Gjest curli Skrevet 26. september 2000 Del Skrevet 26. september 2000 Hei. Min forrige lege skrev ut,med noen få måneders mellomrom,disse to medikamentene,sarotex for fibromyalgi,og vioxx mot betennelse i leddene. Nå har jeg fått ny lege,og han sa jeg kunne ta vioxx når betennelsen blomstrer,for den varierer,og er ikke like hissig bestandig. Jeg glemte å spørre han om jeg skal ta sarotex sammen med vioxx.Smertene i leddene forblir med sarotex,men muskelsmertene blir borte.Tar jeg vioxx,synker feberen og leddene blir bedre.Jeg tok en vioxx forrige uke,og en sarotex tirsdag,26.sept.Det er alt foreløpig,da jeg er bedre i varmt vær.Jeg står på venteliste hos revmatolog,men i mellomtiden har jeg fått muligens artritt i tinningene,som kommer og går.Legen min sjekket det,og sa bare at han kjente pulsårene.Har muligens psoriasis i hodebunn,som blomstrer og blir borte på samme måte som de andre problemene.Legen sa han ikke kunne gjøre noe mer for meg.Jeg ba om å få tatt en biopsi av et betent område,slik at jeg ble trodd,men han gjorde ikke noe.Heller ikke videre undersøkelse om mulig psoriasis,og eller psoriasisleddgikt. Føler meg maktesløs.Han sa han trodde meg,men at han ikke kunne gjøre mer for meg. Er det noen som har råd og anbefalinger å gi meg,så er jeg takknemlig. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5202-sarotex-og-vioxx/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Til curli vedr. sarotex og Vioxx. medisinene kan kombineres; de virker helt forskjellig. Viktigst for deg synes å finne sikker diagnose, eventuelle reumatiske lidelser kan behandles mer målrettet. Dersom årsak ikke finnes, er det likevel viktig å finne en god smertebehandling som ikke inneholder vanedannende medisiner. Eventuell ledsagende depresjon bør også taes hånd om. Regelmessig mosjon, godt kosthold og søvn er spesielt viktig. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5202-sarotex-og-vioxx/#findComment-28542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.