kj1 Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Hei. Jeg fikk operert ut visdomstann i underkjeven for 3 uker siden. Tanna lå horisontalt nede i kjeven. Tannlegen delte den i 3 og fjernet noe bein for å få den ut. Etter dette har jeg et lite krater som er for lite til at jeg kommer til med tannsbørste (har til og med forsøkt q-tips uten å komme til) i hullet etter tanna. Hullet går horisontalt inn i kjevebeinet og jeg har nå problemer med dårlig ånde og at det kommer væske ut av hullet som både smaker og lukter ille. Jeg har imidlertid ikke smerter lenger og hevelsen har forlengst forsvunnet. Er det normalt at det skal være slik etter 3 uker? Vil det normalt ta lang tid før hullet gror igjen slik at jeg kan puste i retning av folk igjen? Har du noen gode råd for hvordan jeg kan få rengjort inni hullet? (Hullet er ca 2-3 mm bredt og ca 3-4 mm dypt og delvis skjult av bakerste tann). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5237-plagsomt-hull-etter-trukket-visdomstann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Hei kj1. Slike sår etter at tenner er blitt trukket eller operert ut kan være irriterende og en belasting på mange måter. Renhold kan være vanskelig og vond lukt kan oppstå. Sår kan være forskjellige og et godt råd kan vel bare den tannlegen gi deg som kjenner til hva som er skjedd og kan se såret. Jeg synes du skal ta opp problemet med vedkommende. Imidlertid er det helt sikkert at dette ordnes av naturen sel. Sår gror og snart er dette glemt. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5237-plagsomt-hull-etter-trukket-visdomstann/#findComment-28636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.