Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Nå er det 4-5 uker til vi drar til Århus og Maigaard. Begynner på Spray til vårt andre ICSI-forsøk på søndag, så nå er vi endelig i gang igjen!

Første forsøk var på Volvat, så vi har ikke helt oversikt over hvordan vi planlegger turen. Vi vet jo ikke helt sikkert NÅR uttak og insetting skal skje, så hvordan får vi bestilt båt og hotell i forveien? Har skjønt fra tidl. innlegg at det er billigere å bestille hotellpakke via Colorline, og at ikke rabattavtalene til Maigaard er å skryte av. Hvilke hotell har dere bodd på, og hvordan har de vært?

Hvor lenge har dere vært sykemeldt i forbindelse med forsøk, og hvem sykemelder dere, gynekologen eller fastlegen? Mange spørsmål på en gang her, men føler at jeg må ha litt oversikt her.

Lykke til til alle, i alle faser!!

Klem Kul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52310-hvordan-planlegger-dere-danmarksturen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ! Jeg har nettopp kommet hjem fra Danmark. Kjenner meg veldig godt igjenn i den fusrasjonen om planlegging.

Dere vil få en viss peiling ved sprøytestart. Det er vanlig med en 10-12 sprøyter. Men først på ultralyd vet dere mere sikkert. Vi måtte ta alt på sparket. Vi dro til Gøteborg på kvelden og fikk nattbåten over ( En sikkelig harry båt , med bare trailersjåfører) til fredrikshavn. Fikk booket oss inn på en campingplass underveis. Synes at det var en grei og billig løsning. Men dere skal dra midt i ferien og da kan det være fult mange steder. Så kansje må dere planlegge litt lengre på forhånd!!

Jeg fikk sykmedling i 3 uker av fastlegen min.

Lykke til med forsøket.

Hei!

Vi ventet med å nbestille båt til vi fikk klarsignal fra gyn i Norge, det var veldig lurt, ingen av gangene stemte det vi hadde trodd p åforhånd. Med en gang gyn sa datoen for uttak, ringte vi til båt - det går båter både fra Oslo, Larvik og Gøteborg, vi har heldigvis fått plass fra Oslo hvor vi bor alle gangene.

Vi bestilte hotell selv, og har prøvd litt forskjellig i Århus. Har dere råd og mulighet er hotell Marselis - http://www.helnan.com/Hotels-Resorts/Marselis/Location/Default.asp? -

Det er helt utrolig deilig, og de skal ha avtale med både Ciconia og Maigaard. Vi hadde faktisk en suite siste gangen, men da var vi der bare en natt, og la opp våre frosne egg.

Jeg vil anbefale, mot hva vi selv gjorde de fleste gangene, å bli i Århus natten etter at dere har satt inn eggene.

Ellers finner du hoteller i Århus her:

http://hotelnet-aarhus.dk/

Ha en god tur, Århus er en deilig by!

klem fra

Hei!

Vi ventet med å nbestille båt til vi fikk klarsignal fra gyn i Norge, det var veldig lurt, ingen av gangene stemte det vi hadde trodd p åforhånd. Med en gang gyn sa datoen for uttak, ringte vi til båt - det går båter både fra Oslo, Larvik og Gøteborg, vi har heldigvis fått plass fra Oslo hvor vi bor alle gangene.

Vi bestilte hotell selv, og har prøvd litt forskjellig i Århus. Har dere råd og mulighet er hotell Marselis - http://www.helnan.com/Hotels-Resorts/Marselis/Location/Default.asp? -

Det er helt utrolig deilig, og de skal ha avtale med både Ciconia og Maigaard. Vi hadde faktisk en suite siste gangen, men da var vi der bare en natt, og la opp våre frosne egg.

Jeg vil anbefale, mot hva vi selv gjorde de fleste gangene, å bli i Århus natten etter at dere har satt inn eggene.

Ellers finner du hoteller i Århus her:

http://hotelnet-aarhus.dk/

Ha en god tur, Århus er en deilig by!

klem fra

Hei på deg, kul :o)

Vi har vært hos Maigaard 2 ganger og de er helt fantastiske! Så gled dere :o)

Begge gangene bestilte vi ikke turen før etter 1. UL hos gynekologen (etter8 sprøyter). Da kan han se hvor store folliklene er og sansynligheten for når man kan reise. Når vi har bestilt hos Colorline har vi alltid sagt i fra om at den KAN bli forandringer, sånn at vi har fått "åpen billett". Dette er jo kjekt når dere skal hjemover også, føler dere for en ekstra natt i Århus kan dere det. Bare ring å si fra til Colorline. Gynekologen min sa at hvis vi fikk problemer med å komme med båten pga. at det var fullt, måtte vi bare si fra, så skulle han skrive en attest ang. syketransport / medisinsk behandling....da måtte de få oss ombord ;o) Dette var heldigvis ikke nødvendig, men det er kjekt å vite at det går an hvis det er krise!

Jeg anbefaler også at dere bestiller hotellpakke gjennom f.eks Colorline. Det sparer dere 1000-lapper på! Første gangen gjorde vi det, bodde på SAS Raddison, veldig fint hotell. Kom på ca. 5.500/6000(husker ikke nøyaktig) for 5 overnattinger. inkl. ferja tur/retur med bil. På forrige forsøk ville vi gjøre det billigst mulig ved å bo på vandrehjemmet (Get-In) som ligger rett ved Maigaard-klinikken. Det er det værste stedet jeg har satt mitt bein på!!! Klarte ikke kle av meg da jeg skulle legge meg en gang, så jeg lå fullt påkledd! Det sier vel sitt.....;o) Neste dag kontaktet vi Colorline for å undersøke om vi kunne forandre til hotellpakke hos dem, men det gikk ikke. Det måtte betilles før avreise. Så vi bodde på Hotell Royal i 4 netter og betalte 1400 kr. natta!! Det ble jo selvfølgelig myyye dyrere!

Så nå har vi lært; Hotellpakke neste gang og helst på Hotell Royal. Det er et 5 stjernes hotell som ligger midt i smørøyet av gågater og det som følger med! Ikke langt til netcafè heller ;o)

På første forsøk reiste vi hjem dagen etter innsetting, men på forrige forsøk reiste vi hjem samme dag. Hadde time såpass tidlig på morraen at vi rakk det fint. Det var ferja fra Hirtshals til Kristiansand. (Egentlig var vi ikke hjemme før langt utpå neste dag p.g.a. storm, men det er en helt annen historie;O))

Hjelp!! Dette ble jo en hel roman!! Håper du har orket å henge med;o)

Lykke Lykke til med forsøket ditt!! Du er i allfall i de beste hender hos Maigaard :o)

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...