Lillemus Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Har valget mellom å trekke eller rotfylle en jeksel. Dvs. tannlegen min mener (selvfølgelig) at jeg bør rotfylle, selv er jeg litt i tvil. Har lite tenner igjen på den siden i kjeven etter iherdig trekking av jeksler på barneskolen for å gi plass til visdomstennene, men på den siden har jeg ingen visdomstann! Merkelig at de trakk helt friske tenner i hytt og gevær uten å sjekke med røntgen om det virkelig var anlegg for visdomstenner der? Hadde jeg bodd i USA kunne jeg vel saksøkt kommunen for millioner og blitt rik! ;o) Så om om jeg trekker denne jekselen vil jeg ha igjen kun en liten og en stor jeksel i tillegg til fortenner og hjørnetann der og det er kanskje i minste laget? (overkjeve til høyre) I tillegg spiller prisen en rolle også dessverre, 3000,- for en rotfylling mot 1000,- for trekking. Det er altså helt sinnsykt at tannpleie er så dyrt! 0 Siter
Atene Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Enig. Rotfyllingen min kom forøvrig på _mye_ mer enn 3000 kroner. Men kameraten min som er tannlege, var enig med tannlegen min. Man bør rotfylle. Å trekke tannen vil endre utseendet, og legge år til alderen. 0 Siter
vin Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Den jekslen måtte jeg trekke fordi den sprakk... Det er 2 år siden og jeg er blitt"vant" med det! Litt uvanlig i starten , men klarer meg fint uten . Har ikke vurdert å sette en på stift! Lykke til Lillemus 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Skrevet 6. mai 2002 Enig. Rotfyllingen min kom forøvrig på _mye_ mer enn 3000 kroner. Men kameraten min som er tannlege, var enig med tannlegen min. Man bør rotfylle. Å trekke tannen vil endre utseendet, og legge år til alderen. Uff da. Flere år trenger jeg ikke! ) Ånei, har tannlegen sagt 3000,- så betaler jeg ikke en krone mer! Han sa 4000,- for porselenstanna i fjor også og det ble det, til tross for at det ble en behandling mer enn planlagt fordi _han_ ikke var fornøyd med arbeidet tannteknikeren hadde gjort, men det var jo bare rett og rimelig at _jeg_ ikke skulle belastes for det! 0 Siter
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Selvfølgelig bør tannen rotfylles og bevares. Du vet aldri hva som kan skje med tannsettet ditt i fremtiden og en jeksel kan være god å ha ! Dyrt? Ok. Det koster å la tannhelse og annen helse forfalle og de fleste bruker mere enn 3000 på røyk og hårpleie enn på tannhelse. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Skrevet 6. mai 2002 Selvfølgelig bør tannen rotfylles og bevares. Du vet aldri hva som kan skje med tannsettet ditt i fremtiden og en jeksel kan være god å ha ! Dyrt? Ok. Det koster å la tannhelse og annen helse forfalle og de fleste bruker mere enn 3000 på røyk og hårpleie enn på tannhelse. *Vrir meg i stolen* Ok, jeg brukte 300,- for en hårstuss i dag, men det var bare fordi jeg - mitt naut! - ikke spurte på prisen først! Røyker gjør jeg heldigvis ikke, får bruke pengene jeg sparer der til å rotfylle den fordømte tanna da sjø. Siden tannlegen på DOL sier det så. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.