Gå til innhold

Akupunktur som smertelindring ved fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Birgitte

Jeg skal ha mitt fjerde barn i juli, og har ved tidligere fødsler født fort. (ca 2 timer.) Jeg gruer fælt denne gangen, men har fått fortalt at de nå kan tilby akupunktur som smertelindring ved min fødeavdeling. Hvor effektivt er dette, og hvordan arter denne type smertelindring seg ?

Jeg har ved tidligere fødsler ikke "rukket" smertelindring annet enn badekar, som ikke var spesielt lindrende.

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Akupunktur som smärtlindring under förlossningen, har ökat de sista åren. Detta kommer antagligen utav att det är en ofarlig metod för både mor och barn. Förhoppninsvis också för att det ger en bra effekt samt att den kan kombinderas med annan smärtlindring. Akupunktur är en gammal kinesisk metod för att lindra smärta och behandla sjukdomar. Tunna nålar sticks in under huden på vissa punkter för att påverka energiflödet i kroppen.Var och när man sätter dessa nålar, varierar från kvinna till kvinna och från den jordmor som skall sätta dessa. En nål upp i huvudet vid lilla fontanellen, gjör att man blir mera avslappnad och används därför ofta.

Jag tycker att du skall pröva akupunktur om du har möjlighet vid din förlossning. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...