Gjest fryktelig usikker Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg er en eldre mann - med en god del erfaringer her i livet - som nå er oppe i en situasjon som rokker kraftig med min normalt store selvsikkerhet. Jeg har i en del år kjent en kvinne som er en del yngre enn meg; og i løpet av de siste årene har dette vennskapet utviklet seg til å bli et kjærlighetsforhold. I dag bor vi fra hverandre; men vi flytter sammen kommende høst, da hun først nå har sagt opp jobben sin, og må jobbe ut hele oppsigelsestiden. Sist gang hun besøkte meg, satt hun i flerfoldige timer på ICQ, og hver gang jeg kom innenfor synsvidde av computeren min, lukket hun hurtig dette programmet. Jeg fikk likevel sett bruddstykker av hva det ble snakket om; og det jeg fikk se sådde sporer av tvil i min sjel. At hun snakker med jevnaldrende menn er meget forståelig; når man tilhører forskjellige aldersgrupper er det naturlig at hun ønsker en del kontakt med både menn og kvinner på samme alder. Det faktum som gjorde meg usikker, var at det var snakk om en tur til Tyskland, og at mannen snakket om å skjemme henne bort, samt at han var til å stole på, og at han skulle gi henne trygghet og respekt. Det ble og nevnt at han skjønte hun var i en vanskelig situasjon, og at han ville støtte henne fullt ut i denne. Min kommende samboer fortalte meg først at det hele var snakk om at hun skullle dra på helgetur med noen arbeidskolleger, og at mannen hun snakket med på ICQ var kjæresten til en av kollegaene, og at de planla denne turen sammen. Jeg greide ikke helt å slå meg til ro med denne forklaringen; da hennes reaksjonsmønster i mine øyne ikke stemte helt med det hun forklarte. De bruddstykker av samtale jeg hadde fått se, gjorde også sitt til at dette virket lite troverdig. Etter hvert som dagene skred frem, tok jeg opp temaet igjen, og forklarte min usikkerhet nærmere. Min kommende samboer fortalte meg da at hun snakket med denne mannen om temaer av seksuell natur. Hennes alder gjorde henne usikker på en del tanker omkring seksualitet; og hun ønsket å få synspunkter fra andre enn meg selv før hun ville snakke med meg om dette. Hun bedyret også at Tysklandsturen med arbeidskollegene var reell nok; men at de i tillegg hadde snakket om dette andre. De neste timene ble da en lang samtale; og hun forsikret meg om at hun elsket meg, og at hun aldri ville tenke på å avbryte våre planer om å flytte sammen. Usikkerheten ligger likevel igjen og kverner inne i meg. Etter et par ukers betenkning av situasjonen, ser jeg stadig en del som ikke samstemmer. - Arbeidskollegene er mennesker hun aldri før har snakket om. - I de bruddstykker av ICQ-samtalene jeg faktisk fikk se, så det ut til at dette var en samtale på et svært personlig plan; ingen andre mennesker ble nevnt. - Hun har nå sagt at hun vil ta to ukers ferie senere i sommer med de samme arbeidskollegene hun reiser til Tyskland med. - Da jeg vet at hun har enkelte seksuelle preferanser jeg ikke har selv; sitter jeg med en gnagende følelse av at hun nå kommer til å leve ut dem før hun flytter sammen med meg. - Om dette er tilfelle, er jeg igjen svært usikker på hvordan min reaksjon vil bli. Er jeg fryktelig urettferdig når jeg begynner å bli mistenksom når situasjonen er slik jeg her skisserer....og hvordan bør jeg håndtere dette videre? Gode råd mottas med stor takknemlighet; da jeg nå er 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52219-tvil-og-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Dette høres virkelig ut som en vanskelig situasjon. Er redd jeg ikke har noen gåde råd til deg, annet enn at du bør snakke med din kjære og få snakket helt ut om dette. Det er mulig at hun da vil kunne avkrefte dine mistanker. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52219-tvil-og-tro/#findComment-208190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VetHvaDuMener Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Dersom hun brukte din PC er det ganske enkelt å kalle frem hva som har blitt tastet, av begge parter, dersom ikke db-filen er blitt slettet. Jeg forlot min mann pga han ikke klarte å slutte med internett-treffene sine. Dette høres ikke bra ut synes nå jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52219-tvil-og-tro/#findComment-208619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @ramis Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 regner med at hun ikke har passord på Icq'n sin, og da er det såre enkelt, samt at det aldri kan bli oppdaget, Icq'n er dårlig sånn sett... Gå på den brukeren du har sett henen chatte med, gå deretter inn på History, der kan du lese alt hva de har snakket om. ikke så vanskelig heller... men når det er sagt, hva har hun å tjene på å innlede et forhold til en annen når dere skal flytte sammen? dersom det er noe hun tørr å gjennomføre, så bør dere kanskje revurdere hele samboerforholdet? kanskje avblåse hele greiene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52219-tvil-og-tro/#findComment-209011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VetHvaDuMener Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 regner med at hun ikke har passord på Icq'n sin, og da er det såre enkelt, samt at det aldri kan bli oppdaget, Icq'n er dårlig sånn sett... Gå på den brukeren du har sett henen chatte med, gå deretter inn på History, der kan du lese alt hva de har snakket om. ikke så vanskelig heller... men når det er sagt, hva har hun å tjene på å innlede et forhold til en annen når dere skal flytte sammen? dersom det er noe hun tørr å gjennomføre, så bør dere kanskje revurdere hele samboerforholdet? kanskje avblåse hele greiene... ICQ'en er nok enda enklere enn som så... Man kan faktisk kalle opp en logg selv om history er slettet. Hvordan man gjør dette skal jeg ikke fortelle her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52219-tvil-og-tro/#findComment-209932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.