg. For å beskrive næremere: * Hun har et ønske om stort materiellt forbruk. Det har gitt meg kraftige bekymringer for økonomien. Hun virker umulig å nå frem til på dette området. * Det minste ting som jeg gjør annerledes enn hun venter klager hun høylytt og svært lenge over. Også i tilfeller der hun på forhånd ikke har ytret noe ønske. Forventer at jeg skal være en slags tankeleser. Det er utrolig slitsom å høre "kverna" male om og om igjen på det samme. Skulle ønske hun kunne nøye seg med å si noe en gang. * Anstrenger meg veldig for at hun skal ha det bra, at sex også skal være best mulig for henne. Hun gir omtrent ingen positive svar om det oppleves godt, men sier høyt og tydelig fra om det ikke var det. * Jeg bruker anti-depresiva (Efexor) og det reduserer sex-lysten sterkt. * Hun tar aldri initiativ til sex, ikke engang til klemmer og kos og sånn. Derfor blir jeg usikker og føler jeg ofte gjør noe galt om jeg spør om sex. I det hele tatt så frustrerende at jeg mange ganger skulle ønske jeg lå under torva. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-211140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anbefales Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg kan ikke svare for hvorfor andre menn har for lite sex-lyst. Men jeg kan fortelle deg grunnene til at min sexlyst er sterkt dempet. paulsen-nr9: "Det er nok ikke noe galt med sexlysten til menn, det som er "galt" er at de etterhvert mister lysten på den de er sammen med." Det er hovedgrunnen for meg. For å beskrive næremere: * Hun har et ønske om stort materiellt forbruk. Det har gitt meg kraftige bekymringer for økonomien. Hun virker umulig å nå frem til på dette området. * Det minste ting som jeg gjør annerledes enn hun venter klager hun høylytt og svært lenge over. Også i tilfeller der hun på forhånd ikke har ytret noe ønske. Forventer at jeg skal være en slags tankeleser. Det er utrolig slitsom å høre "kverna" male om og om igjen på det samme. Skulle ønske hun kunne nøye seg med å si noe en gang. * Anstrenger meg veldig for at hun skal ha det bra, at sex også skal være best mulig for henne. Hun gir omtrent ingen positive svar om det oppleves godt, men sier høyt og tydelig fra om det ikke var det. * Jeg bruker anti-depresiva (Efexor) og det reduserer sex-lysten sterkt. * Hun tar aldri initiativ til sex, ikke engang til klemmer og kos og sånn. Derfor blir jeg usikker og føler jeg ofte gjør noe galt om jeg spør om sex. I det hele tatt så frustrerende at jeg mange ganger skulle ønske jeg lå under torva. Kjøp boken "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus". Forfatteren heter John Gray. En samlivsbok som forklarer forbausende enkelt mange ting. Du vil garantert ha flere aha- opplevelser. Få kona di også til å lese den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-214351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Kjøp boken "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus". Forfatteren heter John Gray. En samlivsbok som forklarer forbausende enkelt mange ting. Du vil garantert ha flere aha- opplevelser. Få kona di også til å lese den. begge har lest boken, til ingen nytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51982-menn-med-lite-sexlyst/#findComment-223473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.