Gå til innhold

Han vil ikke bruke forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Pappa brukte aldri ringen sin, fordi den var i veien når han jobbet. Mamma brukte aldri sin fordi hun fikk utslett av den.

Min mann trodde selv at han aldri kom til å bruke ring, fordi han ikke kan fordra å bruke smykker eller klokke. Men han bruker den allikevel, fordi han elsker meg og vet at jeg setter pris på at han bruker den.

Det er jo bare vanesak med ring. Litt avant når du ikke er vant til det, men etter ei stund føles det uvant når den er av.

Lykke til med forlovelsen!

Fortsetter under...

Annonse

Hei:)

Jeg og sambo ble forlovet i 95. I begynnelsen brukte vi ringene daglig. Men etterhvert gled det ut, så nå er det svært sjeldent at vi bruker dem. Men uansett er vi jo bundet til hverandre. Det er ikke noe grunn til at vi ikke bruker dem. Det å gå med ring og klokke også er en vanesak. Du må bli vant til å ha dem på. Når du først har blitt vant til dem så føler du deg naken uten. Men går du en stund uten dem, må du venne deg til det igjen. Nå synes jeg faktisk det er ekkelt å ha på seg både ringer og klokke.

Tror ikke det er fordi han ikke vil vise at han er din. Tror det går mere på vanen jeg:o)

Gjest Dagen derpå

Det er helt "ut" med forlovelsesring for gutta. Man forlover seg den dagen en han frir / man bestemmer seg for å gifte seg (bestemmer datoen for bryllupet), da får hun en fin ring (med diamant etc) fra ham.

Glatte ringer settes på under vielsen. Gjerne i hvitt gull hvis brudgommen føler det er mindre feminint enn gult gull.

Forlovelse uten å skulle gifte seg ( i år eller neste år) er helt latterlig, synes jeg.

Amerikansk skikk. Du har sett for mye på filmer.

Gjest malun

Jeg er kvinne og gift, men bruker ringen min sjelden - av den enkle grunn at jeg generelt mistrives med å ha ting på hendene. Jeg tar den av og på litt tilfeldig.

Mannen min bruker ringen sin hele tiden, han har blitt vant til det.

Det er ikke ringen som er årsaken til at vi holder sammen - den er bare et symbol, men langt fra nødvendig. Vi er heldigvis sikrerere på vårt forhold enn at en ring skal

være avgjørende.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...