Gjest sand Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 hei! Som første-gangs-ruger lurer jeg på: Hva er det egentlig meningen jeg skal kjenne nå på 9. rugedag? Hvor tidlig kommer mensen dersom det ikke ble noe graviditet? Og når kan jeg teste? Det er slitsomt å gå slik å ruge, siden jeg har en stressende jobb har jeg fått aktiv sykemelding, og den behnytter jeg i dag. Jeg har dessuten fått mye vondt i hodet og magen av progestan-pillene. Er dette symptomer andre kjenner seg igjen i?Uansett: Lykke til alle som ruger. hilsen sand 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52159-til-alle-erfarne-rugere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katheinka Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 hei på deg sand og velkommen hit! jeg vet ikke om du skal kjenne noe spesielt på den niende rugedagen. enkelte kjenner festesmerter på sånn cirka den 6. dagen etter befruktning, men det gjelder ikke alle. At forsøket ikke lykkes merker du enten ved at du får mensen - eller ved negativ graviditetstest. Det er viktig å være klar over at blødninger ikke trenger å bety at du ikke er gravid. De ulike klinikkene har ulike tidspunkter for testing, tror det vanlige er 13 dager etter innsetting. Jeg hadde ingen bivirkninger av progestanen (selv om det var noe søl). Vet imidlertid at den kan forårsake mensforsinkelser (opp mot en uke) dersom forsøket ikke er vellykket. Uff dette var rotete, håper det går bra med deg og forsøket ditt! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52159-til-alle-erfarne-rugere/#findComment-207846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krepsen30 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Sand! Det er ikke så mye å gjøre annet enn å vente dessverre! Fra sykehuset "mitt" har jeg fått beskjed om å teste på dag nr. 18 etter innsetting. Hvis jeg ikke har fått menstruasjonen innen den dagen, så er det ganske store sjanser for at jeg er gravid. Har hørt at progesteronen kan sitte i kroppen opptil 14 dager, og det er liten vits å teste positivt før den tid - for så å gå rett i kjelleren pga. man ikke er gravid likevel. Skjønner godt at tiden står stille, jeg kommer snart dit jeg også - og jeg både gruer og gleder meg. Prøv å finn på noe gøy for å få tiden til å gå.............f.eks. pusle pusslespill, strikke noe (hvis du kan sånt), lime inn bilder i fotoalbum, rydde bort vinterklærne dine fra skapet, vaske og stryke gardiner, skrive kort/brev til familie og/eller venner............................eller noe annet som tar tid, for å få tiden til å gå! Lykke til med rugingen og lykke til med testen når du tar den! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52159-til-alle-erfarne-rugere/#findComment-208082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
timingY Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Sand! Det er ikke så mye å gjøre annet enn å vente dessverre! Fra sykehuset "mitt" har jeg fått beskjed om å teste på dag nr. 18 etter innsetting. Hvis jeg ikke har fått menstruasjonen innen den dagen, så er det ganske store sjanser for at jeg er gravid. Har hørt at progesteronen kan sitte i kroppen opptil 14 dager, og det er liten vits å teste positivt før den tid - for så å gå rett i kjelleren pga. man ikke er gravid likevel. Skjønner godt at tiden står stille, jeg kommer snart dit jeg også - og jeg både gruer og gleder meg. Prøv å finn på noe gøy for å få tiden til å gå.............f.eks. pusle pusslespill, strikke noe (hvis du kan sånt), lime inn bilder i fotoalbum, rydde bort vinterklærne dine fra skapet, vaske og stryke gardiner, skrive kort/brev til familie og/eller venner............................eller noe annet som tar tid, for å få tiden til å gå! Lykke til med rugingen og lykke til med testen når du tar den! Hei. Det er ikke progesteronen som kan gi falsk positiv test, men Profasien (HCG) i eggmodningssprøyta. Men det var kanskje bare en skrivefeil ?? Det var mange gode forslag til å få tida til å gå fortere ! Litt av en thriller du har vært i de siste ukene. Jeg følger spent med i fortsettelsen ! XXXXX Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52159-til-alle-erfarne-rugere/#findComment-208115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krepsen30 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei. Det er ikke progesteronen som kan gi falsk positiv test, men Profasien (HCG) i eggmodningssprøyta. Men det var kanskje bare en skrivefeil ?? Det var mange gode forslag til å få tida til å gå fortere ! Litt av en thriller du har vært i de siste ukene. Jeg følger spent med i fortsettelsen ! XXXXX Hilsen Mente profasi selvsagt......................! Lykke til, nå er du enda en dag nærmere test ) Hvordan går det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52159-til-alle-erfarne-rugere/#findComment-208609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.